Klacht: Schriftelijke opzegging genegeerd, ARAG reageert

op 02 mei 2017 over JuroFoon in de categorie Juridisch

Ondanks dat ik mijn lidmaatschap bij JUROFOON tijdig en met reden had opgezegd, waarna ik ook niets meer van ze heb vernomen, krijg ik plotseling een dreiging van ARAG met dagvaarding. Geen factuur, geen herinnering, helemaal niets. Als ik dit aan ARAG laat weten, krijg ik als reactie terug:

“In dat geval zal het inderdaad op een zitting aankomen.
Ik wil u er voorts op wijzen dat bij opzegging de bewijslast bij de opzegger ligt.
U dient te kunnen aantonen dat u daadwerkelijk heeft opgezegd. Enkel een kopie van de brief overleggen zal onvoldoende zijn.
Dit toont namelijk niet aan dat een brief daadwerkelijk is verzonden. Pas wanneer u de brief aangetekend heeft verzonden en een aantekenbewijs kan overleggen kunt u de rechter aantonen dat u daadwerkelijk heeft opgezegd. Dit geldt ook voor een faxbevestiging of een leesbevestiging bij een email.

Daarnaast bevestigt Jurofoon altijd de ontvangst en verwerking van de opzegging.
Jurofoon heeft geen opzegging van u ontvangen. U bent dan ook niet in het bezit van deze deze bevestiging.

Wij zien een procedure vol vertrouwen tegemoet.

Indien ik u verder nog ergens mee van dienst kan zijn, verneem ik dat uiteraard graag van u.

ARAG Financial Services”

Maar zoals gezegd, ik heb geen factuur of aanmaning ontvangen, alleen een ‘laatste dreigbrief’. Blijkbaar telt de bewijslast niet voor deze club.

Overigens, 1 van de redenen om op te zeggen, was omdat de klanten-website er vorig jaar, zeer lang uit lag. Je mocht dus wel betalen voor lidmaatschap, maar kreeg er niets voor terug.

Als mijn opzegging gerespecteerd wordt, mijn dossier gesloten en dit schriftelijk is bevestigd.
(Map: F1700669)

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar JuroFoon over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door JuroFoon in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat JuroFoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

JuroFoon

Heeft op 03 mei 2017 om 15:06 geantwoord

Geacht heer Leenheer,

Helaas hebben wij de opzegging waarnaar u verwijst niet ontvangen. De factuur en eerder verstuurde herinneringen zijn naar een andere e-mailadres verstuurd dan u nu opgeeft. Op beide e-mailadressen is er geen opzegging bij ons binnengekomen. Uit uw klacht begrijpen wij dat u het lidmaatschap wenst op te zeggen. Het lidmaatschap wordt voor u beëindigt met de gebruikelijke opzegtermijn van 1 maand. U ontvangt hiervan een separate bevestigingsmail. Helaas is het niet mogelijk voor ons om het dossier te sluiten, hiervoor wil ik u verwijzen naar ARAG Financial Services.

Jurofoon

Bericht van JuroFoon

6 maanden geleden - Geachte heer Leenheer, Zoals eerder vermeld hebben wij in ons systeem een ander e-mailadres genoteerd staan dan dat u bij deze klacht hebt opgegeven. Naar dit e-mailadres zijn de factuur en de herinneringen verzonden. Het kan zijn dat deze in uw Spam box terecht zijn gekomen. U bent zelf verantwoordelijk voor wijzigingen door te geven in e-mailadressen en adresgegevens. Verder wil ik u nogmaals verwijzen naar ARAG Financial services voor verdere afhandeling. Met vriendelijke groet, Jurofoon

Bericht van JuroFoon

6 maanden geleden - Geachte heer Leenheer, Helaas is het zo dat wanneer het is overgedragen aan een incasso, wij niks meer voor u kunnen betekenen, buiten dat wij het lidmaatschap voor u kunnen beëindigen. Dit hebben wij inmiddels voor u gedaan, de rest dient u verder af te handelen met het incasso, dit is niet meer in onze handen. Het spijt ons dat wij u niet beter kunnen berichten.

Heeft op 10 mei 2017 om 17:49 geantwoord

Dat is in tegenstelling van uw mail over de beëindiging van 3 mei. Hier geeft u aan, op mijn voorstel omgeven finale kwijting, een deel van het lidmaatschap te betalen. Dit heb ik inmiddels gedaan.
Overigens blijft JUROFOON de opdrachtgever. Die kan altijd een opdracht die ter incasso is gegeven, weer intrekken.

Maar goed, ik heb u een schikkingsvoorstel tegen finale kwijting gedaan, u heeft hierop mij een eindfactuur gezonden en die heb ik voldaan. Dus daarmee is de zaak voor mij afgedaan. Mocht u desondanks toch tot een dagvaarding over latengaan, dan zie ik die, met deze extra correspondentie, vol vertrouwen tegemoet.

Ik stop met het verder reageren. Ik kan alleen nog andere (toekomstige) slachtoffers vertellen, dat ze beter niet met u in zee kunnen gaan, omdat de adviezen juridisch onjuist zijn en eenmaal betaald, het ledengedeelte slecht bereikbaar was.

Groetend,

Erwin Leenheer

Alle klachten die gemeld zijn door EALeenheer