Klacht: Flink veel schade verricht aan woning en goederen.

Josephdv op 20 maart 2024 over Select Movers in de categorie Verhuisbedrijven

Ik ben getuigen geweest van een zeer slechte verhuizing waar Select Movers geen enkele moeite doet om de schade bij de klant te herstellen. Wij zijn nu meer dan 2 maanden verder. Ik sta de klant bij om op te komen voor haar rechten.

Meest vervelende schade:
– Deurpost bij de woning beschadigd waar nu de nieuwe huurders last van hebben
– Piano nat geregend waardoor geluid duidelijk niet meer goed klinkt, een hendel gebroken en schandalig veel zichtbare schade door slecht omgaan met verplaatsen van de piano (zowel lak schade als deuken als gebroken hendel).

Ik heb heb het volgende samen met de klant ervaren bij Select Movers: intimidatie, alcohol lucht verhuizer(s), slechte bereikbaarheid Select Movers, niet nakomen van belafspraken, aan willen zetten tot valsheid in geschriften en het bewust aan de rechten van de klant voorbij lopen door Select Movers.

Wij zijn een proces gestart tegen Select Movers. Zij hebben schade gemaakt in de woning en zij hebben schade gemaakt aan de goederen die zij hebben verhuisd. Door het niet reageren kunnen wij niks anders dan de rechtsbijstand in te schakelen.

Onze ervaring met Select Movers:
De verhuizer(s) hadden een alcohol lucht om zich heen hangen, verhuizen ging op een hardhandige manier, na het constateren van de schade werden we op een dwingende manier overgehaald om alsnog direct contant te betalen en aan te kruisen dat wij een schadeformulier hadden ingezien en/of samen ingevuld. De verhuizing vond op 23 januari plaats, dezelfde dag hebben wij de melding gedaan van de schade, wij hebben tot op de dag van vandaag nog geen schadeformulier ingezien, ook zitten wij nog opgescheept met de schade.

Meest vervelende van de situatie:
– Na 2 maanden nog geen oplossing voor de schade
– Select Movers wil dat wij de factuur betalen (zonder een oplossing te hebben aangeboden voor de schade)
– Wij moeten in discussie gaan in onze eigen woning met verhuizer(s) met een alcohol walm om zich heen
– Select Movers heeft meerdere malen aangegeven terug te bellen, dat doen zij letterlijk NOOIT!
– Medewerker van Select Movers heeft ons geadviseerd dit hoger op te zoeken (ook hij heeft geen vertrouwen in zijn eigen werkgever)

Om de tekst niet te lang te maken beperken wij de review met de hoofdlijnen. Er is sprake geweest van zeker 11 contactmoment in 2 maanden (met Select Movers) over dit geschil. Elk contact moment hadden zij beloofd hierop terug te komen. Geen enkele keer zijn zij hierin hun afspraak nagekomen. Onze geduld is op! Wij houden middels reviews iedereen op de hoogte van de uitkomst van het proces met Select Movers.

Vergoeding van alle schade. De piano is (hoe het er naar uitziet) afgeschreven. De kosten voor een piano expert (en reparatie kosten) willen wij graag vergoed zien, dan wel de dagwaarde uitgekeerd krijgen van de toen nog niet beschadigde piano.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Select Movers
Download hier uw brief

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Select Movers

Reactie van de melder van de klacht Josephdv

3 maanden geleden - De klant huurt uw firma in om haar bezittingen te verhuizen. U brengt schade aan nagenoeg al haar bezittingen en woning. U vraagt haar om te betalen voor het beschadigen van haar bezittingen. Dit is niet waar zij uw firma voor heeft ingehuurd. Vervolgens probeert u de klant over te halen aan te kruisen dat zij een schadeformulier heeft ontvangen, dat zelfs twee maanden later nog steeds niet door uw bedrijf is verstrekt. De klant heeft vertrouwen gelegd in uw verhuizers, daarin heeft u gefaald. De klant legde vertrouwen in uw schade afhandeling, daarin heeft u opnieuw gefaald. De klant heeft meerdere malen vertrouwd op uw afspraak dat u terug zou bellen, ook daarin heeft u gefaald. Select Movers Select Movers, als de rollen waren omgedraaid, was dit de manier waarop u te woord gestaan zou willen worden? Is dit de manier dat u wenst dat met uw verhuizing omgegaan zou zijn? Was u niet woedend geweest als het uw familielid of kennis was geweest die in haar eentje dit had moeten meemaken? Behandel een ander zoals u zelf ook behandeld wil worden in een soortgelijke situatie. Dit is wat het motto hoort te zijn van een onderneming. Is dit hoe u wenst dat met elkander wordt omgegaan? Wij zouden graag een keer met u (eigenaar Select Movers) in contact willen komen. Zoals u ziet hebben wij hier ons best voor gedaan, het is zelfs uw eigen werknemer niet gelukt om u hierover te bereiken. Dit is werkelijk schandalig!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Select Movers nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Josephdv

