Klacht: Schandalige slechte bezorgdienst, al een maand geen contact mogelijk

op 07 juli 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Het is lastig om dit kort samen te vatten, maar dit is wat er gebeurd is;

Ten eerste werd halverwege de bestelling de leveringsdag op een week later gezet. Vervelend want ik had vrij gevraagd, maar kan gebeuren.

Vervolgens komt de bezorgdienst mijn bestelling beschadigt en incompleet afleveren, volgens hun mijn eigen schuld want ik zou het niet besteld hebben.
Vervolgens gevraagd om de pakbon, die hadden ze niet want die zou digitaal verzonden worden.

De dozen die je met twee man zou moeten tillen werden door 1 jongen gedaan die niet alleen de pakketten heeft beschadigt, maar ook flinke schade aan het trappenhuis heeft veroorzaakt.

Gelijk de klantenservice gebeld die een van de twee ontbrekende artikelen direct zou na sturen, het zou tussen 6 en 8 aankomen.
We hebben zitten wachten om uiteindelijk om half 8 gebeld te worden dat dit niet mogelijk was.
Ze zouden pas de volgende dag weer kunnen komen, ik kon die dag niet, maar volgens de zeer onvriendelijke distributie medewerker had ik geen keus, of op zondag aannemen of mijn bestelling niet ontvangen.

Vervolgens kwamen wij tijdens het in elkaar zetten van de kast dat er verkeerde plankjes geleverd zijn (in een andere kleur en maat) en dat er een gat in het matras zat.

Dit alles heb ik zowel telefonisch als op de mail doorgegeven maar er is nog niks gebeurd.
Ik mail vanaf 12-06 elke week eenmaal, muv afgelopen week toen waren we op vakantie, maar heb tot op heden geen reactie ontvangen. Ik vind dit ronduit belachelijk!!

Het is mijn fout dat ik via Ideal heb betaald en niet via een creditcard anders had ik nu het geld al terug kunnen krijgen, er is immers niet geleverd wat ik besteld en betaald heb.

Allereerst wil ik mijn bezorgkosten terug en de schade van het trappenhuis kunnen declareren.

Daarnaast lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik een matras ontvang zonder een gat erin.
De kast hebben we al in elkaar gezet (zelf opgelost met ander plankjes), daar konden we geen maand mee wachten.

Het aller belangrijkste is nog wel dat ik überhaupt een reactie ontvang en een excuus.
Ik wacht nog steeds op de pakbon van de eerste levering, deze zou opgestuurd worden via de post en ik zit nog steeds met een kapot matras. We zijn nu een maand verder dit gaat te ver!

Gezien er niet gereageerd wordt via de normale weg moet ik het helaas nu via deze weg spelen.
Ik vraag u om alstublieft deze situatie op te lossen!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden_klant 2.0

4 weken geleden - Helaas is het nog steeds niet afgehandeld. Uiteindelijk ben ik de 17e deze maand gebeld door een bijzonder onvriendelijke vrouw die mij eerst wou afschepen met een cadeaubon van 50 euro. Uiteraard heb ik dit geweigerd, ik heb namelijk al vanaf het begin aan gegeven dat ik de kapotte meubels vervangen wil zien en mijn bezorgkosten terug. Aan de telefoon deed de mevrouw alsof het matras nooit gemeld was en ook de foto's die ik gestuurd heb zou ze niet hebben gezien. Ik heb deze nogmaals gemaild en opeens was het probleem wel erkent. (raar) Toen ik doorgaf niet akkoord te gaan met een cadeaubon, kreeg ik te horen dat dat niet kan. Na nogmaals het hele verhaal te hebben gedaan kon een refund toch wel, daarvoor moest ik dan direct mijn rekening nummer doorgeven anders kon het niet. Dit is uiteraard niet waar, als je iemand geld te goed bent kan dat best een dag wachten. Daarnaast heb ik direct aangegeven dat ik niet in de mogelijkheid was om te bellen, ik zat namelijk op werk. De vrouw die ik sprak zei dat ik alleen die dag kon een nieuwe levering kon afspreken voor een nieuw matras. Ook zei ze dat ze niet bereikbaar was via de telefoon (ze belde mij?) of de mail, maar zoals verwacht ontving ik na het gesprek toch een mailtje van dezelfde persoon. Laat het duidelijk zijn dat ik nu nog steeds wacht op de afhandeling en dat ik echt uitermate ontevreden ben over de klacht afhandeling. Een cadeaubon is een mooi gebaar naar je klanten toe die je hebt laten zitten, maar beetje gek om aan te bieden als de klacht zelf nog niets eens afgehandeld is. Maak eerst een excuus, vervang dan de kapotte meubels, stort de bezorgkosten terug en kom dan met een gebaar om te laten zien dat dit niet de intentie was. Ik hoop dat dit deze week nog afgehandeld kan worden. Het loop al bijna twee maanden....

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden_klant 2.0