Klacht: Eigen risico verzekering bij autohuur gaf geen 100% dekking

op 14 februari 2019 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Via Ryanair een auto gehuurd bij Sicily by.Car in Italië en daarbij een eigen risico verzekering afgesloten. In de polis en het informatieformulier staat letterlijk: bij schade wordt het bedrag afgehouden van uw creditcard maar u kunt dit bedrag volledig terugvorderen. Door de zeer slechte wegen een lekke band gereden die geheel beschadigd raakte. Er werd een bedrag afgeschreven van 402,60 dat ik dacht terug te kunnen vorderen. Nu blijkt opeens in de voorwaarden te staan dat de maximale vergoeding voor een band €100 is. Met veel moeite toch nog een totaal bedrag van € 183,00 kunnen krijgen. Nu ben ik toch nog € 219,60 kwijt terwijl ik dacht 100% verzekerd te zijn.

Wanneer het restant van het eigen risico € 219,60 alsnog wordt vergoed.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

Reactie van de melder van de klacht Peter Wiersma

3 dagen geleden - Vandaag van u het bericht ontvangen dat Ryanair de klacht niet in behandeling neemt. Dit vind ik niet vreemd. Daar houden ze nl. niet van. Op de site van Ryanair is ook nergens iets te vinden waar je (op een normale manier) een klacht kunt indienen. Aangezien wij al meer dan 50x met Ryanair hebben gevlogen en dat in de toekomst ook wel zullen blijven doen (ze hebben toch de goedkoopste tickets) zien wij af van verdere stappen enof acties. Bedankt voor uw inspanningen, met vriendelijke groet, Peter Wiersma

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Wiersma