Klacht: extra bijstand om op een normaal gezinsuitkering te komen

Mijn klacht is det de Sociale dienst Zaanstad ons al 3 maanden lang aan het lijntje houdt. Wij sinds 26 augustus 2013 gaan samenwonen en mijn partner heeft een wia uitkering van 1089 euro per maand. Ikzelf moest mijn uitkering inleveren omdat we zijn gaan samenwonen. Wij hebben op 4 september een verzoek gedaan bij de sociale dienst om een bedrag erbikj te krijgen waar je recht op hebt om rond te kunnen komen elke maand. Die zeiden dat we bij de belastingdiesnt moeten wezen voor algemene toeslagen. Wij daar naartoe gebeld en die zeiden dat je daar pas recht op hebt als je getrouwd bent of 6 maanden samenwoont. Weer terug gebeld naar de sociale dienst en die zeiden tja dan moeten jullie overnieuw bijstand aanvragen. Maar dan zijn we weer 8 weken verder dus in totaal 4 maanden. Wij zijn allebei diabetes patienten en mijn partner ook nog eens hartpatient. Dus wij moeten goed kunnen eten anders kan het fout aflopen. Momenteel hebben wij geen geld meer om normaal onze dagelijkse behoefte te kunnen kopen zoals eten.

Wij zouden heel erg gered zijn met een voorschot om eten en drinken te kunnen kopen. totdat het uiteindelijk rond is. Nou hebben wij te horen gekregen dat je ook beroep kunt doen op broodnoodpas maar dat weer veel te lang duren. Wij hebben nu het geld nodig om ook goed onze medicijnen te kunnen nemen.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over S.W.S Reparatiedienst

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over S.W.S Reparatiedienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door erikloveslaila