2 maanden geleden - Select Movers heeft tot op de dag van vandaag de schade niet gerepareerd en/of vergoed aan de klant. Zij zetten mij (getuigen) neer als smaad en laster. Ik mag volgens Select Movers niet stellen dat ik mij geïntimideerd voelde. Wij hebben al het mail contact op de facebookpagina van Select Movers gedeeld. Zij behandelen geen schades en gaan er vanuit dat een klant eerder ervoor kiest om zelf de schade te repareren dan dat hij/zij hier een zaak van gaat maken (omdat de proceskosten wellicht hoger zullen zitten dan de schade). De laatste informatie is met mij gedeeld via een jurist. Ik raad u als potentieel nieuwe klant aan om onze ervaring met Select Movers goed door te lezen voordat u de verhuizing door hen laat regelen. De laatste twee/drie mails staan volledig weergeven. Correspondentie daarvoor probeer ik later nog verder aan te vullen. Op aanvraag ben ik ook bereid dit rechtstreeks te sturen naar geïnteresseerden. Link naar facebookpagina van Select Movers om de mailcontacten terug te lezen: https://www.facebook.com/profile.php?id100064101693043skmentions Select Movers is werkelijk waar geen eerlijk bedrijf. Zij weigeren aangetekende brieven over de schade, zij komen afspraken niet na en laten de klant opnieuw weken wachten op een reactie naar aanleiding van de schade die zij hebben aangericht tijdens de verhuizing. Wij gaan de correspondentie met Select Movers op verschillende platforms delen zodat nieuwe klanten op de hoogte zijn van de werkwijze van Select Movers. In de tekst hieronder ziet u het laatste mailtje dat ik samen met de klant heb opgesteld en verstuurd naar Select Movers. Dit mailtje is verzonden op 21 maart. De mailwisseling begint bij de meest recente mail en loopt terug naar de eerst verzonden mail vlak na de verhuizing. Ondanks de schade en al onze pogingen om tot een oplossing te komen word ik weggezet als iemand die zich schuldig maakt aan smaad en laster. Heeft de klant niet het recht dat de schade wordt gerepareerd of wordt vergoed? Leest u de mailwisseling hieronder om precies op de hoogte te zijn van het contact tussen Select Movers, de klant en ik als getuigen van de klant. Naam van de klant heb ik om privacy redenen verkort. --------------------------------------------------------- Goedemiddag, Bedankt voor het uitleggen van een aantal punten. We kunnen opnieuw duidelijk vaststellen dat er sprake was van een miscommunicatie (of een vorm van geen communicatie). Het is namelijk niet gemakkelijk op uw website of in uw algemene voorwaarden terug te vinden dat in uw beleid staat dat schade alleen via de mail afgehandeld kan worden. Als dit eerder werd duidelijk gemaakt, dan hadden wij wellicht minder vaak gevraagd om hierover teruggebeld te worden of een fysieke afspraak te plannen. U geeft aan dat u dit beleid hanteert zodat de mails teruggelezen kunnen worden. Wanneer wij Select Movers bellen dan wordt er een bandje afgespeeld dat het gesprek opgenomen wordt (meen ik me te herinneren).. U geeft aan dat het voor beide partijen niet verstandig is om een fysiek afspraak te plannen. Vanuit het perspectief van de ondernemer kan ik dit begrijpen (ik ben zelf ook ondernemer), dit is niet in het belang van de klant. Een klant wil gehoord worden. Zonder dat u kennis hebt gemaakt met de klant, of met mij, stelt u dat de klant mogelijk misbruik wil maken van de situatie. Het feit dat u dit benoemt, en ons linkt met dit profiel, dit ervaar ik als een indirecte belediging. Ik zou graag willen dat u dit terugneemt. Ik kan voor mevrouw Ep.... instaan dat ten alle tijden haar geweten zuiver is (zij is het tegenovergestelde van datgene dat u hieronder schetst). Mevrouw Ep.... zou ik eerder omschrijven als naïef “te goed van vertrouwen”, haar vertrouwen in andere heeft haar een hoop ellende gebracht in haar leven. Dit is de reden waarom ik voor haar rechten op wil komen. Zij is een van de meest oprechte en lieve personen die ik