Klacht: Nog steeds geen geld ontvangen

Janine van Baar op 04 maart 2021 over Schipholtickets.com in de categorie Internetshops - Algemeen, Online Vliegtickets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb nog steeds geen terugbetaling ontvangen van mijn geannuleerde vlucht van 22 mei 2020. Het gaat om een bedrag van 636,55 euro.Op de website werkt de link naar de klantenservice niet. Wanneer ik mail krijg ik elke keer een standaard bericht terug. Hier staat in dat ze ermee bezig zijn en dat ik het beste contact kan opnemen met de vliegtuigmaatschappij waar ik mee zou vliegen. Dit heb ik dan ook geprobeerd (betreft KLM), maar zij geven aan dat ik toch echt bij schipholtickets.com moet zijn. Oftewel je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Gewenste Oplossing:

Als het bedrag van 636,55 euro weer op mijn rekening staat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Schipholtickets.com in behandeling genomen

Schipholtickets.com

Heeft op 05 maart 2021 om 10:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Dear customer,

Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

Should you have any further requests, you can follow up by e-mail with our colleagues from Advanced Customer Support team.

Thanks

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Schipholtickets.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Janine van Baar

Heeft op 06 maart 2021 om 10:16 geantwoord

Dit is een antwoord die ik elke keer opnieuw krijg. Zoals ik elke keer laat weten , word ik bij de vliegtuigmaatschappij niet meer duidelijk over mijn terugbetaling. De verantwoordelijkheid ligt bij schipholtickets.com.

Bericht van Schipholtickets.com

2 jaren geleden - Dear customer, Yes, you are right that it´s the agency who has to manage the refund, but before doing the repayment there is a necessary step that is that the airline has to approve the refund, and only after that we as travel agency can make the repayment. The refund request is sent to the airline, and as soon as we get their approval, we will proceed with the repayment. We are sorry for any inconveniences that this delay might be causing. Regards

Bericht van Schipholtickets.com

2 jaren geleden - Dear customer, Thanks for sending your case over. We are aware of the fact that there are some refunds that are being delayed longer than usual, mainly due to airlines taking a long time to approve them. Please take into account that the approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts. One of our agents has checked your case in detail with the airline, and ed that the refund request is registered and pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of maximum 2 weeks. Unfortunately we cannot give you a deadline as it depends on the airline timelines and procedures. In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Customer Support department with all the details. This e-mail is sent to the same address you indicated in the purchase process. Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues if you need it. Thanks for your patience. Regards

Bericht van Schipholtickets.com

1 jaar geleden - Dear customer, We have been informed that the refund of your tickets was successfully in the date 15/03/2021. Should you have any further questions, please don´t hesitate to let us know. We are sorry for the inconveniences that this situation has caused you and hope to see you travelling very soon. Regards

Alle klachten die gemeld zijn door Janine van Baar