Klacht: Rijstijl chaufeurs

op 31 augustus 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Goedemorgen stobby, In je klacht geef je aan dat de je niet tevreden bent over de rijstijl van onze buschauffeurs. Dit is minder fijn om te lezen! Zou je willen aangeven wanneer je dit voor het laatst zo hebt ervaren? Met vriendelijke groet, Jan Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht stobby

3 maanden geleden - Ik zelf heb het Donderdag middag om 16:00 ervaren toen de bus wegreed van het busstation Leeuwarden bus lijn 6 ( nr 6601). Ik kon met nog net vast houden. Ook heb ik dit eerder mee gemaakt bij een ander echtpaar waarbij de man toen verhaal ging halen bij de chauffeur. erg vervelend want de chauffeur reed achteruit terug en sommeerde de man de bus te verlaten met uiteindelijk de komst van de politie en het niet verder rijden van de bus , waardoor zowel in als een collega van mij een half uur later thuis waren door deze vertraging. maar nu viel ik bijna zelf. Ik heb hier niets van gezegd maar vond het wel belangrijk om dit bij jullie te melden. met name de ouderen en mensen met mobiliteit- of evenwichtsstoornissen zijn dan erg kwetsbaar om te vallen. even goed in de binnenspiegel zien of iedereen goed zit zou erg prettig zijn.

Arriva

Heeft op 31 augustus 2018 om 17:45 geantwoord

Beste stobby,

Dank je wel voor je aanvulling. Wat jammer dat je dit met lijn 6 hebt ervaren en dat je hierdoor vertraging had.

Je geeft aan dat je niet tevreden bent over het rijgedrag van één van onze chauffeurs. Dat is heel begrijpelijk. Dit vinden wij vervelend en wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het rijgedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Daarnaast staat de veiligheid van onze passagiers en medeweggebruikers bij ons op de eerste plaats.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door stobby