Klacht: Retourneren en doen of het retourpakketje niet is ontvangen

FAF op 26 maart 2014 over Aktiesport in de categorie Sportwinkel

Artikel gekocht via de winkel naar de webshop.

Dit artikel bleek onjuist in elkaar gezet te zijn en moest retour.

Dit artikel retour gezonden na veelvuldig contact met z.g. klantenservice van Aktie Sport.

Men zou het oplossen maar doet net op het artikel door hen niet is ontvangen.

We praten over een bedrag dat retour moet komen van slechts 30 euro.

Vandaag uiteindelijk gebeld door ene “Paul” die via “Nick” en manager “Renata” mij beschuldigd van het niet retour zenden en het z.g. niet ontvangen van het artikel.

Deze hele gang van zaken heeft mij veel tijd gekost en uiteindelijk resulteert e.e.a. in beschuldigingen van deze “klantenservice” naar mij als klant.

Duidelijk is in ieder geval dat je nooit iets moet bestellen in de webshop van Aktie sport want er mankeert daar iets.

Het lijkt voordelig maar er mankeert dus iets aan de spullen die je gewoonweg niet moet retourneren want men doet alsof men het niet ontvangen heeft en stuurt je dan met een kluitje in het riet.

Voor mij reden genoeg nooit meer iets te kopen bij deze firma die zich bediend van malafide praktijken om mensen die een terechte klacht hebben af te wimpelen met dreigende taal aan de telefoon;

Dit is geen “Service” maar “Maffia” praktijk.

Ik wens Aktie sport een spoedig faillissement toe want dat gaat er van komen.

Mijn als klant zijn ze kwijt maar inzet van deze klacht is dan ook Aktie sport voortaan te boycotten als oplossing voor hun vooringestudeerde malafide praktijken welke hun “service” dan eigenlijk is.

Wees gewaarschuwd!

Nooit meer.

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aktiesport over deze klacht.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Aktiesport in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aktiesport een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Aktiesport

8 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Wij hebben je geprobeerd te bereiken bij de ons bekende gegevens en je voicemail ingesproken omdat we graag het een en ander willen verhelderen. We hebben aangegeven dat je ons vandaag kan bereiken tot 17 uur en dat wij anders a.s. maandag nogmaals een poging zullen ondernemen. Dit zullen we ook doen naast onderstaande uitleg en toelichting. Je hebt diverse malen contact gehad met onze klantenservice over een product waarbij een mogelijke productiefout zou zitten. Dit product is besteld via een scherm in één van onze winkels in Utrecht. Wij hebben het hier over ‘een mogelijke productiefout’ omdat wij nog niet in de gelegenheid zijn geweest dit te beoordelen. Onze collega’s hebben je vriendelijk verzocht om met dit artikel langs te gaan in één van onze filialen om het artikel daar te laten beoordelen, wij kunnen dit immers niet op afstand doen. Je hebt aangegeven, om welke reden dan ook, dit niet te willen of kunnen doen. Vervolgens hebben wij je gewezen op de mogelijkheid om het artikel retour te sturen naar ons zodat wij het intern op ons hoofdkantoor door het productieteam kunnen laten controleren. Immers, gaat het om een daadwerkelijke productiefout, dan sta je natuurlijk volledig in je recht en zorgen wij ervoor dat het bedrag dat je betaald hebt teruggestort wordt op je rekening en dat er een verdere compensatie van onze kant zal komen voor al het ongemak. Om dit proces te versnellen hebben wij dus aangeraden dit via één van onze winkels te doen. Je hebt ervoor gekozen om dit artikel per post te retourneren naar ons. Helaas hebben wij dit nog niet mogen ontvangen in ons centrale magazijn. Wij hebben je vervolgens om een bewijs van verzending gevraagd zodat wij kunnen achterhalen of er iets mis is gegaan en je verder kunnen helpen. Je hebt aangegeven geen Track & Trace of bewijs te hebben van dit pakket. Vervolgens hebben wij gevraagd of je zelf nog even contact op wil nemen met PostNL en aangegeven dat wij zelf met ons magazijn nogmaals gaan proberen te achterhalen of er iets is, zonder Track & Trace is dit erg lastig zoals je hopelijk begrijpt. Wanneer wij geen bewijs van verzending hebben, in welke vorm dan ook, zijn wij genoodzaakt te wachten tot het pakket daadwerkelijk fysiek is afgeleverd in ons magazijn. Zodra dit daar afgeleverd wordt ontvangen wij direct bericht en kunnen we alles met je afhandelen. Tot op heden is er nog niets afgeleverd waardoor wij helaas nog niets voor je hebben kunnen betekenen met betrekking tot een eventuele productiefout en een compensatie van onze kant. Wij begrijpen dat de situatie erg vervelend en frustrerend is maar hopen ook dat je begrip hebt voor de manier waarop wij dit in behandeling dienen te nemen. Wanneer er nog niets is ontvangen en er geen bewijs is van het versturen van het artikel kunnen wij nog niet over gaan tot actie, wij hebben het artikel nog niet kunnen beoordelen. Het gaat niet om een bedrag van welke hoeveelheid dan ook. Je hebt het hierboven over beschuldigingen en ‘malafide’ praktijken, zeer ernstige beschuldigingen aan ons adres, maar dat is zeker niet het geval. Wij leggen alleen de feiten neer en dat is dat we nog geen fysiek artikel retour hebben ontvangen en dat er geen bewijs van verzending aan ons gegeven kan worden. Wij vinden het dan ook heel vervelend dat je dit ziet als beschuldigingen want dat zijn het absoluut niet. Wij hopen dan ook dat je begrijpt dat we je heel graag verder willen helpen maar dat wij hiervoor wel middelen nodig hebben die ons nu dus niet aangereikt kunnen worden. In dat geval dienen we dus te wachten tot het artikel er daadwerkelijk is. Wij hopen dat we je telefonisch nog kunnen spreken zodat wij bovenstaande nogmaals kunnen toelichten en dat wij het artikel spoedig ontvangen zodat wij je verder kunnen helpen. Voor ons is de situatie ook erg vervelend omdat onze klantenservice graag de klanten zo snel mogelijk wil helpen. Mocht je ons vandaag niet meer kunnen bereiken dan zullen wij maandag een nieuwe poging ondernemen. Renata

