Klacht: Schandalige medewerkers.

op 15 december 2017 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Een tijd geleden heeft mijn partner vanuit haar onderneming een product aangeschaft middels Afterpay. Ansich een prettige dienstverlening.
Aangezien wij zelf in een verhuizing zaten hebben wij op dat moment het product laten bezorgen op het adres van familie van mijn partner. Een 84-jarige vrouw.
Deze is door dezelfde medewerker meermaals ontzettend agressief en onbeschoft benaderd via de telefoon. Ook nadat wij zelf Afterpay hadden gebeld nadat de medewerker de oma van mijn partner behoorlijk grof te woord had gestaan met de vraag of toekomstige correspondentie uitsluitend via ons gedaan kon worden.
Vervolgens is zij nog een keer, weer op dezelfde agressieve manier door dezelfde medewerker gebeld. Na voor de tweede maal een beduuste hoog-gepensioneerde vrouw aan de lijn te hebben gehad belden wij direct Afterpay op om onze klacht in te dienen over de onbeschofte medewerker (die ons ook bijzonder ongepast te woord stond). Wij kregen een collega aan de lijn die ons letterlijk uitlachte en die letterlijk citeerde ” gooi je klacht maar lekker op internet, ik ga je de naam van de medewerker niet geven. Mijn teamleider wilt je niet te woord staan.

Ongelooflijk hoe Afterpay te werk gaat. Extreem ongepast en onbeschoft. Ik raad iedereen dan ook ten zeerste af om met dit bedrijf in zee te gaan, want aan de vele klachten die hier over dit bedrijf te lezen zijn zijn wij blijkbaar niet de enige.

Een officieel excuus vanuit Afterpay. Hoewel dat nadat we zijn uitgelachen met een grote korrel zout te nemen. Desbetreffende medewerker mag wat ons betreft per direct ontslagen worden. Asociaal.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 15 december 2017 om 12:39 geantwoord

Beste D.J. Schmidt,

Bedankt voor je bericht en excuses voor het ongemak. In je bericht geef je aan dat je niet tevreden bent met de wijze waarop wij je telefonisch te woord hebben gestaan.

Indien je een bestelling plaatst en kiest voor de betaalwijze AfterPay, voer je tijdens het plaatsen van de bestelling jouw gegevens in. Aan de hand van de door jou ingevoerde gegevens benaderen wij je.

AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Na deze betalingstermijn sturen wij per e-mail een kosteloze herinnering met opnieuw twee weken de tijd om te betalen.

De administratiekosten worden in rekening gebracht conform de betalingsvoorwaarden van \"AfterPay(AfterPay voorwaarden)\":https://www.afterpay.nl/nl/algemeen/betalen-met-afterpay/betalingsvoorwaarden Tijdens het plaatsen van de bestelling, ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Indien de betaling uitblijft sturen wij eenmalig een bericht per post. Indien de betaling dan nog steeds uitblijft, benaderen wij je ook telefonisch.
Je geeft aan dat je tijdens het bestelproces gegevens hebt ingevoerd van een 84-jarig familielid. Het is wettelijk niet toegestaan om een bestelling te plaatsen met gegevens die niet van jou zijn, dat is een strafbaar feit.

Mijn advies is om indien je een bestelling wilt plaatsen en kiest voor de betaalwijze AfterPay gebruik te maken van je eigen gegevens en de betaling uit te voeren binnen de kosteloze betaalperiode van 28 dagen die wij hanteren, daarmee voorkom je dat wij je telefonisch gaan benaderen.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Monique

Heeft op 15 december 2017 om 15:47 geantwoord

1) U gaat ervan uit dat er niet betaald is. (wij hebben telefonisch uitgelegd dat er geen kenmerk toegevoegd was). Klaarblijkelijk hebben jullie niet de moeite genomen om het associale gedrag van jullie medewerker in jullie voicelog na te kijken. Erg jammer.
2) Wij zijn gevolmachtigd door desbetreffend familielid. In plaats van de hand in eigen boezem te steken hoef je niet het onderwerp te ontwijken door te vertellen wat wettelijk wel/niet mag.

Nogmaals, jullie zouden jullie moeten schamen voor de handelingswijze.

Alle klachten die gemeld zijn door Anonimiteit gewenst