Klacht: Schade aan telefoon door Dynafix.

op 19 mei 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb al heel lang een verbindingsprobleem met mijn iPhone 6s (slecht bereik bellen en internet) en omdat mijn garantie bijna afliep (31-03-18) kreeg ik het advies van Tele2 om de telefoon op te sturen voor controle naar Dynafix. Van Dynafix moest mijn beschermhoes en harde glasplaat van de telefoon af. Ik verstuurde mijn telefoon in de originele doos.Ik kreeg netjes een mail dat mijn mail in goede orde was ontvangen zonder schade. De telefoon heb ik opgestuurd op 22 maart 2018. Mij is niet duidelijk geworden wat er met de telefoon is gebeurd. Dit kan ik nergens terugvinden. Circa 30 maart kreeg ik de telefoon terug. Ik constateerde meteen een barst onder mijn schermknop. Dit meldde ik meteen bij Tele2 die mij aanraadde dit bij Dynafix nee te leggen. Ik heb Dynafix gemaild hierop kreeg ik geen reactie. Na het paasweekemd heb ik het 0900 nr van Dynafix en kreeg de mededeling dat de schade binnen 48 uur gemeld had moeten worden. Ik reageer dat ik de schade meteen bij Tele2 heb gemeld hierop kreeg ik geen reactie, die meneer aan de lijn bleef stellig en raadde me aan een klacht in te dienen bij Dynafix. Hierop kreeg ik een antwoord: dat Dynafix niets kan betekenen. Daarna heb ik Tele2 gebeld en zij raadde aan ook het klachtenformulier in te vullen van Tele2 zodat zij dit probleem konden oppakken. Na vier weken, ik hoorde niets van Tele2 belde ik ze op. Ik begreep niet waarom dit niet werd opgepakt. Ik zat immers met een onbruikbare telefoon met 1 barst bij de schermknop die zich uitbreidde waardoor de telefoon onbruikbaar werd. Tele2 zegt dat negens in de voorwaarden van Dynafix staat dat schade binnen 48 uur gemeld moet worden. Verder zei Tele2 dat Dynafix dit moet oppakken. Op mijn mails werd door Dynafix niet meer gereageerd. Tele2 beloofd te bemiddelen maar bij de klantenservice weten ze niet goed te zeggen hoe of wat. Na anderhalf maand heb ik gisteren mijn scherm laten repareren voor 195 euro. De meneer van scherm kapot in Vathorst constateerde geen valschade en zei dat de schade is ontstaan toen het scherm openging. Hij zei dat ik Dynafix mocht doorverwijzen maar hem. Ik heb veel stress ervaren door het onrecht dat mij is aangedaan door Dynafix en Tele2. Je wordt als klant niet geholpen en ik raad de diensten van deze 2 af. Als ik de recensie eerder had gelezen van Dynafix had ik mijn telefoon. Iet opgestuurd.

De kosten van reaparatie van mijn toestel moeten vergoed worden. Mijn telefoon had geen valschade en krassen op het scherm en ook geen barsten, dit is door Dynafix bevestigd en gefotografeerd. Ik hou Dynafix aansprakelijk voor de schade aan mijn toestel.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 jaren geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht kunnen voorzien van het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie danwel het toestel waar dit om gaat? Dan kijken wij graag mee naar uw case. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare-team.

Reactie van de melder van de klacht Rach_ida

2 jaren geleden - Het imei nummer staat bij de extra informatie vermeld! Lezen jullie er overheen?

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 04 juni 2018 om 14:35 geantwoord

Geachte klant,

Hier was inderdaad per ongeluk overheen gelezen, onze excuses hiervoor. Wanneer wij de data in ons systeem erbij pakken zien we dat hier inmiddels via meerdere kanalen, ook ons klachtenformulier, al reactie op is gegeven. Wij hebben deze schade ruim 5 dagen na retourzending pas ontvangen waardoor wij deze niet meer in behandeling kunnen nemen. Gedurende deze tijd kan er veel met het toestel zijn gebeurd. We kunnen u hier dan ook spijtig genoeg niets voor u betekenen.

Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Rach_ida

2 jaren geleden - Daarnaast noteren ze bij mijn klacht: opgelost????! Wie zegt dat? De klacht is helemaal niet opgelost!!

Heeft op 07 juni 2018 om 07:55 geantwoord

Dynafix zegt: de klacht is opgelost, nou dat is het dus niet.
1. Op mijn vraag waar in de voorwaarden staat dat het binnen 48 uur gemeld had moeten worden komt geen antwoord.
2 de schade is direct gemeld bij Tele2 de opdrachtgever van de reaparatie, dit heeft Dynafix nooit geverifieerd.
3 de foto’s van de schade zijn nooit opgevraagd, hier is te zien dat het niet om valschade gaat maar dat de schade is veroorzaakt bij het openen van het scherm!!!! Door Dynafix!!!
4. Dynafix reageert nooit op mails en klachten, dus het is niet terecht dat ze het rooskleurig schetsen alsof zij zo netjes al alles hadden doorgegeven of onderzocht!! De klacht is nooit in behandeling genomen!
Wat mij betreft is Dynafix een hele slechte reparateur zonder normen en waarden! Ik raad iedereen af je telefoon daar naar toe te sturen!

Alle klachten die gemeld zijn door Rach_ida