Klacht: Slecht omgaan met personeel

op 19 februari 2018 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Ik werk nu een jaar bij Kruidvat. Bij mijn sollicitatie gaven ze aan dat de baan veel inspanning bevat. Op de eerste werkdag moest ik s’avonds een schappenplan doen (dit houdt in dat de producten van een categorie veranderd word. Dit kan van 2 flesjes tot een heel rek verschillen). Ik heb me letterlijk kapot gewerkt en nadat ik onder het zweet en met trillende benen naar het magazijn liep hoorde ik mijn filiaalmanager klagen dat ik te traag ben en sneller moet werken.

Dit was mijn 1e werkdag dus beschuldig ik niemand, maar na een jaar hoor ik nog hetzelfde. Ik en mijn collega’s werken ons helemaal kapot terwijl er een 1e verkoopmedewerker gewoon op kantoor koffie aan het drinken is (op een zaterdag dus de drukste dag van de week).

Veel klanten komen bij mij aan met proberen over producten. Ik vind het zelf ook vreselijk als de kaartjes onduidelijk zijn of een product snel kapot gaat. Wij cassières moeten dan een leidinggevende bij roepen om dit in orde te maken. Vaak als ik dan om hulp vraag komt er pas een leidinggevende na 10 minuten en ook nog zuchtend. De klant wordt boos op mij en de leidinggevende ook omdat zij helemaal naar de kassa moest lopen.

Sinds kort draai ik veel vulavonden aangezien het personeel schaars is. Dit zijn 3 uurtjes s’avonds. In deze uren moet ik 25 trolleys (rijdende opgestapelde kratten) vullen. En nog 20 gewone kratten met maandverband. Normaal gesproken krijgt een personeelslid hier 15 min voor per trolley. Dus zou ik maar 12 trolleys kunnen vullen in die tijd. Helaas denkt Kruidvat daar anders over. 25 trolleys, 20 kratten en de assistent filiaalmanager helpen met de reclame. Een keer naar de wc gaan is al een grote tijdverspilling.

Veel personeelsleden worden hier chagrijnig over en kunnen dat reageren op klanten. Namens mij wil ik me daarvoor verontschuldigen. De klant is koning bij Kruidvat en het personeel zou op nummer 2 moeten staan

Helaas voel ik mij nog minder gewaardeerd dan een potje babyvoeding door de klant en door de winkelketen.

Ik ben tevreden wanneer er duidelijk meer controles worden gedaan en Kruidvat eens goed met zijn personeel omgaat. Meer mysterie shoppers van de ARBO die ook letten op de leidinggevende. De meesten herkennen een mysterie shopper en gedragen zich dan anders. Dus een minder opvallende mysterie shopper

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hrHrpsHdk