Klacht: Verkeerd advies/misleiding product

Paris. op 22 maart 2024 over Roobol in de categorie Interieurbedrijven

Beste Jaap, Onze eerdere klacht betreft de plissé is je ook reeds bekend. Als reactie op je laatste e-mail: We begrijpen dat het product technisch in orde is, en onze klacht richt zich nogmaals niet op het Bece-product, maar op het advies dat we van jou hebben ontvangen. Tijdens jouw bezoek en in de communicatie daarna hebben we herhaaldelijk benadrukt dat de verduistering van de slaapkamer voor ons van het grootste belang is. Onze zoon heeft autisme en neemt melatonine tabletten en gebruikt een zwaarte deken om in slaap te vallen. Dit hebben we aan je aangegeven. Daarom vroegen we specifiek om advies voor de meest verduisterende raambekleding.

Onze verwachtingen waren gebaseerd op het advies dat we van jou ontvingen, en we waren niet op de hoogte van het feit dat het magneetframe geen volledig verduisterend systeem is. Hiermee bedoelen we niet exact 100%, zoals steeds wordt aangegeven, maar wel een afdoende mate van volledige verduistering. Het is niet slechts een klein kiertje licht; het is licht in de kamer. Dus, het betreft niet de discussie over exact 100%. Want deze 100% gebruikte je continue om niets op te lossen als woordenspel. We waardeerden je eerdere vriendelijkheid, Jaap, maar onze klachten richten zich desondanks specifiek op het door jou gegeven advies en het feit dat je fout na fout heb gemaakt en hier geen verantwoordelijkheid voor wil nemen. Jouw collega die op 10 augustus 2023 kwam inmeten had tevens enkele foto’s genomen van de plissé, met name in het donker om te laten zien hoeveel licht er doorheen komt, en bevestigde dat dit inderdaad niet voldoende verduisterend is, er is geen sprake van net niet 100%.

In jouw laatste reactie gaf je aan dat Bece de klacht volledig heeft afgewezen, maar onze klacht betreft zich nogmaals niet Bece. De inmeter van een andere winkel heeft eveneens aangegeven dat wanneer klanten vragen om volledig verduisterend, dit specifieke systeem/product niet geadviseerd zou moeten worden omdat het niet afdoende verduisterend is. De oplossing zou dan zijn om rolluiken of verduisterende gordijnen te overwegen.

In je e-mails heb je herhaaldelijk benadrukt dat 100% verduistering zeer uitzonderlijk is en moeilijk te bereiken is. Als dat het geval is, waarom is dit specifieke systeem ons dan geadviseerd? Dit was onze vraag in eerdere correspondentie. Het zou prettig zijn geweest als je destijds niet had gegarandeerd dat het voldoende verduisterend zou zijn (aangezien dit subjectief is), maar had aangegeven dat volledige verduistering niet mogelijk is, en dat alleen een rolluik of geblindeerde gordijnen deze mate van verduistering kunnen bieden.

Na het ontvangen van de offerte hebben we ook telefonisch contact met je opgenomen omdat op de bon stond vermeld dat het systeem ‘niet geheel verduisterend’ was (wat we na ons gesprek en verzoek ook vreemd vonden en wat ons heel erg opviel in de bon, alsof je jezelf aan het indekken was). Wij bedoelden hier niet mee 100%, maar wel een afdoende hoeveelheid meer verduistering dan waar nu sprake van is. Jij verzekerde ons toen telefonisch opnieuw dat het wel voldoende verduisterde. Hadden we dit maar per e-mail gedaan. Momenteel komt er gewoon licht de kamer binnen. Dit was gewoon opzettelijke misleiding.

Wij verzoeken daarom om een oplossing van Roobol op basis van het verkeerde advies dat ons is gegeven. We hebben al eerder aangegeven dat we de plisségordijnen willen retourneren of ruilen voor een ander product vanwege deze situatie. Ondanks de toon van de voorgaande communicatie, hopen we op een constructieve oplossing van jouw kant binnen twee weken. Indien dit niet mogelijk is, zien wij ons genoodzaakt ook deze overeenkomst te ontbinden.Deze aankoop hebben wij gedaan op basis van misleidende informatie. Als u ons vooraf goed had geïnformeerd, dan hadden wij deze overeenkomst niet met u gesloten.

We gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en blijf in afwachting van uw reactie.

We hebben al eerder aangegeven dat we de plisségordijnen willen retourneren of ruilen voor een ander product vanwege deze situatie. Aanvullend product om het licht in de kamer te minimaliseren. Indien dit niet mogelijk is terugbetaling van onze kosten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roobol over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Paris.

2 weken geleden - Deze klacht is nog steeds niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Paris.