in mijn leven heb mogen leren kennen. Zij heeft oprecht het beste voor met iedereen (zelfs degene die haar echt kwaad hebben aangedaan voelt zij compassie voor). Ik zou willen dat wij meer mensen als Mevrouw Ep.... hadden op deze wereld. Ik zou voor haar door het vuur gaan als ik merk dat iemand aan haar rechten voorbijloopt. Persoonlijk hecht ik ontzettend veel waarde aan persoonlijk contact en leef met de waarde dat ik liever een aandeel wil hebben in iemand zijn geluk dan zijn of haar ongeluk. “Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden in een soortgelijke situatie.” Ik spendeer drie dagen per week aan vrijwilligerswerk, run een eigen bedrijf, haal ontzettend veel plezier uit het helpen van anderen, dan is het zacht uitgedrukt wanneer ik aangeef dat uw mededeling over frauduleuze schade meldingen bij mij in verkeerde aarde valt. “ Verder wil ik u wijze op het feit dat ik al erg lang in deze branche zit, en er erg veel gevallen zijn van frauduleuze schade meldingen. Klanten die een goedkope verhuizing uithanden geven en waar dan van alles en nog wat kapot is, en duizenden euro's claimen bij het hard werkende bedrijf. LET OP: ik zeg niet dat u dit doet noch dat dit uw intentie is. Wel geef ik aan dat wij als bedrijf ons hier bewust van zijn, en dus erg voorzichtig zijn met dit soort zaken, en vooral als er NIET betaald wordt, en de oplossingen NIET worden geaccepteerd. “ Ik wens niet over één kam geschoren te worden met personen die het slechtste voor hebben met een ander. Wij hebben onze uiterste best gedaan om met u de dialoog aan te gaan en willen gewoonweg een passende oplossing voor Mevrouw Ep.... U haalt nu aan dat u een afspraak hebt gemaakt met Mevrouw Ep.... over de betaling. Kunt u begrijpen dat er verwarring ontstaat wanneer er sprake is van schade en de klant moet aankruisen dat zij een schadeformulier met uw verhuizers heeft ingevuld (terwijl er geen schadeformulier aanwezig is)? Is het vervolg daarop ook te begrijpen, dat wanneer er wordt aangegeven dat het schadeformulier opgestuurd gaat worden, dat Mevrouw Ep.... daarop gaat wachten, zodat het proces van betaling daarna in gang gezet kan worden? Telefonisch gaf uw collega nog aan dat het tijd kost om een schadeformulier op te maken. Wij zijn daarin geduldig geweest. U kunt hieruit opmaken dat het nog niet voldoen van de factuur een (logisch) vervolg is geweest. Op de factuur staat duidelijk dat er een schadeformulier ingevuld moet worden om de factuur geldig te verklaren. Stuur dat stuk papier op samen met een schadeformulier en het geld word per direct overgemaakt..? Mocht jullie schadeformulier kwijt zijn geraakt, laat het de klant ook even weten, dan stellen wij een mail op waarin de schade formeel wordt bevestigd. Voor de volledigheid betreft het aanbieden van een meubelmaker en piano specialist. Dit ging als volgt; - 23 januari vond de verhuizing plaatst en werd de schade gemeld - 2 februari werd er een meubelmaker aangeboden om de schade te herstellen (Mevrouw Ep..... heeft aangegeven dat dit door een Piano Specialist hoort te gebeuren, ook gezien de waterschade). - 7 maart werd er vanuit Select Movers een Piano Expert aangeboden In de tussentijd heb ik en Mevrouw Ep..... ons best moeten doen om gehoord te blijven worden. Je gaat er vanuit dat als je schade aan de piano meld (waterschade, onderdelen die kapot zijn gegaan en zichtbare beukschade en lakschade), dat een meubelmaker hier vrij weinig mee kan. Het gaat hier om een instrument, hier moet een specialist naar kijken. Je verliest gewoonweg alle vertrouwen als je voorstelt een meubelmaker een piano te laten restaureren. Hiermee komt Select Movers niet over als een vakspecialist.. Kunt u ons de firma naam doorgeven van de piano specialist en de meubelmaker om de schade te herstellen? De klant heeft graag dat een onafhankelijk partij hiernaar kijkt. Stuurt u ons gerust een voorstel om de meubelmaker en piano specialist