Klacht: Samsung Galaxy s7 edge Poging tot Oplichting?

op 03 oktober 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In een vorige klacht heb ik aangegeven dat mijn toestel een Galaxy S 7edge een kapot scherm had.

Dynafix kon het apparaat niet repareren zoals te zien is in de bijlage, en stelde voor dat ik een nieuwe toestel a €425, bij Dynafix zou aanschaffen. Aangezien mijn toestel niet meer door hun gerepareerd kon worden is het dus total loss. Dus vroeg ik namens mijn inboedel verzekering een total loss verklaring. Die kreeg ik niet omdat het toestel nu ineens wel te maken was. Ze kunnen nu ineens wel mijn toestel repareren omdat de onderdelen niet leverbaar waren. Ze wilde mij toestel gratis innemen, mij €425,- voor een “nieuw” toestel laten betalen. Vervolgens maken ze mijn telefoon en verkopen deze weer als nieuw. Maar dat blijkt dan een refurbished toestel te zijn. Maar dat weet de volgende gedupeerde niet.

Ik denk dat dit een poging tot oplichting is.

Ik eis dat mijn telefoon binnen 24 uur retour verzonden wordt.
Een refund van de gemaakte kosten.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 03 oktober 2016 om 13:13 geantwoord

Geachte heer,
We hebben inmiddels via Facebook gesproken. Mocht u nog vragen hebben welke wij voor u kunnen beantwoorden vernemen wij dit graag via Facebook. Wij zullen echter niet nogmaals herhalen wat besproken is via Facebook.

Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Richard_K

2 maanden geleden - Het is pas opgelost als het toestel retour is en de gemaakte koste retour zijn.

Heeft op 04 oktober 2016 om 16:35 geantwoord

Dubieus bedrijf, kan niet aantonen waar de stoot-val-druk schade heeft plaats gevonden. Heeft geen rapportage gemaakt geen fotoś of tekening waarop aangegeven staat waar de schade op het garantie toestel zich bevindt.
Ik heb aangegeven dat het toestel nooit gevallen is. Dynafix beweerd van wel maar aantonen waar de schade ontstaan is dat weten ze niet. Het toestel zal naar een ander Samsung gecertificeerd repair bedrijf gestuurd worden. Met de opdracht het apparaat open te maken En de batterij te controleren. Ik weet nl zeker dat de schade aan mijn Galaxy S7 Edge is ontstaan door een batterij die heet wordt en uitzet. door de snellader die Samsung erbij geleverd heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Richard_K