Klacht: Rolgordijnen niet geschikt voor houten kozijn

op 04 september 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Nadat wij bij Gamma Heerhugowaard informatie hadden gevraagd over rolgordijnen, bleek dat wij rolgordijnen op maat nodig hadden. De medewerker had ons uitgelegd hoe dit opgemeten moest worden en dat wij dit zelf via de website van Gamma online konden bestellen. Het duurde enige tijd (langer dan was toegezegd) voordat wij de gordijnen ontvingen na enig aandringen van onze kant. Maar toen ze er uiteindelijk waren, waren we heel tevreden. Prachtige stof en precies de goede maat. Wel vreemd dat we de behuizing en de geleiders van de gordijnen moesten opplakken met dubbelzijdig tape. Al na 1 dag liet de cassette waarin het gordijn wordt opgerold los. Niet de geleiders. Gelijk gebeld met de klantenservice en kreeg te horen dat ik een mail met foto moest sturen. Na 2 weken nog niets gehoord. We zijn naar Gamma Heerhugowaard gegaan en gevraagd of zij ons konden helpen. In eerste instantie werd dit voortvarend opgepakt. 1,5 week later kregen we weer mail van de webshop dat de fabrikant had gemeld dat dit soort rolgordijnen niet op een houten kozijn kan worden bevestigd en dat dit in het bestelproces wordt gemeld. Ik heb het nergens kunnen vinden en op mijn mail waarin ik vraag mij dit te laten zien, kreeg ik geen reactie. Uiteindelijk weer gebeld en wat blijkt: het staat er wel maar pas als je de button met vraagteken over meetinstructie intoetst. als je dat dus niet doet, zoals wij, dan zie je die melding dus niet. Dus nu hebben wij 2 prachtige dure rolgordijnen die loslaten omdat het niet op hout bevestigd kan worden. Ik vind dat Gamma dit niet duidelijk genoeg voor een ieder in het bestelproces heeft neergezet en ik vind het heel erg jammer dat Gamma dus nu zegt, ja had je maar beter moeten kijken. Helaas pindakaas.

Gedeelde smart is halve smart, dus de helft van de aankoopwaarde terug (en dan niet in Gamma bonnen) of gelijksoortige rolgordijnen die wel op een houten kozijn blijven plakken.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bente32