Klacht: Schade/diefstalregeling afgesloten aan het begin van het jaar.

op 25 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ik kan bijna de klacht van de vorige klachtmeldster kopiëren. Wij hebben hetzelfde probleem. Mijn dochter heeft waterschade (zonder schimmel ed) aan haar boek Grande Lignes 3 Havo. Dit boek heeft ze de laatste maand prima kunnen gebruiken en ziet er zelfs beter uit dan sommige boeken die ze in het verleden heeft gehad met inktvlekken ed van vorige gebruikers.
Ook ik was er vanuit gegaan dat dit gewoon door de regeling schade/verlies zou worden vergoed, omdat ik daarvoor had betaald.
Ik heb vanochtend de rekening gekregen van 49.70 euro (incl administratiekosten)
Toen ik vanmorgen op hun site keek of ik de “verzekering” wel had betaald, en dat was zo, zag ik tot mijn verbazing dat je de schade inderdaad al een dag voor inleveren had moeten melden.
Ik heb met de klantenservice gebeld en gezegd dat ik hier erg verdrietig over was en dat ik het een rare regeling vind. De medewerkster zei dat ik de voorwaarden voor de regeling maar had moeten lezen en dat ik daarvoor vorig getekend had bij het afsluiten. Ze insinueerde zelfs dat de meeste mensen de voorwaarden niet lezen, eigen verantwoordelijkheid. Ik zei dat ik dat ongetwijfeld had gedaan maar dat het wel erg lang geleden is (1 jaar) en dat ik me dat dus niet meer kon herinneren. Van een firma waar je maar 2x per jaar mee te maken hebt is het wel erg gemakkelijk om dit soort voorwaarden een jaar van te voren op te geven en na die tijd niets meer hierov heeft te melden. Ook in de email met het inleverformulier staat hier niets over geschreven. Als ze klantvriendelijk willen zijn, zouden ze in die email hiervan een melding kunnen maken.
Ik heb ook geprobeerd op de site een klacht in te dienen maar helaas kan daar maar een hele korte tekst staan

Eigenlijk alleen als ik niet hoef te betalen. Tevens zou ik willen dat ze de regeling schade/verlies aanpassen of in ieder geval eerder aan de klant aan willen geven dat de regeling verloopt op de dag voor het inleveren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 26 juli 2017 om 09:28 geantwoord

Beste mevrouw Smit,

Naar aanleiding van uw klacht willen wij u het volgende mededelen.

Het artikel \"Grandes lignes (5e ed) 3h\" (artikelnummer 8943409) hebben wij op 19-08-2016 nieuw aan u geleverd. Wanneer het artikel nieuw is geleverd en ingeleverd wordt met waterschade kunnen wij dit artikel niet accepteren. Wij kunnen niet een boek met waterschade opnieuw uitleveren aan een andere leerling.

De \"Regeling vervanging bij schade of diefstal\" is geldig tot de dag van inleveren. Voor de inleverdag had aangegeven moeten worden dat het artikel waterschade heeft. Helaas kunnen wij dit na de inleverdag niet meer accepteren.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

^Annemiek
Afdeling klantenservice

Heeft op 26 juli 2017 om 09:58 geantwoord

Jammer dat ik weer hetzelfde standaard antwoord krijg en geen begrip voor het feit dat mensen bepaalde voorwaarden niet meer uit hun hoofd weten die ze een jaar daarvoor hebben gelezen. Ik ging er helaas vanuit dat het ook op de inleverdag geregeld kon worden aangezien het boek nog prima te gebruiken was door mijn dochter, zie foto.
Topservice en vooral gemakkelijk verdiend door VanDijk. Helaas heb ik voor dit jaar ook al weer voor zo'n regeling betaald.

Hoop wel dat jullie toch iets aan jullie voorlichting willen doen want blijkbaar ben ik niet de enige die hier laat van heeft gehad.

Alle klachten die gemeld zijn door HannieNynke