Klacht: Samsung S7 slecht gerepareerd

op 15 juni 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn Samsung S7 had na een jaar een ingebrand scherm en deze is door Dynafix vervangen maar ze zullen niet gelijk even de beschadigde home button vervangen die beschadigd is doordat deze van poreus materiaal is gemaakt waardoor deze gauw gaat barsten wanneer je er gewoon op drukt. Nu heb ik een S7 met een gloednieuw scherm met een lelijke home button en Dynafix belt niet even op om te vragen of deze home button van een paar tientjes desnoods op mijn kosten ook vervangen kan worden. Wat een onprofessioneel bedrijf en Samsung ook die nog doodleuk aangeeft dat ik geluk heb gehad met mijn nieuwe scherm omdat deze niet vervangen had kunnen worden omdat er val schade op mijn home button zit. Beste Samsung NL ik heb mijn toestel nooit laten vallen en dan is het nog sterker precies op de home button van 2 cm breed dus dit gaat nergens over. Ik wordt van Samsung NL naar Dynafix gestuurd en andersom. Wat een prutsers. O ja het betreft iRMADRSA14715825

Erkennen dat ze klantonvriendelijk hebben gehandeld en dat ze voortaan even vragen of de home button gerepareerd moet worden die ondeugdelijk is gemaakt zie verhalen op google. Nu moet ik hogere kosten maken om de lelijke home button alsnog te laten repareren. En daarnaast heb ik geen enkele informatie ontvangen of het probleem met het ingebrand scherm is opgelost of dat ik volgend jaar weer met hetzelfde probleem zit.

Let op: deze klacht dient niet door dynafix gesloten te worden met excuus over technische problemen op klacht.nl want ik meld deze klacht nu hier en niet op jullie eigen website.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Level NL

1 week geleden - Ik heb deze klacht opnieuw gepubliceerd omdat dynafix mijn vorige klacht ten onrechte op afgehandeld hebben gezet o.v.v. klacht opnieuw indienen op hun eigen site vanwege technische problemen op klacht.nl terwijl ze wel een reactie plaatsen en hem op afgehandeld zetten dus die technische problemen om mijn klacht af te handelen zal wel mee vallen en ze willen de klacht gewoon uit de openbaarheid weghalen.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

4 dagen geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw bericht. De eerder aangegeven reden en het verzoek om de klacht in te dienen via ons eigen formulier heeft zoals aangegeven te maken met technische problemen op klacht.nl. Wij ontvangen spijtig genoeg niet alle berichten vanuit klacht.nl waardoor wij het risico niet willen lopen om communicatie mis te lopen of vertraagd op te pakken. Daar u ons verzoek niet wenst in te willigen zullen wij uw klacht hier alsnog in behandeling nemen. Wanneer wij de data in het systeem erbij pakken kunnen wij zien dat het toestel is aangemeld met de volgende klachtomschrijving: Symptoom niet beschikbaar |Continu Hierbij stond dan ook niet duidelijk vermeld wat de klacht aan het toestel is. Uit de logs kunnen we opmaken dat de monteur tijdens de inspectie heeft geconstateerd dat het display was ingebrand. Met deze reden heeft de monteur dit probleem (wat onder garantie afgehandeld kan worden) verholpen. De beschadigde homebutton is een klacht welke niet onder garantie afgehandeld kan worden. Daar de monteur niet beschikte over een duidelijke klachtomschrijving en u als klant zijnde niet onnodig kosten wilde laten maken, is hier geen prijsopgave voor opgemaakt. Normaliter wordt in geval van fysieke schade aan een toestel een prijsopgave opgemaakt voor herstel van alle problemen. In geval van uw reparatie heeft de monteur dit uit coulance niet gedaan. Wij vinden het dan ook spijtig om te vernemen dat u dit als klantonvriendelijk heeft ervaren en bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan. Indien gewenst kunt u het toestel opnieuw aanmelden en insturen zodat wij alsnog een prijsopgave voor herstel kunnen opmaken. Het probleem van het ingebrande scherm is door de monteur verholpen door vervanging van de display module en zou normaliter ook niet meer mogen voorkomen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Level NL

