Klacht: RTL Weer toont foto’s van herkenbare personen

op 20 juni 2018 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Op 20 juni jl. bij RTL4 Weer van 18.30 uur heeft Maurice Middendorp een foto van Ria Brasser vertoond, gemaakt op het strand van Dishoek. Op de foto zijn close, en zeer herkenbaar, twee personen te zien. Ik vraag me af of deze personen expliciet toestemming hebben gegeven voor het op TV vertonen van deze foto. Ik betwijfel het. Onder de nieuwe regels is dit een schending van de privacy. Zelf wonen wij in Vlissingen en zitten geregeld op het badstrand. Wij zien soms bij RTL Weer foto’s van dit strand met daarop ons bekende personen die daar 100% zeker geen toestemming voor gegeven hebben. Zelf zijn wij inmiddels huiverig geworden voor bepaalde personen die foto’s maken en moeten er niet aan denken onszelf, zittend op het strand, op TV te zien. Van de betrokken weerfoto van 20 juni 18.30 uur heb ik een screenshot gemaakt, maar die kan ik niet met dit bericht meesturen.
Overigens, ook op Buienradar Foto en Video kom je dit soort foto’s tegen.

Meer respect voor de privacyregels, geen foto's van herkenbare personen accepteren en zeker niet als als weerfoto bij RTL4 Weer vertonen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door tonbreijer