bij ons langs te laten komen. Persoonlijk ben ik het er niet mee eens dat u van uzelf zegt niet lastig te zijn. U verwacht van de klant te weten wat uw beleid is bij schade (alleen via de mail), dit lijkt nergens in uw algemene voorwaarden te staan en ook niet op uw website. Dit wordt vandaag (21 maart) voor het eerst met de klant gedeeld. De communicatie loopt erg stroef vanwege het laat beantwoorden van mails en niet nakomen van terugbelverzoeken. U hebt ervaren dat de klant op elke mail reageert. In elke mail wordt de medewerking benadrukt. De review zie ik niet als laster. Dit is een ervaring van een klant die niet gehoord wordt door het bedrijf (ondanks alle pogingen om gehoord te worden). Er zijn alleen feiten gedeeld, u kunt de review bijsturen door de zaak van Mevrouw Ep..... serieus te nemen en uw afspraken na te komen (zoals terugbellen wanneer u dat aangeeft en haar schade adequaat in behandeling te nemen). Door het online delen van mijn verhaal heb ik eindelijk pas het gevoel dat Mevrouw Ep..... serieus wordt genomen. Ik ben bereid de reviews te verwijderen (of aan te passen), wanneer Mevrouw Ep..... is geholpen. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als u mij voor de rechter sleept (voor in uw ogen “laster”). Dit is mijn ervaring. Ik weet wat ik gezien heb en ik kom op voor de rechten van een gedupeerde klant. Met vriendelijke groet, Joseph de Vos De Vos Werkt - Intermediair ________________________________________ Van: Select Movers Verstuurd: donderdag, maart 21, 2024 5:00:53 p.m. Aan: De Vos Werkt - Intermediair | Joseph Onderwerp: verloop schademelding - Ticket ID 17016118 Online bekijken en antwoorden Robert Betcke — Select Movers 21 Mar 2024 Goedemiddag mevrouw Ep...../Heer De Vos, Hartelijk dank voor uw reactie. Wat u in uw mail meerdere malen aangeeft, om een fysieke afspraak te maken en of te bellen gaat in strijd met ons beleid. Dit is niet de eerste schade en zal zeker ook niet de laatste schade zijn die er wordt gemaakt. Dit is helaas wat er gebeurd tijdens verhuizen, we zijn er niet trots op, maar het gebeurd nou eenmaal. Dat gezegd te hebben, hebben wij hier dan ook een beleid van gemaakt om schade over de mail op te lossen. Omdat mochten wij er niet uit komen, zoals in dit geval, kan een rechter zich hier over buigen. Dan is het voor ons als bedrijf, en ook voor u als klant, erg belangrijk dat er afspraken en toezeggingen terug gelezen kunnen worden. Als ik met iedereen een fysieke afspraak moet maken om schade af te handelen, zou dat niet efficiënt, duurzaam noch verstandig zijn. Voor beide partijen niet. U heeft het constant over het vertrouwen die er is verloren, zo wil ik u graag aangeven dat dit wederzijds is. Graag verwijs ik u naar de mail van 19-01-2024. Waarin erg duidelijk de afspraak tussen opdrachtnemer en opdrachtgever wordt gemaakt: Betaalwijze: Per digitaal betaalverzoek of contant aan het EINDE van de verhuizing bij de chauffeur. Hier wordt tot op heden geen gehoor aan gegeven. Alleen toezeggingen dat mevrouw wel willend is om te betalen, maar eerst moeten wij met een passende oplossing komen. Deze hebben wij meerdere malen gegeven, alleen wenst u hier niet mee akkoord te gaan. Daar waar wij ons aan de afspraak van de overeenkomst te hebben gehouden, heeft mevrouw Ep..... dat NIET gedaan. Wij verlenen een dienst door mevrouw haar goederen te vervoeren, tegen betaling. Haar einde van de overeenkomst heeft zij tot 2 maanden later nog steeds niet voldaan, wat wij zeer spijtig vinden. Wij zijn dan ook het stadium voorbij waarin wij oplossingen aanbieden. Wij hebben u een piano specialist aangeboden en een meubelmaker. Waar zelfs tot de dag van vandaag, geen gehoor aan wordt gegeven. Verder wil ik u wijze op het feit dat ik al erg lang in deze branche zit, en er erg veel gevallen zijn van frauduleuze schade meldingen. Klanten die een goedkope verhuizing uithanden geven en waar dan van alles en nog wat kapot