Klacht: Slecht beeld Verticale Transponder

op 11 september 2018 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Hallo,

Het beeld is al jaren slecht op m.n. transponder 12187. De laatste zo erg dat ihet kijkgenot verstoord is. De afgelopen circa 3 weken is kijken totaal niet meer mogelijk. Geluid valt zelfs weg.
Andere schotel, andere receiver. Niets helpt behalve de door u geleverdeQuad LNB ertussenuit geeft een stuk beter beeld (nog verre van perfect)
Wat is hier aan de hand?
Ik sta op het punt satelliet TV vaarwel te zeggen. Met mijn 78 cm schotel zou ik ook geen last van wat wolkjes moeten hebben, maar met wat bewolking op het zuiden is het ook al knudde.
Wat is er aan de hand dat de beeldkwaliteit zo achteruit gaat?

Daniel Merkus

Beter beeld

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

Bericht van Canaldigitaal

3 maanden geleden - Geachte meneer Herkus, allereerst bedankt voor uw bericht. Naar aanleiding van uw klacht heb ik telefonisch contact gezocht, maar ik kon u niet bereiken. U bent al jaren klant en natuurlijk heeft u ervaring met een schotelinstallatie. Het is echter zo dat 12187 de hoogste frequentie is van de Astra 23.5. Als u de zenders op deze frequentie niet optimaal ontvangt, kan ik concluderen dat de uitrichting niet vol op de Astra 23.5 is, waardoor net dat kleine beetje signaal van frequentie 12187 storingen veroorzaakt. Je hebt een grote schotel, maar heeft de schotel een geheel vrij zicht? Kan er iets zijn dat het signaal belemmert? Zo nee, dan raad ik u aan om de uitrichting helemaal opnieuw te doen en met name de zenders van frequentie 12187 in de gaten te houden. Wilt u dan ook op het volgende letten: de DUO LNB bestaat uit twee poten. Een van deze poten is de 19.2 poot en de andere is de 23.5 poot. Dit staat er ook bij vermeld. Middels een van deze poten is de kop geklemd aan de schotel. Zou u kunnen controleren of dit middels de 23.5 poot is? Zo niet, zou u het dan middels deze poot willen klemmen? Hopelijk zullen deze handelingen leiden tot het gewenste resultaat. Ik zie uw reactie graag tegemoet! Met vriendelijke groet, Ertugrul Webcareteam Canal Digitaal

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Endmerku

3 maanden geleden - Geachte heer Ertugrul, Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Excuses nog omdat ik u via klacht.nl mijn klacht heb gestuurd. Ik had eerst niet in de gaten dat ik niet direct met Canal Digitaal van doen had. Omdat ik u niet online direct kon contacteren heb ik de klacht alsnog via klacht.nl op u losgelaten. Voelt onsportief maar was niet fout bedoeld. Maar terzake: De schotel heeft prachtig vrij zicht. Er is nu al voor bijna 500 euro uitgegeven aan afstellen. Urenlange pogingen met andere kabels, ander LNB, andere schotel en andere tuners Mijn installateur is zeer professioneel, maar krijgt het niet beter dan dit. Maar over de poot van de LNB: u schrijft dat deze op de 23.5° poot zou moeten zitten. Dat moet toch echt de19.2° poot zijn! Mijn installateur heeft de Canal Digitaal handleiding gebruikt! Er staat duidelijk in dat je moet bevestigen aan de 19.2° poot. Dat is nu ook zeker weten het geval zegt mijn installateur. Ik heb net nog even zelf buiten gekeken en de LNB zit ook echt aan de 19.2° poot. Vanuit de schotel zelf richting LNB bekeken is dat de linkerpoot. Is de handleiding dan fout? Met vriendelijke groet, Daniel Merkus

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 19 september 2018 om 14:45 geantwoord

Beste meneer Merkus,

U ook bedankt voor de snelle reactie!

Het is geen punt dat u het via klacht.nl heeft gestuurd. Na dit bericht van u beschouw ik het niet als klacht, maar meer als vraag! Dit maakt natuurlijk voor de afhandeling niets uit, want ik doe altijd mijn uiterste best voor onze klanten!

In de handleiding staat inderdaad dat de klem om de 19.2-poot moet. De reden hiervan is dat de Nederlandse zenders vroeger via deze satelliet werden uitgezonden. Over het algemeen kunt u met deze installatie nog steeds de Astra 23.5 ontvangen, maar voor optimale ontvangst kan het beter middels de 23.5-poot geklemd worden. Vervolgens dient de schotel opnieuw uitgericht te worden op de Astra 23.5. Als we bedenken dat alleen de hoogste frequentie niet wordt ontvangen, denk ik dat dit de oplossing zal zijn.

Het was nog niet gewijzigd in de handleiding, omdat het op deze manier ook te ontvangen is, maar we zullen het zo snel mogelijk aanpassen.

Hopelijk zal mijn advies het gewenste resultaat opleveren. Ik hoor graag of het is gelukt!

Ertugrul
Webcareteam Canal Digitaal

Alle klachten die gemeld zijn door Endmerku