Klacht: Slecht advies, bank met een fabrieksfout en 50% terug van het bedrag

op 20 juni 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

In januari 2017 bezocht ik Sanders Meubelstad. De verkoper adviseerde mij een bank. Ik had vooraf aangegeven dat ik geen harde bank wilde i.v.m. rugklachten. De bank werd eind januari geleverd en ik ontdekte al snel een bult in de hoek en ook dat de bank veel te hard was.Nadat ik geinformeerd had bij een expert bleek de vulling van de bank niet zachter te worden. De volgende dag heb ik direct gebeld en gezegd dat de bank te hard was. Ik kon er niet op zitten. Als ik de bank op internet besteld had, had ik vier weken bedenktijd gehad maar nu in de winkel gekocht geen enkel recht. Ik kon 30% van het aankoopbedrag terugkrijgen was de reactie van Sanders Meubelstad. De bank bleek ook een fabrieksfout te hebben. Na veel gemail en gebeld te hebben, waarbij ik zelf steeds het initiatief moest nemen, kwam er een oplossing. De bank ging terug naar de leverancier en die ging de fabrieksfout herstellen.Omdat de vulling van de bank veel te hard was en niet geschikt voor mijn rugklachten wilde de bank omruilen voor een bank waar ik wel goed op kon zitten. Dan kon bij Sanders Meubels Stad niet. Uiteindelijk heeft Sanders Meubelstad de bank opgehaald en ik heb van de €1360,00 die ik betaald had € 653,00 terug gekregen. Hoezo wij zoeken de beste oplossing voor onze klanten? Dit kan toch niet de service zijn voor een bedrijf dat al zo lang bestaat?

Ik was tevreden geweest als Sanders meubelstad mij een tegoedbon had gegeven zodat ik voor het aankoopbedrag een andere bank had kunnen uitzoeken. De bank moest toch terug naar de leverancier. Ik denk dat dat zeer redelijk was geweest. En beide partijen tevreden had gesteld

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 20 juni 2017 om 11:37 geantwoord

Beste R van Tol,

Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend geweest is voor u. Echter hebben wij gekeken naar een oplossing en zijn wij tot de beslissing gekomen 50% terug te betalen aan u.

Betreft de fabrieksfouten, hiervoor had onze leverancier langs kunnen komen om de problemen te herstellen. Het is uiteindelijk uw keuze en goed recht geweest om hier van af te zien en dat wij de bank op zijn komen halen.

Wij kunnen helaas geen tegoedbon geven voor het hele bedrag daar u samen met de verkoper de koop bent aangegaan.

Sophie - Webcare Sanders Meubelstad

Heeft op 21 juni 2017 om 01:18 geantwoord

Ik blijf bij mijn standpunt. Wat zijn de rechten van een consument als ze in een winkel kopen? Wanneer ik de bank op internet had besteld dan had ik vier weken het recht om de bank terug te sturen. Dat noem ik geen service als je €700,00 moet betalen voor een bank waar je niet op kunt zitten. Met vriendelijke groet, M. van Tol

Bericht van Sanders Meubelstad

1 maand geleden - Beste M van Tol, Jammer dat u de aangeboden oplossingen niet als service beschouwd. Tijdens de verkoop van de bank in de winkel bent u akkoord met de gegeven garantie voorwaarden, ik verwijs u daarvoor door de CBW voorwaarden, deze vind u in de onderstaande link: http://www.cbw-erkend.nl/?gclid=EAIaIQobChMI1_-wwKTO1AIVYTPTCh1yxAAmEAAYASAAEgI4FfD_BwE Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Sanders Meubelstad

Reactie van de melder van de klacht succes22

1 maand geleden - Wat jammer dat jullie je blijven beroepen op de regels. Het gaat er vooral om dat je de klant zijn probleem oplost. Laten we er eens realistisch naar kijken. Een klant kan absoluut niet zitten op een te harde bank. De oplossing is simpel. Samen kijken naar een oplossing die past. Als dan de bank ook nog fabrieksfouten heeft en toch terug moet is het opruilen de beste oplossing. Het gaat niet om regels het gaat om een tevreden klant. Wanneer de bank op Internet besteld was, kon de bank wel terug. Ga er niet van uit dat consumenten alle regels gaan lezen voordat ze een product kopen. Ook heeft de verkoper mij niet op deze regels gewezen.

Alle klachten die gemeld zijn door succes22