Klacht: scherm kapot, maar ook de camera en batterij moeten vervangen worden

op 12 juli 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Onlangs is mijn Samsung Galaxy S8 gevallen, resultaat: barsten in het scherm. Volgens de verzekering zou de reparatie net geen E 300,- kosten als ik deze bij Samsung zelf aan zou melden. Een 3rd party reparateur mocht ook, maar dan zou ik de garantie niet behouden. Dus toch maar bij Samsung zelf aangemeld, Dynafix wordt ingeschakeld, iRMADRSA14804005. Zojuist heb ik een prijsopgave voor de reparatie van mijn Samsung Galaxy S8 ontvangen, bijna E 400,- (!). Want volgens Dynafix moeten naast het scherm ook de batterij en de camera vervangen worden. Waarom? Dynalogic geeft aan dat ze in opdracht van Samsung deze prijsopgave hebben uitgebracht. Ik vindt vervanging van de batterij en de camera onnodig maar ik krijg van Dynalogic niet de mogelijkheid alleen het scherm te laten vervangen. Tot overmaat van ramp zie ik nu op diverse sites dat een S8 scherm ‘slechts’ ongeveer E 200,- zou kosten om te laten vervangen bij een 3rd party reparateur, weliswaar zonder Samsung garantie. Maar die garantie is eigenlijk niet veel meer waard want op de vervangen onderdelen krijg ik ook slechts 3 maanden garantie.

Als Dynafix een marktconforme prijs rekent voor de reparatie van mijn scherm.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

3 maanden geleden - Geachte klant, In navolging van uw klacht hebben wij de gegevens in ons systeem erbij gepakt. De monteur heeft het toestel beoordeeld en geconstateerd dat de front camera ook beschadigd is en vervangen dient te worden. Daar wij een officieel reparatiebedrijf zijn dienen wij altijd alle geconstateerde defecten te repareren. De reden hiervoor is dat de fabrikant u na een reparatie weer volledige fabrieksgarantie op het toestel dient te geven. Dit kunnen zij niet wanneer er nog defecten aanwezig zijn. De accu van het toestel dient altijd vervangen te worden bij een reparatie. Dit is een voorkeur van Samsung zelf welke wij dienen uit te voeren. De prijzen welke wij hanteren zijn prijzen welke Samsung zelf ook hanteert voor onderdelen. Daar het voor consumenten niet mogelijk is om aan originele Samsung onderdelen te komen zullen de prijzen die u kunt vinden gebaseerd zijn op niet originele onderdelen. Deze zullen niet de zelfde kwaliteit of toekomstige garantie als originele onderdelen bieden. De huidige prijsopgave is dan ook terecht opgemaakt conform de voorwaarden van Samsung en zal ook gehandhaafd blijven. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 31 juli 2017 om 11:24 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Toine van Hoek