is, en duizenden euro's claimen bij het hard werkende bedrijf. LET OP: ik zeg niet dat u dit doet noch dat dit uw intentie is. Wel geef ik aan dat wij als bedrijf ons hier bewust van zijn, en dus erg voorzichtig zijn met dit soort zaken, en vooral als er NIET betaald wordt, en de oplossingen NIET worden geaccepteerd. Wij hebben deze zaak dan ook uit handen gegeven aan een advocaten kantoor, en wij wachten graag de reactie van uw rechtsbijstand af. Ook zullen wij, gezien de betaling na 2 maanden ook nog niet binnen is, deze uit besteden aan een incasso bureau. Wij begrijpen dat u verder moet, maar wij moeten ook verder. Verder vindt ik het spijtig dat het zover heeft moeten komen. Wij zijn geen moeilijke mensen, alleen maakt u het ons erg moeilijk door niet op onze voorstellen in te gaan de en online laster post. Wij begrijpen dat het u ook hoog zit, vooral na het lange wachten, alleen het geloof dat wij hier zelf gaan uitkomen is bij ons gewoon nihil. Wij willen u, mits alle online laster post en aantijgingen worden verwijderd, een laatste keer de meubelmaker en de pianospecialist aanbieden, waarin uw openstaande betaling wordt meegenomen in de kostenpost. Indien u vragen of opmerkingen heeft, dan horen wij dit uiteraard graag. U kunt ook met ons Appen op (06 8197 6378) om bv. foto's/video's toe te zenden. Een bel-afspraak inplannen kan ook direct via https://cloud.teamleader.eu/.../belafspraak-met-erik-zegers/ Met vriendelijke groet, Robert Betcke Klantenservice Select Movers www.select-movers.nl [email protected] Telefoon: 085 – 225 00 58 (Hoofdkantoor) KvK nummer: 78421942 BTW nummer: NL861387454B01 Beschikbaarheid klantenservice: 09:00-18:00 Maandag 09:00-18:00 Dinsdag 09:00-18:00 Woensdag 09:00-18:00 Donderdag 09:00-18:00 Vrijdag 10:00-17:00 Zaterdag Zondag (alleen spoedklussen) ----------------------------------------------------------------------- joseph - 21 Mar 2024 Goedemiddag, Vanwege drukte een korte reactie op uw mail (verzonden vanaf telefoon). Al enig tijd vragen wij u om ons terug te bellen of om een fysieke afspraak te plMevrn zodat we de schade samen kunnen doornemen en afhandelen. Uit uw mail merk ik ook dat elkaars bedoeling op een andere manier geïnterpreteerd kan worden (uw voorstel voor een meubelmaker schoot bij mevr Ep..... in het verkeerde keelgat, omdat je voor de schade aan de piano toch wel degelijk een piano specialist naar moet laten kijken en niet zomaar een meubelmaker). Mevrouw Ep..... heeft een grote passie voor piano spelen, een van haar meest waardevolle bezittingen is gewoonweg flink beschadigd door de verhuizing en hier wil ze door een afhankelijke partij naar laten kijken. Was uw voorstel direct geweest een piano specialist langs te laten komen, dan was ze hier zeker weten mee akkoord gegaan! Het vertrouwen van mevrouw Ep..... in Select Movers is door de verhuizing (en het verdere verloop) zeer laag. Om vertrouwen te kunnen winnen is het advies om de terugbel afspraken na te komen of om in te gaan op ons verzoek en een fysieke afspraak te plMevrn. Beide heeft u tot op heden geweigerd. Hierdoor zit mevrouw Ep..... nog altijd met de schade opgescheept. Nogmaals, mevrouw Ep..... wil de factuur gewoon betalen. Wel wil zij de bevestiging dat er een passende oplossing komt voor de schade. Er is haar een schadeformulier beloofd. Er is meerdere malen beloofd dat zij die zal ontvangen. Juridisch gezien zou het haar helpen dat zij die alsnog ontvangt en niet het gevoel heeft dat ze straks de factuur betaald en opgescheept blijft zitten met de schade (zoals hoe het er tot nu toe naar uitziet). Zonder schadeformulier staat zij gewoonweg minder sterk (en dat is een feit). Geschreven woorden kunnen op veel manieren geïnterpreteerd worden (kijk alleen al de bijbel en/of de koran). Middels een telefoongesprek en/of fysiek gesprek, dan kan er nog altijd om verduidelijking gevraagd worden. Betreft mijn review over Select Movers, dit is