Klacht: Schimmel, kapot en gevaarlijk

op 01 augustus 2017 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Vrijdags aangekomen in de stacaravan die wij ( ik, mijn man en 2 kinderen)hadden geboekt voor een weekje. Bij binnenkomst was gelijk duidelijk dat overal schimmel zat in de muren en rolgordijnen. Alles open gezet, zelf nog wat schoongemaakt ( voor zover dat dat ging ). Alles rook naar de vettige afzuigkap, douchekop kapot, geen warm water, veranda te gevaarlijk met allerlei afgebroken houten spijlen en zo gammel als wat. Dit alles de volgende morgen gemeld bij de receptie. Ik ben allergisch voor schimmels dus werd ook gelijk ziek, snipverkouden en kon niet ophouden met niesen. Mijn man heeft astma dus die had het spaansbenauwd. Receptie wilde de TD langssturen om de problemen op te lossen. De TD heeft foto\’s gemaakt.Rolgordijnen eraf gehaald ( plak maar even vuilniszakken op het raam anders ziet de buurman wat je op de wc doet ) en iets op de muur gedaan met een luchtje zodat we de schimmel niet meer roken en de douchekop vervangen. Dit was natuurlijk geen oplossing. Zondagochtend weer naar de receptie voor een andere oplossing, want nog een nacht in deze caravan was echt niet te doen! Ze boden ons aan een huisje bij Roompot Oosterhout ( daar wonen we dus hoe komen ze erbij?!) Of een huisje met een fikse bijbetaling. Beide geen optie natuurlijk. Wij zijn dan ook naar huis gegaan. Nu hebben wij heel redelijk gevraagd om het bedrag van een midweek aan ons terug te storten, maar dit doen ze niet want een half uur nadat wij naar huis waren heeft er iemand geannuleerd en daar hadden we maar op moeten wachten?!?!?! Dit slaat werkelijk nergens op. Hadden ze ons gebeld waren we namelijk omgedraaid dus smoesjes zijn dit.

Ons geld terug voor de midweek die we nu niet hebben gebruikt. Dan zijn we nog heel redelijk.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:17 geantwoord

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:40 geantwoord

Nee, wij gaan zeker niet akkoord met deze oplossing. Een tegemoetkoming op een volgend verblijf geeft ons gezin dit jaar geen vakantie. We willen een oplossing voor NU en niet voor in de toekomst

Reactie van de melder van de klacht MarjolijnvW

2 weken geleden - Deze mail heb ik verstuurd aan de afdeling kwaliteit: Zojuist heb ik uw reactie op klacht.nl bekeken. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ik snap best dat jullie eerste oplossing is; het aanbieden van een tegemoetkoming voor een volgend verblijf. En dat dit in jullie regelementen staat. Echter is ons verhaal toch even anders. Wij hebben een verblijf geboekt bij jullie, deze voldeed niet aan uw algemene voorwaarden. Een caravan in deze staat is echt niet verhuurbaar en zeker niet voor de prijs die wij hebben betaald. We hebben de Roompot, zoals het hoort, de mogelijkheid gegeven om de problemen in de caravan op te lossen. Dit is helaas niet gelukt en ook erkend door de receptie van de Roompot Beach Resort. Dan is de volgende stap; het aanbieden van een alternatieve accommodatie. Deze was er in onze eigen woonplaats Katjeskelder in Oosterhout of vanaf maandag bij Hof Domburg met een fikse bijbetaling en nog 1 nacht in de caravan. Wij hebben niet voor niets geboekt voor deze prijs dus is het niet de bedoeling om zoveel bij te leggen. En daarnaast was ik zo ziek van de schimmel dat ik echt geen dag langer in die caravan kon blijven. Ik ben nog gaan overleggen met mijn man en na overleg is hij naar de receptie gelopen om aan te geven dat dit beide geen opties waren. Er was dus op dat moment geen oplossing. Mijn man heeft aangegeven dat wij dan naar huis zouden gaan en de receptie gaf aan dat we over ons geld contact op moesten nemen met het hoofdkantoor en die waren er maandag pas weer. ( we zijn op zondagochtend vertrokken). Prima, heel erg jammer, maar helaas. Vervolgens hebben wij maandag contact gezocht met het hoofdkantoor en toen bleek dat we het gewoon met de receptie moesten afhandelen en zij zouden dan contact opnemen met de afdeling kwaliteit. Het meisje van de receptie gaf aan dat zij ons geen geld terug konden geven omdat er een half uur nadat wij waren weggegaan een annulering was en er dus een accommodatie vrijkwam. Echter heeft de receptie ons niet gebeld, dan waren we namelijk terug gekomen. Dit is natuurlijk geen reden. Als iedereen in de toekomst zou kunnen kijken zou fijn zijn. Dan hadden we dit gedoe in ieder geval niet gehad. Ik vind echt dat ons verhaal een uitzondering is op de regel en laat het hier dus ook niet bij zitten. Ik zou dan ook graag telefonisch contact willen met een van de medewerkers van de afdeling kwaliteit om alles goed toe te lichten. Ik heb zojuist begrepen van een van uw medewerker dat de afdeling kwaliteit alles via de mail doet, maar toch zou ik graag telefonisch in contact komen met iemand van deze afdeling. Het is ook heel apart dat ik inmiddels 4 verschillende medewerkers van de Roompot heb gesproken en deze allemaal aangeven dat ik inderdaad in mijn recht sta om mijn geld terug te vragen. En allemaal gaven ze aan niet te begrijpen waarom deze oplossing geboden word. Dit is natuurlijk heel gek, dat dat zo gaat. Ik hoor graag op zeer korte termijn iets van u. Onze vakantie loopt bijna op zijn einde en zou nog graag iets met mijn kinderen gaan doen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarjolijnvW