Klacht: scherm defect in broekzak

op 03 augustus 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Er zit op het toestel verder geen val of stootschade. Toestel is geen paar maanden oud. Er zit een breuk in het LCD niet in het glas. Hierdoor is het scherm defect geraakt. Hoe? Broekzak? Te hard beet gepakt?

Vervangend display onder garantie.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte klant, Ik snap uw reactie echter kunnen wij het scherm niet binnen garantie vervangen. Wat de oorzaak is van de breuk zullen wij nooit kunnen achterhalen daar wij niet aanwezig zijn bij het gebruik van het toestel echter kunnen wij met zekerheid aangeven dat het scherm niet uit zichzelf gebarsten kan zijn. De suggestie betreffende het dragen in de broekzak is dan ook een voorbeeld, dit wil niet zeggen dat dit is wat gebeurt is met uw toestel. We vinden het vervelend dat u zich niet kan vinden in de conclusie maar kunnen deze spijtig genoeg niet veranderen. Dit valt onder de noemen gebruikersschade en deze mogen wij niet binnen garantie herstellen. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht ponjee

9 maanden geleden - Dank voor uw snelle reactie, echter is volgens de consumenten wet niet acceptabel dat een toestel bij normaal gebruik defect gaat. Dit is uw vervangende onderdeel, waarvoor uw €240,- rekent. https://thegoodstuff.com.ng/wp-content/uploads/2016/04/samsung-a5.jpg Overigens rekenen ale andere reparateurs slechts €100-120. Vanwaar uw enorm prijsverschil is ons niet duidelijk. Het display heeft precies een breuk op het gedeelte waar de flex kabel aansluit op het LCD. Kunt u nagaan of dit een productfout is?

Bericht van Dynafix

9 maanden geleden - Geachte klant, Wij begrijpen dat dit vervelend is echter wanneer u spreekt over de consumentenwet dient u dit op te nemen met de fabrikant daar zij de garantieverlener zijn. Dynafix is slechts een uitvoeren instantie. Wij zijn de gecertificeerde reparatiedienst van Samsung, wij kopen onze onderdelen direct bij Samsung in en hierdoor zullen de prijzen wellicht iets hoger liggen dan bij een niet gecertificeerde reparatiedienst welke onderdelen van andere leveranciers ontvangt. De schade zoals wij deze aangetroffen hebben wordt niet gezien als fabrieksfout, mocht u zich hierin niet kunnen vinden is ook dit een zaak welke u aan mag kaarten bij de fabrikant, wij kunnen ons oordeel spijtig genoeg niet veranderen hierop. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 14 september 2016 om 09:22 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door ponjee