Klacht: Sex scene in reclame bij Starwars film met kids

op 27 december 2017 over PATHE in de categorie Bioscopen & Theaters

Voor de Starwars film begon waren er natuurlijk de nodige reclame filmpjes waarvan er een bij was die mij toch schokte, gezien er best wat hele jonge kinderen kwamen kijken naar de film.
Waarvoor de reclame was weet ik niet meer, maar er was een naakt koppel duidelijk in een innige sexhouding voor minstens 3 seconden in beeld, in een reclame met ook een scene van een meisjes hockey kleedkamer.

Toen ik dit na de film als klacht deponeerde bij de manager van Pathe, kreeg ik te horen dat Pathe de reclame aangeleverd krijgt van jean mineur (of zo).
Ik vind het een kwalijke zaak dat een scene die thuis hoort bij een 18jaar film of minstens 16jr, getoond wordt in een zaal met jonge kinderen. En als ik het vermeld bij de staf, wordt er door Pathe geen “ownership” genomen maar afgeschoven op een ander bedrijf die het aanleverd.

Houd rekening met je publiek en neem verantwoordelijkheid voor ook leeftijd categorieen bij reclame.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PATHE

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PATHE nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tribal