Klacht: Senseo apparaten heel snel stuk. alle types nog wel.

op 20 maart 2013 over Philips in de categorie Electronica Merken

Beste Charlotte,
Sorry dat ik zo laat reageer maar mijn nieuwste Senseo (ja we hebben er in korte tijd al weer 3 versleten omdat ze altijd van alles mankeren) deed het opeens weer een beetje beter. De ene keer wat beter dan de andere. Hij doet het wanneer hij zin heeft lijkt het wel. Heel vaag. Maar het is weer raak (natuurlijk…)
Ik wil u met nadruk erop attenderen dat ik het apparaat en de padhouders goed schoon houd dus het kan niet daaraan liggen dat hij af en toe weinig water doorlaat en dan andere keer weer niet. Het nieuwste apparaat is overigens in december 2012 aan ons cadeau gedaan door mijn schoonouders. Ik ga vragen of ze de bon nog hebben. Het apparaat daarvoor (januari 2012) heb ik van mijn moeder cadeau gehad en die is dus ook stuk gegaan en die bon heb ik dus niet. Vandaar dat mijn schoonouders toen daarna eentje cadeau gaven.
Maar nu toe de point:

Apparaat 1 (januari 2012) HD 7862 /20/A 1115372 (garantie 2 jaar zeggen jullie zelf) (net uit de berging gehaald en getest: geeft klein beetje water af en slaat meteen weer af, lichtje uit, daarvoor deed hij zelfs helemaal niets meer. Dus stuk: snap er ook helemaal niets meer van….

Apparaat 2 (december 2012) 7863 /60/A 124271 (garantie ook 2 jaar zeggen jullie zelf) doet het helemaal niet meer. Lichtje Knippert alleen nog maar. (niet het snelle geknipper maar het gewone geknipper, verder doet ie niets.

Ik ben het nu echt SPUUG en SPUUG zat en wil een GOEDE bevredigende Kosteloze oplossing. (oh ja en hiervoor had ik zo’n gewone ronde maar die ligt nu bij mijn moeder in de berging kapot. Wil ik ook wel weer opsturen naar jullie hoor…

DUS : hoe gaat u dit oplossen? (ik ga ook niet voor verzendkosten zorgen, daar ben ik nu echt te kwaad voor !!)

Ik zal u zeer dankbaar zijn als u dit probleem voor mij kan oplossen. Dus graag 2 apparaten volledig kosteloos herstellen of twee nieuwe apparaten in de hoop dat die ook niet binnen een jaar weer kapot gaan.

Met vriendelijke groet maar toch wel geïrriteerde gevoelens, (dat zal u vast begrijpen!)

Marianne Alkema
tel 06-14310446

P.S. Klopt het nou echt dat hun levensduur maar 2 jaar is in de praktijk? Lees dit overal terug. Dat zal toch niet waar zijn ? En dat voor volgens mij rond de 90 euro per stuk ? is wel duur hoor…

> From: philips_5024620@philips-customercare.com
> To: libra1973@live.nl
> Date: Mon, 21 Jan 2013 12:02:50 +0100
> Subject: 50-1196904199
> Geachte,
> Op de website “klacht.nl” las ik uw artikel in verband met uw Senseo koffiezetapparaat.
> In uw bericht schrijft u dat u al uw derde toestel bezit. Het tweede is stuk, maar omdat het een cadeau was, heeft u geen bon. In dat geval kunnen we de productiedatum achterhalen via het serienummer. Op die manier kunnen we bepalen of het toestel nog binnen de garantie valt. Kunt u ons daarom het serienummer doorsturen?
> U vindt het serienummer bij het modelnummer. Die gegevens vindt u terug op de onderkant of de rug van het toestel. Het modelnummer begint met de letters “HD”.
> Daarnaast schrijft u dat uw nieuwste toestel vaak te weinig water doorlaat. Via de volgende link kunt u informatie vinden over mogelijke oorzaken en oplossingen:
> https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=HD7863/60&dct=FAQ&faqview=1&refdisplay=E25_SENSEO_GEN_05&refnr=0063151&scy=BE&slg=NLD .
> Ook is het erg aan te raden om het toestel te ontkalken. Met behulp van de volgende link kunt u een instructiefilmpje bekijken met meer informatie:
> https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=HD7863/60&dct=FAQ&faqview=1&refdisplay=E25_QUADRANT_DESCALE_01&refnr=0085524&scy=BE&slg=NLD .
> Met vriendelijke groet,
> Charlotte
> Philips Webcare

Beide apparaten repareren want ik ben bang dat nieuwe apparaten ook weer binnen no time stuk gaan. Die ervaring heb ik inmiddels... (ook bij mijn moeder)
Overigens ik heb heeeel veeeel soorten klachten over wat er allemaal mankeert met deze apparaten. soms gaan ze ook niet meer open...?

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Philips over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 16 april 2013 om 17:22 geantwoord

Philips Webcare heeft op 20 maart 2013 via e-mail contact opgenomen met de klant. Philips en de klant zijn samen tot een oplossing gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Libraatje