Klacht: RIBW liegt alles bij elkaar

op 06 juli 2016 over RIBW in de categorie Woningcorporaties

Om mijn thuissituatie te ontvluchten had het riagg mij voorgesteld ribw te gaan wonen ondanks ik geen begeleiding nodig had.
Werd mij verteld dat ik via deze weg sneller naar zelfstandig kon doorgroeien.
de wachtlijst was immers erg lang en de thuis situatie onhoudbaar voor mij.

Heb daar 5 jaar gewoond en kon geen kant op.
Het RIBW wilde mij helemaal niet helpen bleek en heb daar dus 5 jaar gezeten zonder ook maar 1 x begeleiding gehad te hebben.

Het is geen eretitel in een ribw te wonen zeker als je het niet nodig hebt en dus al die jaren een gigantische druk op me gehad.
Interesseert die mensen helemaal niks of iemand begeleiding nodig heeft.
Kwam daar een begeleider tegen, John Luske die vertelde veel ervaring te hebben op ondernemersgebied.

En omdat ik toch geen kant op kon dacht nou laat ik er dan maar wat positiefs uithalen en vroeg hem hier mee om hulp voor mijn eigen onderneming te kunnen starten.
Ook helemaal NIKS gedaan, meneer kwam alleen tv kijken en relaxen bij me.
Flink gedaan hoe makkelijk hij me dat geld kon lenen, maar het niet zou doen omdat ik hem ooit gekwetst had.
En later bleek dus dat hij wel naar zijn collega’s het beeld schetste alsof hij mij zo fantastisch hielp en ik zo vooruit ging dankzij hem.
Nogmaals, niks anders dan relaxen.
Heeft ook xtc van mij gestolen waarvan hij aanbood deze door te verhandelen voor me, maar later beweerde deze weggegooid te hebben omdat het niet aan de eisen voldeed.
En me later bedreigd hier om toen ik liet weten mijn geld terug te willen.
Later omdat hij zijn afspraken niet na kwam klacht ingediend.

Met als resultaat dat ik op alle manieren zwart gemaakt word naar de klachtencommissie.
ten onrechte beschuldigd van afpersing, anabolen gebruik en agressie.
Allerlei leugens verteld over mij en zogenaamde begeleiding om zijn eigen achterbaksheid te verhullen en mij als beperkte neer te zetten.

Dit alles is een aanslag geweest op mijn gezondheid.
De klachtencommissie heeft mijn klacht dan ook niet serieus genomen en een oordeel gegeven zonder ook maar enig onderzoek te verrichten.
Dit terwijl ik zwart op wit heb kunnen aantonen via email verkeer dat begeleider ernstig liegt.
Fraude, bedreigingen, xtc handel, bij het RIBW kan het allemaal en maakt het ze niks uit.

De betrokken begeleider nooit meer de kans krijgt de boel te bedonderen en nooit meer dit soort werk kan doen.
Ook vind ik dat het RIBW de subsidie zou moeten terug betalen aangezien ze hier niks voor gedaan hebben, behalve mij met een enorme druk van machteloosheid opzadelen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar RIBW over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Hoofddorp

8 maanden geleden - Alle klachten van het RIBW word niks mee gedaan zie ik en blijven op status "nieuwe klacht". De boel aan alle kanten besodemieteren en met klachten word niks gedaan, of volgen belachelijke uitspraken. De personen die mij klacht hebben "behandeld" zijn: mevrouw mr. J.A Quispel-Veraart voorzitter mevrouw mr. J. Engwerda mevrouw mr. C. Oosterbaan mevrouw K. Heemskerk Heb bij deze mensen zwart op wit via email verkeer aangetoond dat John Luske liegt. Toch word er niks mee gedaan en word alles afgepoeierd. Bedreigingen, drugs handel/stelen en fraude en leugens over ex cliënten vertellen is blijkbaar normaal onder het personeel van het RIBW, want de klachtencommissie vind het allemaal prima. Huidige cliënten worden ook niet beschermt en John kan gewoon nog zijn gang gaan met alle gevolgen van dien.

Alle klachten die gemeld zijn door Hoofddorp