Klacht: Royeren verzekering

op 20 september 2017 over Monuta in de categorie Uitvaart

Het volgende;

Ik ben teleurgesteld in de behandeling en antwoorden op mijn vragen;

Om te beginnen, op de site “Mijn Monuta” staat duidelijke aangegeven dat ik mijn polis en bijbehorende informatie over mijn verzekering per e-mail wil ontvangen (bijlage monuta1.JPG). Er wordt in onderstaande mail geschreven over “3deherinnering” ik heb nooit een herinnering digitaal nog via de post gekregen over deze achterstand, het gaat over een betaling van juni 2017, deze kon de bank niet betalen omdat mijn saldo waarschijnlijk niet toereikend was.

Op 15 augustus 2017 word ik geroyeerd en dan wordt er in onderstaand mailtje geschreven “Omdat de 3deherinnering langer dan 3 maanden geleden”

Ik heb vandaag wéér iemand aan de lijn gehad die geen duidelijke antwoorden op mijn vragen kon geven, en de persoon die mij de mail stuurt zelf nooit aanwezig is.

Ik heb een gezondheidsverklaring moeten invullen en het resultaat is dat mijn verzekering niet heropgevoerd kan worden omdat dat mijn risico op overlijden hoger is dan op het moment dat u de uitvaartverzekering af sloot. Ik weet niet of dit bij jullie bekend is maar; “naar mate je ouder wordt, wordt het risico ook groter”

Dit is toch de reden dat met een verzekering afsluit!

Om het nog mooier te maken proberen jullie mij een nieuwe verzekering te laten afsluiten met de zelfde voorwaarden maar hierbij is de maandpremie bijna twee keer zo veel. Ik krijg nu hoge bloeddruk van de manier hoe ik door jullie wordt behandeld, wordt dan de premie wéér verhoogd.

Ik wil gewoon herleving van de (mijn) oude verzekering en geen premie verhoging?

Ik wil gewoon mijn correspondentie ook aanmaningen zoals ik dit heb aangegeven via de mail ontvangen?

Ik wil als ik vragen heb met betrekking tot mijn verzekering, telefonisch goed geïnformeerd en geholpen te worden?

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Monuta over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Monuta in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Monuta een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Monuta

Heeft op 20 september 2017 om 13:25 geantwoord

Geachte Deanto,

Uw klacht is bij ons bekend en door ons in behandeling genomen.
Wij komen er binnen 10 werkdagen, maar uiterlijk op 3 oktober persoonlijk bij u op terug.

Afdeling Klanttevredenheid
Monuta

Heeft op 20 september 2017 om 13:41 geantwoord

Ik wil niet wachten op een antwoordt, er is toch iemand aanwezig die deze zaak kan bekijken en een beslissing kan nemen

Alle klachten die gemeld zijn door deanto