Klacht: Samsung reparatie buiten EEG

op 24 september 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Wijzigen
Mijn Klacht
Mijn Samsung mobiele Note 5 heb ik aangeschaft bij Onedigitals.nl

Mijn toestel is pas 11 maanden oud en valt gewoon onder de garantievoorwaarden van 12/24 maanden.

Nadat mijn toestel niet meer wilde opladen heb ik Samsung Nederland gebeld. Zij gaven mij aan dat ik naar een Samsung aangesloten servicepunt moest gaan.

Volgens de Samsungsite van het servicepunt in Den Haag op de Spuistraat 19 de dichts bijzijnde. Toen ik er aankwam zag ik dat het ook een Tele 2 winkel betrof.

De medewerker van de samsungstore vertelde mij dat de Note 5 telefoon niet in de Benelux geleverd was en dat hij hem dus zelf niet kon repareren en dat hij hem dan zou opsturen naar Dynafix. Dit is een zaak die werkt voor Samsung.

Ik ging akkoord en het zou onder de garantie gemaakt gaan worden. Aangezien de Samsung medewerker het toestel niet in het bestand van Samsung kon selecteren klikte hij een ander type aan. Namelijk de Samsung s6 en hij typte in de winkel erachter dat het een Note 5 betrof.

Na 11 dagen wachten berichtte Dynafix mij dat het een Note 5 betrof en dat dit toestel niet uit de EEG komt en dus niet door hun gerepareerd werd. Ze konden het toestel terugsturen naar de Samsungstore die hem op had gestuurd. Ik moest dan wel zelf even 36.30 euro betalen want anders zouden ze hem niet terugsturen.

Ik dacht dat ik niet goed werd. Het was allang bekend bij mij en nog erger bij Samsung en de Samsung servicepunt (voor het verzenden door de medewerker) dat het een Note 5 betrof die niet in de Benelux is geleverd.

Hierna heb ik de klachtenlijn van Samsung 2x gebeld en die kunnen het niet voor mij oplossen zeggen ze. De fout ligt bij Samsung en mij verwijzen ze om in discussie te gaan met een medewerker van Tele 2.

Gewenste Oplossing
Ik ben deels tevreden als ik de onderzoekskosten niet hoef te betalen en het toestel teruggaat naar het Samsung servicepunt. Ookal is hij nog steeds defect.

Extra informatie

Wanneer ik mijn 36 euro retour krijg.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 25 september 2017 om 10:45 geantwoord

Geachte klant,

In uw klacht geeft u aan dat het toestel is ingestuurd op verzoek van de betreffende shopmedewerker. Daar dit een toezegging is welke door hun als partij is gedaan dient u deze klacht ook bij hun voor te leggen. Wij krijgen deze onderzoekskosten niet geclaimd bij de fabrikant waardoor deze terecht in rekening zijn gebracht.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Heeft op 25 september 2017 om 11:12 geantwoord

Shopmedewerker betaal de 36 euro niet terug. Ik ben de dupe. /niet helpt me. Als u dit zou terugstorten zou dat zeer stijlvol zijn. Hopende op uw medewerking in dit specifieke geval.

Bericht van Dynafix

11 maanden geleden - Geachte klant, Zoals reeds aangegeven is dit geen toezegging vanuit ons geweest maar vanuit de betreffende medewerker. Deze klacht is dan ook niet aan ons gericht maar aan de shop. Wij gaan geen kosten crediteren voor toezeggingen die door een andere partij zijn gedaan. Wij kunnen niets voor u betekenen in deze zaak. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door ferryu