Klacht: Rooibosthee naturel 63% omhoog

T.Hamburg op 11 mei 2022 over Lidl in de categorie Supermarkten

Vanochtend kocht ik een doosje rooibosthee naturel van het merk Lord Nelson. Ik schrok van de prijs. Eerst was deze € 0,85 en nu is deze gestegen tot € 1,39 en dat is 63% omhoog. En dat de prijzen stijgen is bekend maar dit is toch absurd !!

Als deze prijsstijging wat acceptabeler wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 11 mei 2022 om 17:39 geantwoord

T.Hamburg

Heeft op 15 mei 2022 om 14:22 geantwoord

Het antwoord van Lidl was: \"\"De prijzen van onze producten zijn afhankelijk van de markt op dat moment. Verschillende invloeden zoals het aanbod, een stijgende vraag en onze hoge kwaliteitseisen, in combinatie met de gestegen kosten van grondstoffen en productie, zijn van doorslaggevend belang voor de totstandkoming van de prijs. Prijsstijgingen zijn altijd vervelend, dus zijn we daar uitermate kritisch in. De situatie op de markt heeft de afgelopen tijd ook bij Lidl geleid tot onontkoombare prijsstijgingen van bepaalde producten.\"\"
Andere supermarkten hebben blijkbaar een ander beleid want de rooibosthee is bij de Aldi € 0,99, bij de Boni €0,85 en zelfs bij AH goedkoper dan de Lidl € 1,15.
N.a.v. de hoge prijs bij de Lidl heb ik even een consumentenonderzoek gedaan bij 4 supermarkten. 14 producten welke ik regelmatig koop gecheckt en het resultaat is: De Aldi was het goedkoopste, dan kwam de Boni, als 3e de Lidl en AH de duurste.

Alle klachten die gemeld zijn door T.Hamburg