Klacht: Schade aan laptop

op 23 augustus 2016 over Paradigit in de categorie Computerwinkels

Eind december afgelopen jaar heb ik bij Paradigit een Lenovo laptop aangeschaft. Het is een erg dunne laptop van bijna 1000 euro, waar ik uiterst voorzichtig mee ben . In februari constateerde ik dat er een klein stukje lijm los was gelaten van de rechter bovenkant van het beeldscherm. En bijna gelijktijdig haperde soms de software vanuit de stand by stand. Ik heb hier paradigit direct telefonisch van op de hoogte gebracht. Ik kon de laptop opsturen, met zou deze dan minstens 3 weken kwijt zijn en dat ging op dat moment niet met mijn werk. Eind juli besloot ik alsnog de laptop op te sturen via Ups. In de originele Lenovo doos, geheel in piepschuim.
Na een paar weken niks gehoord te hebben, besloot ik te bellen met Paradigit. 4 augustus was de laptop pas aangekomen bij de reparateur en waren ze er nog niet aan begonnen. Gisteren kreeg ik opeens een prijsopgave van paradigit van €80,- voor val en/of stootschade. Mijn laptop was rechtsboven losgelaten en na het ontvangen van de schade foto’s zie ik nu links onderin mijn beeldscherm kapot zijn.
Paradigit geeft geen gehoor aan mijn klacht en biedt 3 opties:
1. Reparatie van €80
2. Niet repareren en terugsturen a €65
3. Niets betalen en product wordt vernietigd.

Op 4 augustus is mij bevestigd dat de reparatie gestart is. Nu krijg ik 22 augustus pas te horen dat er schade is door val en/of stoot. Dit vind ik erg vreemd en verdacht.

Ik ben erg boos en teleurgesteld over het feit dat mijn laptop rechtsboven losliet vanwege een fabrieksfout en nu meer stuk is dan ervoor. Daarnaast word mij onrecht aangedaan.

Op het moment dat er geluisterd wordt naar mijn klacht en er een passende oplossing gevonden gaat worden voor de schade die ik niet heb gemaakt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paradigit

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Paradigit in behandeling genomen

Bericht van Paradigit

1 jaar geleden - Allereerst dank voor uw bericht. Wat vervelend dat u dit zo ervaart. Het is echter zo, dat alle reparaties zoals u weet, naar het gecertificeerde reparatiecentrum van de fabrikant worden gestuurd voor diagnose en onderzoek. Daar wordt bekeken wat er daadwerkelijk defect is en of dat binnen of buiten de garantie valt. Wanneer er sprake is van buiten-garantie-reparatie, (en dat is altijd het geval wanneer er sprake is van "gebruikersschade") wordt er inderdaad een prijsopgave opgesteld, van wat de reparatie gaat kosten. In uw geval is er inderdaad sprake van zgn. "user damage" oftewel gebruikersschade. Er is namelijk vastgesteld dat het defect aan uw scherm is veroorzaakt door druk/stootschade. Deze valt niet onder de reguliere fabrieksgarantie en om die reden is aan u de prijsopgave verstuurd. Wij hebben u overigens op 4 augustus niet laten weten dat de reparatie gestart is, maar puur dat uw toestel bij het reparatiecentrum is aangekomen! Of er dan direct met reparatie gestart is, is u niet medegedeeld. Sterker nog, reparatie is pas concreet op 16 augustus aangevangen. Dat is een behoorlijk nuance-verschil, maar in dit geval wel belangrijk, omdat op dat moment (4 augustus dus) uw toestel nog helemaal niet in daadwerkelijke reparatie was (zoals u hier aangeeft). Op 22 augustus is de prijsopgave aan u verstuurd, omdat op dat moment de diagnose gesteld was en er concreet was, wat er daadwerkelijk defect was. Dat de conclusie van het reparatiecentrum voor u teleurstellend was, kan ik me absoluut voorstellen. Als een reparatie buiten de garantievoorwaarden valt, is dat zuur en vervelend. Helaas hebben we geen andere opties dan de drie opties welke u heeft gekregen op uw prijsopgave. Er is duidelijk sprake van gebruikersschade (waarbij overigens niemand aangeeft dat deze moedwillig is toegebracht) en deze valt nooit onder de reguliere fabrieksgarantie. Ondanks dat ik uw situatie volkomen begrijp, is er bij gebruikersschade geen garantie-reparatie mogelijk. Mijn oprechte excuses daarvoor. Groeten, Johan Paradigit Webcare

