Klacht: Ringskar kraan doorgerot na 16 maanden

op 22 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

In 2014 kregen wij en nieuwe keuken voor kerst van mijn vader. Alle onderdelen zijn van Ikea. De kasten en werkblad zijn prima, maar de zwarte folie van de kraan (ik dacht dat het gewoon een soort zwart metaal was) is na minder dan een jaar afgepeld, en nu (na 16 maanden) is de ring op de basis van de kraan helemaal doorgerot. Ik durf het niet meer te gebruiken, want de kraan staat niet stabiel. Ik maak mijn keuken twee keer per week schoon, en ik gebruik geen sterke chemicalien, dus ligt het gewoon aan de slechte kwaliteit van dit product. Volgens mij moet een keukenkraan meer dan 1,5 jaar meegaan.

Aangezien mijn vader in het buitenland woont, kan ik geen bon regelen, maar wil ik graag het defecte onderdeel laten vervangen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 16:54 geantwoord

Hej Barbara,

door drukte lezen we je bericht nu. Onze excuses hiervoor.

Wat vervelend dat je RINGSKAR keukenmengkraan na korte tijd beschadigd is! We hopen dat je hier inmiddels een oplossing voor verkregen hebt. Wanneer dit niet het geval is raden we je aan ons contactformulier in te vullen: https://cccnservice.ikea.com/direct.aspx?ug=4&N=1690 We willen je er wel op wijzen dat voor een beroep op garantie, conform de Algemene Verkoopvoorwaarden een aankoopbewijs nodig is. Een kopie van de bankafschrift kan ook als aankoopbewijs gelden. We hopen dat het gaat lukken!

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

We wensen je een zonnige dag toe!

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Barbara R.
x