mijn persoonlijke ervaring. Ik heb een alcohol lucht geroken en ik heb me geïntimideerd gevoeld. Ook om hier verduidelijking over te vragen wil ik u adviseren om mij terug te bellen of in te gaan op onze wens om dit fysiek met elkaar te bespreken. Om verduidelijking te geven van de situatie die ik als intimiderend heb ervaren; de verhuizers kwamen mijn woning binnen met een lange plant. Dit werd op een ontzettend omslachtige wijze naar binnen gebracht waardoor je vraagtekens kon zetten bij hun professionaliteit. Toen zij mijn woning binnenkwamen rook ik duidelijk een alcohol lucht (ik heb nooit aangegeven dat de medewerker heeft gedronken, dit kan netzo goed in kleding blijven steken vanwege een nacht uit). De alcohol lucht was zeker wel aanwezig, nadat de verhuizers waren vertrokken deelde ik mijn bevindingen met mevrouw Ep..... en zij bevestigde dat zij dit zelf ook had geroken. Mevrouw Ep..... had mij via de app en toen de verhuizers even naar buiten waren gegaan verteld over alle schade. De verhuizer vroeg om direct te betalen en op de factuur aan te geven dat zij een schadeformulier had ingevuld. Ze stond in haar volste recht om dit niet te hoeven aankruisen en eerst een schadeformulier in te zien voordat zij een handtekening zou zetten onder de factuur en betalen. Ik wees de verhuizer erop dat er nu voorbij wordt gelopen aan haar rechten. Je kan niet iemand dwingen aan te kruisen dat zij een schadeformulier heeft ingevuld als ze die nooit heeft gezien. Ik moest daarover in discussie gaan in mijn eigen woning waarbij de verhuizer op ongeveer 20 cm afstand van mij stond. In combinatie met de alcohol lucht dat ik eerder had geroken was ik uiterst op mijn hoede om de boel niet te laten escaleren. Hij kwam dwingend op mij over en ik had sterk het gevoel dat als ik mijn woorden niet zorgvuldig uitkoos, rustig bleef, dat de boel zou kunnen escaleren. Het hielp voor mevrouw Ep..... niet dat er toen nog een tweede verhuizer binnen kwam lopen. Dit heb ik dus als intimiderend ervaren. Ik ben bereid om uit te tekenen hoe de verhuizing op mijn adres is verlopen. Ik wil u ook adviseren aan te horen hoe mevrouw Ep..... de verhuizing heeft ervaren, ik denk dat alleen op die manier meer begrip opgebracht kan worden voor beide standpunten. Waar mensen werken worden eenmaal fouten gemaakt. Ik ben me daar goed van bewust. Wat maakt u een goede dienstverlener? Dat is hoe u ermee omgaat nadat u een fout hebt gemaakt. Ik kan uit eigen ervaring stellen dat Select Movers hier steken heeft laten vallen. Ik zou u willen vragen om in te gaan op onze wens om een fysieke afspraak te plMevrn. Voorkeur gaat uit naar Lochem of een plaats tussen Lochem en Amsterdam in (gezien de afstand). Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben dat u een advocaat meeneemt. Ik denk dat dit alleen maar de kans vergroot op een spoedige en passende oplossing. Een stok achter de deur dat alle betrokkenen partijen zich houden aan de gemaakte afspraken. Een fysiek afspraak zou wat mij betreft kunnen plaatsvinden op zaterdagochtend (om 10.00 uur), volgende week maandag of woensdag. Ik spreek hier ook namens mevrouw Ep...... Zij zal ook aanwezig zijn bij dit gesprek. Wij hopen graag voor het weekend van u een reactie te ontvangen. Ook wij moeten verder in ons proces. Met vriendelijke groet, Joseph de Vos ________________________________________ Van: Select Movers Verstuurd: donderdag, maart 21, 2024 1:20:04 p.m. Aan: De Vos Werkt - Intermediair | Joseph Onderwerp: verloop schademelding - Ticket ID 17016118 Online bekijken en antwoorden Robert Betcke — Select Movers 21 Mar 2024 Goedemiddag mevrouw Ep..... De Heer De Vos, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik verwijs u graag naar mijn mail van 02 februari 2024. Waarin ik aangeef de schade in goede orde te hebben ontvangen. Hierin wordt direct een aanbod gedaan om onze meubelmaker in te zetten, om de gemaakte schade op te nemen en te