Klacht: Selektvracht beweert “live” dat ik niet thuis ben

op 17 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bekende verhaal, alleen deze keer verwacht ik niet 1 maar 2 aparte bestellingen via Selektvracht (Europarts en Wehkamp), waarvoor bij de laatste zelfs het tijdsvak gepland is (18:00 en 21:00).

Volgens track en trace zijn beiden als sinds de ochtend onderweg, en ik ben speciaal de hele dag thuis. Om 20:45 check ik nog even track en trace.

Wat schets mijn verbazing als ik na een refresh bij beiden nagenoeg live kan lezen dat ik niet thuis ben…

Niemand aan de deur geweest, geen briefje in de bus, gewoon maar weer de ontvanger de schuld geven terwijl er zelfs geen poging tot aflevering is geweest.

Gewenste Oplossing:

Eerlijkheid en service.

Geef in status updates eerlijk aan waarom het niet lukt (shit happens, alle begrip voor), en heb de service-gerichtheid om dat z.s.m. recht te trekken i.p.v. de ontvanger de schuld te geven en deze af te poeieren met de vage melding dat het "op eerstvolgende bezorgdag opnieuw aangeboden" wordt, waardoor ik nog een dag kwijt ben met, mogelijk tevergeefs, moet wachten op mijn spullen.

Er kan altijd iets mis gaan, maar het is gewoon bizar hoe klantonvriendelijk dit anno 2012 nog steeds is, alsof niet half Nederland online bestelt.

Reactie van de melder van de klacht rickmb

5 jaren geleden - Ah, het verwachtte standaard knip-en-plak antwoord. Hier is de werkelijkheid: 1) De bestelling van Europart is inmiddels bezorgd, maar onder dubieuze omstandigheden. De bezorger stond rond 11:00 's ochtends voor de deur (dus niet tussen 12:00 en 18:00, waarvan Selektvracht beweert dat dat de bezorgtijden zijn), en ik was te laat beneden om 'm aan te spreken (hij weigerde te wachten). Naar buiten gegaan om navraag te doen over de andere levering, en trof daar vervolgens een beschamend tafereeltje aan: de bezorger was bezig om pakketjes uit z'n laadklep te schuiven en ten overstaan van verbaasde voorbijgangers gewoon op straat te laten donderen. Midden op de weg. Vervolgens ging 'ie z'n spullen uitzoeken, waarbij 'ie boven op pakketjes stapte. Ik moet toegeven dat ik zo laf was om deze asociale figuur niet aan te spreken. Via Europart beweert Selektvracht dat de bezorger de dag ervoor niet heeft geleverd omdat 'ie "onwel was geworden", en het maar op "niet thuis" heeft gegooid. Persoonlijk vermoed ik dat 'ie gewoon te stoned/dronken was, maar dat terzijde. Via email beweert Selektvracht dat de bezorger reeds "is aangesproken op zijn foutieve werkwijze". Get your stories straight... 2) M'n pakket van Wehkamp heb ik nooit gezien. De track en trace status is echter bizar: terwijl ik thuis was werd het pakket "bezorgd" gemeld, om even later aangevuld(!) te worden met "niet thuis" en "retour Wehkamp". Geen briefje in de bus (terwijl inmiddels duidelijk is dat het vinden van de voordeur geen probleem is). En ja, de verzending heeft nu alle drie deze statussen... Tegelijk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 juli 2012 om 15:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben de klacht geregistreerd en spreken onze bezorger erop aan. De geadresseerde is hiervan in kennis gesteld.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Selektvracht B.V. Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door rickmb