Reactie van de melder van de klacht Bentrop

1 jaar geleden - Bedankt voor de snelle reactie maar deze reactie heb ik al gekregen van één van jullie medewerkers. Zie onder: Michiel....(Paradigit.NL) 16 aug. 13:06 CEST Zojuist heb ik u gebeld om aan te geven dat de reparateur heeft aangegeven wel op 04-08 te zijn begonnen met de reparatie. De reparateur heeft niet aangegeven hoe lang de reparatie nog gaat duren. Ik heb u dit telefonisch al doorgegeven, deze mail is voor de bevestiging daarvan. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Uit dit bericht krijg ik een andere melding te horen. 4 augustus gestart en 22 augustus pas melding van schade van het beeldscherm. (die ik niet heb gemaakt) De schade die op de foto is weergeven komt inderdaad door stootschade maar die heb ik niet gemaakt. Ik heb meerdere keren gebeld met de klacht over het beeldscherm wat rechts bovenin loslaat en niet links onderin kapot is. Deze schade was niet aanwezig op te moment dat ik deze verstuurde. (Foto voor verzenden gemaakt en verstuurd in originele Lenovo laptop doos met plastic beschermingen rond alle randen van de laptop.) Het lijkt mij sterk dat deze tijdens de verzending zwaar beschadigd is geraakt. Ik hoor graag van u en wil graag een passende oplossing bedenken met u. Met vriendelijke groet, Bob

Reactie van de melder van de klacht Bentrop

1 jaar geleden - Een kleine update na mailverkeer: Michiel ... (Paradigit.NL) 24 aug. 15:27 CEST Dank u voor het doorgeven van de foto. U geeft aan dat het systeem er zo uit zag voor u het ging inpakken in de doos. U heeft de foto gezien hoe het systeem aankwam toen wij het systeem uit de verpakking hebben gehaald. Dan is de conclusie toch dat het tijdens het inpakken gebeurt is. Het spijt me, meer kan ik niet voor u doen. Op deze manier word mijn klacht behandeld. Dit zijn hele rare en vooral onrealistische aannames. Groeten, Bob

Reactie van de melder van de klacht Bentrop

1 jaar geleden - Michiel ... (Paradigit.NL) 24 aug. 16:56 CEST Dank voor uw reactie. het is heel vervelend maar ik moet uitgaan van hoe het systeem bij ons is binnengekomen. Ik hoop dat u dit begrijpt. - Bob 24 aug. 15:48 CEST Beste Michiel, Dit is een aanname. Er kan ook binnen de werkplaats stootschade opgelopen zijn bij het eruit halen van de laptop. Tijdens het inpakken word er plastic bescherming over de zijkanten heen gegleden. Dan kan een hoek niet de andere kant op buigen. Met vriendelijke groet, Bob Op 24 augustus 2016 15:42 schreef Michiel... (Paradigit.nl) : Michiel...(Paradigit.NL) 24 aug. 15:42 CEST het is de enige conclusie die er dan is. U heeft gezien hoe het systeem bij ons is aangekomen. De doos is niet kapot, dus is het niet tijdens het vervoer gebeurt. Dan blijft er alleen deze verklaring over. Als er geen andere verklaring is blijft het onmogelijke nog over. Feit is en blijft dat het systeem zo is binnengekomen en geclassificeerd is als userdamage. Wij weten niet hoe het systeem dit opgelopen heeft, alleen dat het er is. (Michiel) - Bob 24 aug. 15:37 CEST Sorry maar het moet niet gekker worden. Tijdens het inpakken moet deze stootschade gebeurt zijn zegt u? Dit is onmogelijk. Ergens waar geen schade is kan niet tijdens het verpakken in beschermingsfolie niet ontstaan. Met vriendelijke groet, Bob

Alle klachten die gemeld zijn door Bentrop