repareren. Op 5 februari geeft u aan dat dit voor u niet hoeft. U geeft zelf aan, volgens uw bevindingen, dat u een geheel nieuwe piano dient te krijgen, en deze kan afschrijven. Waar is dit op gebaseerd? Heeft u de piano opnieuw gestemd? De piano dient na elk transport na een maand opnieuw gestemd te worden. Verder wijs ik u graag naar de e-mail die wij op 7 maart hebben gestuurd. Waarin wij een piano specialist naar u toe willen sturen, die reparaties kan uitvoeren. Dit is een passende oplossing, waar geen gehoor aan wordt gegeven. Dhr. De Vos heeft het over alcohol consumptie, en een warme alcohol lucht. Ook heeft u het over agressieve wijzen van handelen, dit is tevens iets wat wij ervaarde. Er werd op een zeer intimiderende toon gesproken. En tevens heeft u het nog over valsheid in geschrifte. Dit zijn hele vervelende aantijgingen, wat u met zekerheid online post. Dit valt onder laster, en wij zullen hier dan ook zeker een zaak van maken, mits de post online niet worden verwijderd. Wij hebben meerdere malen een oplossing aan u aangeboden, door een meubelmaker en piano specialist, naar u toe te sturen. Wij hebben hier geen duidelijk antwoord op gekregen. Dit is onze oplossing die wij u kunnen aanbieden, gezien u schade heeft ervaren willen wij dit voor u oplossen. Dat deze zaak niet de snelheid, en aandacht heeft gekregen die u heeft gewenst. Dit heeft te maken met de agenda die wij hebben. Wij excuseren hier ons dan ook voor, alleen hier kunnen wij hier niet heel veel aan doen. Tevens heeft u een factuur open staan, die u weigert te betalen. Deze kosten kunnen oplopen, wij willen u, de opdrachtgever, mevrouw Ep..... daarop attenderen. Er is een afspraak gemaakt, direct na de verhuizing te betalen, daar bent u mee akkoord gegaan. Wij willen u nogmaals de piano specialist aanbieden, als u dit weigert, dan horen wij graag van uw rechtsbijstand. Dit is dan uw vrije keuzen. Wij hebben deze zaak tevens ook gedeeld met ons advocaten kantoor. Indien u vragen of opmerkingen heeft, dan horen wij dit uiteraard graag. U kunt ook met ons Appen op (06 8197 6378) om bv. foto's/video's toe te zenden. Een bel-afspraak inplMevrn kan ook direct via https://cloud.teamleader.eu/.../belafspraak-met-erik-zegers/ Met vriendelijke groet, Robert Betcke Klantenservice Select Movers www.select-movers.nl [email protected] Telefoon: 085 – 225 00 58 (Hoofdkantoor) KvK nummer: 78421942 BTW nummer: NL861387454B01 Beschikbaarheid klantenservice: 09:00-18:00 Maandag 09:00-18:00 Dinsdag 09:00-18:00 Woensdag 09:00-18:00 Donderdag 09:00-18:00 Vrijdag 10:00-17:00 Zaterdag Zondag (alleen spoedklussen) Mevr Ep..... 15 Mar 2024 Goedemiddag, Zojuist heeft de heer de Vos opnieuw telefonisch contact opgenomen met Select Movers. We hadden op 11 maart afgesproken dat de heer de Vos uiterlijk 13 maart terug gebeld zou worden door Select movers. Dit is tot op de dag van vandaag opnieuw niet gebeurd. Zoals u wellicht kunt begrijpen, verliezen we meer en meer het vertrouwen dat Select movers op een zorgvuldige manier met onze klachten en zaak omgaat. We hebben daarom in overleg met Eric (van Select movers) zojuist telefonisch afgesproken dat we het hogerop gaan zoeken. Eric zou deze kwestie nogmaals onder de aandacht brengen in de hoop op een spoedige reactie voor ons, maar ondersteunde onze keuze het hogerop te gaan zoeken, omdat er verre van zorgvuldig met onze zaak en schade om wordt gegaan. Hopende op een spoedige reactie. Met vriendelijke groet, Mevr Ep..... ps. We zijn nu ondertussen 2 maanden verder en we hebben nog geen schadeformulier van jullie mogen ontvangen. Een schadeformulier is een garantiebewijs dat de schadeprocedure in gang is gezet. Op de datum van verhuizing (23 januari) is mij een schadeformulier beloofd. Sterker nog, er werd mij meerdere keren gevraagd aan te kruizen het schadeformulier ingezien en/ of ingevuld te hebben…. Gezien de gang van zaken vinden we het verre van logisch of