Klacht: maken van gordijnen

op 22 januari 2019 over Roobol in de categorie Interieurbedrijven

13 augustus 2018 heb ik bij Roobol Den Haag, Megastore gordijnen besteld, bij de bestelling heb ik aangegeven dat ik de maten van de te maken gordijnen had. Het was verstandiger als Roobol zelf de maten kwam opnemen, dit zou gebeuren op 5 september 2018. De maatopnemer had de door mij opgemeten maten niet nodig, hij had meer vertrouwen in de maten door hem zelf opgenomen, 18 oktober 2018 kon ik de gordijnen ophalen. Door werkzaamheden in de woonkamer (waar de gordijnen voor waren) heb ik ze niet direct opgehangen, dit is begin november 2018 gebeurd. Wat een verassing, te kort. Als de gordijnen tot op de vensterbank hangen zie je de gordijnrail, verschuif ik de haakjes zo dat je de gordijnrail niet meer ziet en je gordijnen normaal open en dicht kan doen, zonder dat ze onder de gordijnrail blijven steken, hangen ze – 4,5 centimeter boven de vensterbank. Op 27 november heb ik hierover gereclameerd bij Roobol en Roobol heeft 2 januari 2019, ruim een maand later, weer een maatopnemer gestuurd om alles te bekijken. Duidelijk niet erg gelukkig met de klacht wilde deze meneer mijn klacht bagatelliseren met enkele misplaatste gevatheden. Dit weinig succes hebbend verliet de man mijn woning met de mededeling dat mijn klacht besproken zou worden met ???., u hoort nog van ons. Tot op heden, 20 januari 2019 heb ik nog niets vernomen van Roobol.
Het kan toch niet zo zijn dat ik met de aanschaf van gordijnen kosten € 511,69 maar genoegen moet nemen met wat ik geleverd krijg en mijn mening of wens niet ter zaken doende zijn.

Alvorens ik mijn klacht hierover doorspeel geef ik u Roobol eerst de mogelijkheid binnen een kort tijdsbestek te reageren. Bestelling geplaatst 13 augustus 2018, heden 20 januari zo’n 5 maanden later begint mijn geduld met Roobol echt wel zijn grens te bereiken.

—Antwoord Roobol;
Helaas moet ik u mededelen dat bij het service bezoek is geconstateerd met bijgaande foto’s dat de gordijnen goed hangen, er goed is gemeten en de gordijnen goed gemaakt zijn.
De heer heeft alle haakjes zijn gesteld naar het juiste hoofdje van 2.5 cm.
Het euvel is dat klein stukje van de rails zichtbaar is doordat de rails aan de wand is bevestigd in plaats van aan het plafond.
De rails welke u heeft hangen is niet afgenomen of aangekocht bij Roobol. De gordijn hangen nu 1 cm vrij, welke hoort, zie bijgaande foto’s.
Hierom is uw klacht afgewezen

—-mijn reactie;
Dat de rail niet bij Roobol is gekocht heeft niets te maken met het maken van de gordijnen. In het verleden heeft de Hema of een van de vele naaiateliers in de stad wel correct gordijnen voor mij kunnen stikken met de door mij opgegeven maten. Op de foto’s, door u gemaakt, is duidelijk te zien dat de rail zichtbaar is en dat kan toch niet de bedoeling zijn als er vakwerk afgeleverd wordt. U probeert er met een smoes vanaf te komen dus ga ik mijn klacht elders indienen.

Als de gordijnen zo gemaakt worden dat het volgens de normen van de vensterbank hangt en ik geen gordijnrail meer zie. Waarschijnlijk het uitleggen van de gordijn zoom

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roobol over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roobol in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Mary Zuidwijk

6 maanden geleden - 22 januari 2019 heb ik mijn klacht over roobol gemeld bij KLACHT.NL en deze heeft mijn klacht direct aan roobol doorgestuurd. 23 januari heeft KLACHT.NL mij laten weten dat roobol mijn klacht in behandeling heeft genomen. Tot op heden, 12 februari 2019, 21 dagen later heb ik echter nog niets van roobol vernomen of contact gehad. Dit is typisch roobol, zeggen ja handelen nee, een politiek van rekken, rekken en blijven rekken. Misschien vergeten ze de klacht wel, wel zo gemakkelijk. Gezien de aanvang van mijn verhaal met de aankoop bestelling van gordijnen 13-08-2018, het opleveren van deze gordijnen 18-10-2018, mijn eerdere klacht aan roobol 27-11-2018 wegens wanprestatie omtrent maat opneming en naaiwerk (schijnbaar een vaker voorkomende klacht over roobol), een bezoek hierover van roobol 02-01-2019, een reactie op dit bezoek van roobol 22-01-2019, momenteel schrijvend over een tijdbestek van 117 dagen, een kleine 4 maanden later, kan ik wel stellen dat roobol zijn vertrouwende klanten behandeld met disrespect uitend in de grootste minachting roobol heeft lak aan verplichtingen, geld roven met wanprestaties waar de klant niet over mag reclameren en zeker zijn mond over moet houden. Hoelang kan roobol hiermee doorgaan alvorens actie te ondernemen en klachten serieus in behandeling te nemen.

Reactie van de melder van de klacht Mary Zuidwijk

1 week geleden - Een jaar verder heeft roobol nog niets gedaan aan mijn klacht. DE KLACHT BLIJFT MAAR STAAN ALS IN BEHANDELING Welnu rukker rooboltje ik heb in de tussen tijd de gordijnen laten corrigeren bij een van de vele (mijn vast) naaiateliers in Den Haag en deze heeft jullie onkunde prachtig gecorrigeerd tegen een voor hun normale minimale prijs. Had rooboltje niet aangedrongen de gordijnen bij hun te laten maken en kant en klaar te leveren dan had ik het laten maken bij mijn naaiatelier in Den Haag. Mijn klacht trek ik niet in tot dat rooboltje mij de gemaakte kosten heeft terug betaald.

Alle klachten die gemeld zijn door Mary Zuidwijk