4 dagen geleden - Ja, u geeft het zelf al een aantal keren aan wat er mis gaat. U bekijkt alles vanuit uw eigen oogpunt en komt uw eigen procedures niet consequent na. Ik heb er geen boodschap aan dat u het vanuit uw eigen perspectief onnodige kosten vindt, het gaat erom wat ik van u verwacht als professionele reparatiedienst. De kosten voor het vervangen van de home button zijn noodzakelijk zodat het toestel er weer netjes uitziet en u verschuilt zich ten onrechte achter coulance. Uit coulance had u proactief de home button kunnen vervangen in plaats mij weken op antwoord te laten wachten. Uw monteur dient met de klant mee te denken vooral als de omschreven klacht niet duidelijk is. Maak het formulier dan zo dat er verplicht een minimale toelichting gegeven moet worden van een x aantal zinnen. Ik ga niet akkoord met uw antwoord en ik zal Samsung op de hoogte brengen van uw slechte dienstverlening. U dient als standaard procedure op te nemen dat u telefonisch contact opneemt met degene die het toestel bij u laat repareren om dit soort issues te voorkomen in de toekomst. U heeft totaal geen besef hoeveel moeite het kost om het toestel voor een tweede keer opnieuw bij u aan te bieden waarbij ik alle applicaties weer moet verwijderen enz. incl. wederom een leentoestel regelen. U HAD HET TOESTEL IN 1 KEER GOED KUNNEN REPAREREN!!!!!!!!!!

Reactie van de melder van de klacht Level NL

4 dagen geleden - Graag uw antwoorden op de onderstaande vragen: 1) gaat u het reparatieformulier zo aanpassen dat er altijd een toelichting vereist is van een x aantal zinnen zodat het bij u en uw monteur gelijk duidelijk is wat er van u wordt verwacht gezien u hier zelf totaal geen idee van heeft. 2) gaat u telefonisch contact opnemen met de klant indien het bij u niet duidelijk is wat er van u wordt verwacht bij de reparatie. 3) gaat u in het vervolg altijd een prijsopgave maken in het geval er ook cosmetische schade op het toestel zit. 4) gaat u in het vervolg eerder een volledig antwoord geven indien ik een klacht indien en laat u niet weken op zich wachten. 5) gaat u in het vervolg beter informatie verstrekken bij het terugsturen van het toestel, want van samsung hoorde ik opeens dat ik opeens binnen 48 uur bij samsung een klacht moest indienen via facebook messenger want dit wordt nergens door u gecommuniceerd. 6) in dit geval kunt u ook schriftelijk een prijsopgave geven voor het vervangen van een home button van mijn S7 in plaats van mij te verwijzen naar het reparatie formulier. In afwachting van uw spoedige reactie!

Reactie van de melder van de klacht Level NL

4 dagen geleden - Ik vind het trouwens ook persoonlijker overkomen als u uw volledige naam vermeldt ipv Dynafix Wecare-team

Bericht van Dynafix

2 dagen geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. We zullen deze feedback voorleggen bij de reparatie afdeling zodat dit soort situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden. Terugkomend op uw overige vragen: 1) De klant krijgt op onze website duidelijk de vraag wat de categorie van de klacht is. Vervolgens wordt er gevraagd voor een optionele extra uitleg. Dit is beiden duidelijk zichtbaar en zal niet aangepast worden. 2) Normaliter wordt altijd contact opgenomen met de klant door een hiervoor bestemde afdeling wanneer een monteur dit verzoek indient. We zullen de monteur dan ook verzoeken om hier gebruik van te maken in situaties als deze. 3) Dit is de feedback welke voorgelegd gaat worden bij de repair afdeling. 4) We streven ernaar om klachten binnen 14 dagen na ontvangst af te handelen. Door technische storingen en/of drukte kan het zijn dat deze target niet gehaald kan worden. Uiteraard doen we altijd ons best om de klant zo snel als mogelijk te beantwoorden. 5) Er is geen regeling dat een klacht binnen 48 ingediend te worden bij ons. Wellicht dat dit bij Samsung zelf wel zo is, hier kunnen wij geen uitspraken over doen. Schademeldingen en/of mancomeldingen dienen wel binnen 48 uur gecommuniceerd te worden. Excuses als dit niet duidelijk was. 6) Het is voor ons niet mogelijk om vooraf een prijsopgave voor herstel op te maken. Dit kan alleen een monteur nadat deze een beoordeling heeft gedaan en het toestel heeft verbonden met het reparatiesysteem. Onze volledige namen worden wegens privacy redenen niet vermeld tijdens communicatie met klanten. Wij vragen hierin uw begrip. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijk groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door Level NL