passend de factuur op dit moment te voldoen. We gaan er vanuit dat... Mevr Ep..... 11 Mar 2024 Goedemiddag, Zojuist heeft de heer de Vos telefonisch contact gehad over de situatie mbt de schade die is opgelopen tijdens de verhuizing. Er is afgesproken dat hij uiterlijk woensdag over deze kwestie wordt gebeld om afspraken te maken over het zo snel mogelijk herstellen en vergoed krijgen van alle schade die tijdens de verhuizing is gemaakt. Ook is er afgesproken dat jullie een reactie zouden geven op het bedrag dat door mij is aangegeven n.a.v. jullie verzoek een schikkingsvoorstel te doen. Uiteraard wordt na een passende oplossing ook de openstaande factuur door mij voldaan. Met vriendelijke groeten, Robert Betcke — Select Movers 07 Mar 2024 Goedemiddag Mevr Ep....., Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben uw schademelding in goede orde ontvangen. 1. Wij hebben de schade bekeken. Wij kunnen vanaf de foto's er niet van uit gaan dat er daadwerkelijk schade is in de piano. Wel zien wij een lakschade aan de piano. Wij werken samen met een piano specialist, die hebben wij inmiddels op de hoogte gesteld van uw schade. Wij willen graag weten wMevrer dit voor u uitkomt. Onze specialist is elke maandag dinsdag beschikbaar in uw omgeving met een tijdvak tussen 17:00 - 21:00. Wij horen graag welke dag het u uitkomt en/of als het tijdvenster ook uitkomt. 2. Wij hebben ondertussen ook de schade van deurpost bekeken. Naar aanleiding van hoe de complete deurpost eruit ziet zouden wij hier helaas niet veel aan kunnen doen. De reden hiervan is omdat er overal wel putten/krassen en soortgelijke schades al opzitten. Voor ons is het niet reel om dan ook de deurpost te gaan vervangen. 3.Om terug te komen op uw plant. Het is heel vervelend dat de stam van uw plant niet heel stabiel meer in de pot zit. Wij proberen ten aller tijden zo voorzichtig mogelijk om te gaan met planten. Het kan inderdaad voorkomen dat planten niet stabiel blijven zitten in hun pot in de verhuiswagen, dat komt merendeels door al dat geschud en bewegingen van de verhuiswagen. Naar eigen kennis kunt u dit zelf ten aller tijden verstevigen met aarde en bamboestokken. 4.Bij het uitladen wordt de bus altijd dubbel... Mevr Ep..... 19 Feb 2024 Hallo Robert Becke, Sinds ons laatste contact op 5 februari hebben we niets meer van u vernomen (Select Movers Verhuizers). Sinds 23 januari zit ik thuis opscheept met schade. De schade is ontstaan door niet voorzichtig om te gaan met de goederen. Ik ga ervan uit dat deze casus u bekend is. Contactmomenten: - 23 januari vond de verhuizing plaats en werd er schade gemaakt door de verhuizers van Select Movers Verhuizers - 24 januari heb ik op uw verzoek alvast enkele bewijsstukken via de mail doorgestuurd naar Select Movers Verhuizers - 31 januari hebben ik een herinnering verstuurd naar Select Movers Verhuizers om te reageren - 2 februari hebben ik een reactie (en een optie tot een schikkingsvoorstel) ontvangen van Select Movers Verhuizers - 5 februari heb ik gereageerd op het schikkingsvoorstel (en heb ik dhr De Vos namens mij laten bellen met Select Movers Verhuizers) Na 5 februari hebben ik geen reactie mogen ontvangen van Select Movers Verhuizers. Zowel telefonisch als via de mail. Op dit moment is er schade aan de volgende goederen / producten; • Deurpost • Piano • Plant • Crosstrainer (zijn er door de verhuizers voor de verhuizing foto’s gemaakt? Er missen onderdelen en die liggen niet meer op het oude adres) De schade dient opgenomen te worden op de locaties: -...

Reactie van de melder van de klacht Josephdv

2 maanden geleden - Select Movers heeft tot op heden niet gereageerd op onze laatste mail en heeft de aangetekende brief geweigerd. De klant zit nog steeds met de schade thuis. Intussen is zij in gesprek met een jurist en heeft zij zelf hulp ingeschakeld om de schade te laten repareren door specialisten.

Alle klachten die gemeld zijn door Josephdv