Klacht: Slecht begrip voor klant en afhandeling van probleem

op 20 maart 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn toestel is inmiddels geïnspecteerd door jullie technici en hebben geconstateerd dat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.

Mijn toestel word niet onder garantie gerepareerd omdat er waterschade gevonden is ondanks te schade niets te maken heeft met de waterschade. Bovendien wist ik dat er waterschade in zat en had mijn toestel nooit opgestuurd als ik geweten had dat ik geen vergoeding kreeg en het me 50 euro zou gaan kosten als ik deze ongerepareerd terug wilde. Deze schade is al gebeurd toen ik mijn telefoon nog geen maand had, dus november 2015.
Daarna heeft mijn telefoon het prima gedaan zonder enkele klachten tot een paar maanden terug. Ik heb hiervoor een collega van jou aan de telefoon gehad in November 2016 en legde mijn verhaal uit.
Ze vond het inderdaad een merkwaardig verhaal omdat er ook zoveel tijd zat tussen de waterschade en het ontstaan van mijn problemen en defecte homeknop.
Mij werd verteld dat ik naar een apple winkel moest gaan om te kijken of dit probleem inderdaad niet door de waterschade kwam.
Bij de apple winkel (in Eindhoven, een reseller) werd mij verteld dat waterschade inderdaad niet de oorzaak kon zijn van het bij jullie aangegeven probleem (mijn specifieke problemen met het uitvallen en vingerafdruk toets) omdat dit zich echt in het moederbord en de software bevind zoals ik toelichtte.
Bij de apple winkel konden ze deze toen niet voor mij repareren omdat mijn garantie niet via hun verliep maar via jullie, vandaar dat ik mijn toestel naar jullie heb gestuurd, met de veronderstelling dat dit geen problemen of kosten voor mij met zich zou meebrengen.
Uw collega aan de telefoon zei ook dat als dit probleem inderdaad niet door de waterschade zou komen het onder mijn garantie viel en kosteloos zou worden gerepareerd.
Ik vind dit erg slechter service en voel me zelfs lichtelijk bedrogen omdat jullie blijkbaar wel wisten dat dit mij geld ging kosten. Ik vind het een erg treurige zaak en had natuurlijk niet mijn toestel opgestuurd als ik wist dat ik zelf de kosten zou moeten betalen.

Als ik van tevoren had geweten dat als het toestel enige vorm van waterschade heeft buiten garantie zou vallen had ik deze niet opgestuurd. Dus er moet naar mijn mening beter gecommuniceerd worden waneer een toestel wel of niet gerepareerd word onder garantie. Ik zou graag willen dat mijn toestel alsnog gerepareerd word onder garantie gezien mijn defecties niet veroorzaakt zijn door de waterschade.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 21 april 2017 om 10:37 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door jeelord