Klacht: SCHADE

op 03 oktober 2017 over Allsecur in de categorie Verzekering

ik ben all risk verzekerd bij AllSecur en mijn auto wordt beschadigd voor mijn huisdeur. De schade bedraagt 662,91 euro, waarvan de verzekering 162,91 uitbetaald en de rest is eigen risico.

De 500 euro moeten alsnog uitbetaald worden en wel aan de garage die de schade hersteld heeft, na toestemming van AllSecur.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 04 oktober 2017 om 16:40 geantwoord

Beste Liesjan,

Allereerst vind ik het vervelend om te lezen dat je schade hebt gehad. Dat er onduidelijkheid is ontstaan over de schade-uitkering en een eigen risico, daar bied ik mijn excuses voor aan.

Bij de schademelding hebben we aangegeven dat je de schade door een van onze Topherstellers kan laten repareren. Je hebt aangegeven dat je de schade graag bij een garage naar keuze wenst te laten herstellen. Omdat je tijdens de schade geen Vrije Reparatiekeuze had, hebben we je uitgelegd dat je dan wel een eigen bijdrage hebt van € 500,-. De garagehouder heeft ook contact met ons opgenomen en navraag voor je gedaan.

De schade is nog in behandeling en de schadebehandelaar wacht op reactie van de tegenpartij. De verwachting is dat er binnen drie weken meer duidelijkheid is over het wel of niet verhalen op de tegenpartij. We hebben eerder een getuigenverklaring opgevraagd, maar niet van je ontvangen. Dit zou de kans op het verhalen van je schade vergroten. Mocht de schade wel worden verhaald, dan wordt de eigen bijdrage van € 500,- meegenomen in de vordering. Als we de schade niet kunnen verhalen, dan wordt de eigen bijdragen niet vergoedt en heeft de schade invloed op je schadevrije jaren.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, hoor ik het graag dan nemen we contact met je op.

Melany
Allsecur Klachtenteam

16-10-2017
--------------
Beste Liesjan,

Ik kan helaas geen nieuwe reactie plaatsen op klacht.nl omdat de klacht is afgesloten. Omdat ik toch graag op je bericht wil reageren, vindt je mijn reactie hieronder.

De medewerker heeft je op 30 mei 2017 uitgelegd dat je de reparatie bij een van onze Topherstellers kon laten uitvoeren. Wij hebben pas op 27 juli 2017 een bedrag van € 162,91 overgemaakt. Ook in onze polisvoorwaarden staat aangegeven dat je een eigen bijdrage van € 500,- hebt als je niet voor een Tophersteller kiest.

Het klopt inderdaad dat als de schade kan worden verhaald op de tegenpartij, dat de eigen bijdrage van € 500,- wordt meegenomen in de vordering. Wij zullen dit bedrag dan uitbetalen aan het schadebedrijf. De schade is nog niet afgehandeld en daarom wil ik je nogmaals vragen om de afwikkeling van de schade af te wachten.

Ik kan je op dit moment helaas geen andere oplossing bieden. Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat natuurlijk wel graag.

Melany
Allsecur Klachtenteam

Reactie van de melder van de klacht Liesjan

1 week geleden - Het is dus helemaal niet opgelost. AllSecur is met het herstelbedrijf overeengekomen, dat ze nog wachten op het overmaken van de schuldige partij, en dan zouden gaan tot betalen, misschien eerst aan mij en dan zou ik het overmaken naar Timmermansautoherstelbedrijf. Nou verzinnen ze van alles, maar dit gebeurt allemaal na de aanvankelijke goede afspraken en ik snap niet waarom.

Heeft op 12 oktober 2017 om 17:51 geantwoord

Dat is mij helemaal niet uitgelegd en ook tegen het herstelbedrijf is verteld, dat ze nog zaten te wachten op de tegenpartij, maar toen waren wel al 162,91 euro overgemaakt en pas daarna begon het over, dat ik zo maar een bedrijf had uitgezocht. Dat bedrijf is in mijn woonplaats en anders moest ik een auto huren en dit kon ik te voet en daar zijn ze mee akkoord gegaan en hebben niks gezegd dat dit mij 500 euro ging kosten, want dan had ik dit zo niet gedaan. Zij nemen alles op, dus dit moet ook te bewijzen zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Liesjan