Bericht van Aktiesport

8 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Wij hebben je geprobeerd te bereiken bij de ons bekende gegevens en je voicemail ingesproken omdat we graag het een en ander willen verhelderen. We hebben aangegeven dat je ons vandaag kan bereiken tot 17 uur en dat wij anders a.s. maandag nogmaals een poging zullen ondernemen. Dit zullen we ook doen naast onderstaande uitleg en toelichting. Je hebt diverse malen contact gehad met onze klantenservice over een product waarbij een mogelijke productiefout zou zitten. Dit product is besteld via een scherm in één van onze winkels in Utrecht. Wij hebben het hier over ‘een mogelijke productiefout’ omdat wij nog niet in de gelegenheid zijn geweest dit te beoordelen. Onze collega’s hebben je vriendelijk verzocht om met dit artikel langs te gaan in één van onze filialen om het artikel daar te laten beoordelen, wij kunnen dit immers niet op afstand doen. Je hebt aangegeven, om welke reden dan ook, dit niet te willen of kunnen doen. Vervolgens hebben wij je gewezen op de mogelijkheid om het artikel retour te sturen naar ons zodat wij het intern op ons hoofdkantoor door het productieteam kunnen laten controleren. Immers, gaat het om een daadwerkelijke productiefout, dan sta je natuurlijk volledig in je recht en zorgen wij ervoor dat het bedrag dat je betaald hebt teruggestort wordt op je rekening en dat er een verdere compensatie van onze kant zal komen voor al het ongemak. Om dit proces te versnellen hebben wij dus aangeraden dit via één van onze winkels te doen. Je hebt ervoor gekozen om dit artikel per post te retourneren naar ons. Helaas hebben wij dit nog niet mogen ontvangen in ons centrale magazijn. Wij hebben je vervolgens om een bewijs van verzending gevraagd zodat wij kunnen achterhalen of er iets mis is gegaan en je verder kunnen helpen. Je hebt aangegeven geen Track & Trace of bewijs te hebben van dit pakket. Vervolgens hebben wij gevraagd of je zelf nog even contact op wil nemen met PostNL en aangegeven dat wij zelf met ons magazijn nogmaals gaan proberen te achterhalen of er iets is, zonder Track & Trace is dit erg lastig zoals je hopelijk begrijpt. Wanneer wij geen bewijs van verzending hebben, in welke vorm dan ook, zijn wij genoodzaakt te wachten tot het pakket daadwerkelijk fysiek is afgeleverd in ons magazijn. Zodra dit daar afgeleverd wordt ontvangen wij direct bericht en kunnen we alles met je afhandelen. Tot op heden is er nog niets afgeleverd waardoor wij helaas nog niets voor je hebben kunnen betekenen met betrekking tot een eventuele productiefout en een compensatie van onze kant. Wij begrijpen dat de situatie erg vervelend is maar hopen ook dat je begrip hebt voor de manier waarop wij dit in behandeling dienen te nemen. Wanneer er nog niets is ontvangen en er geen bewijs is van het versturen van het artikel kunnen wij nog niet over gaan tot actie, wij hebben het artikel nog niet kunnen beoordelen. Het gaat niet om een bedrag van welke hoeveelheid dan ook. Je hebt het hierboven over beschuldigingen en ‘malafide’ praktijken, zeer ernstige beschuldigingen aan ons adres, maar dat is zeker niet het geval. Wij leggen alleen de feiten neer en dat is dat we nog geen fysiek artikel retour hebben ontvangen en dat er geen bewijs van verzending aan ons gegeven kan worden. Wij vinden het dan ook heel vervelend dat je dit ziet als beschuldigingen want dat zijn het absoluut niet. Wij hopen dan ook dat je begrijpt dat we je heel graag verder willen helpen maar dat wij hiervoor wel middelen nodig hebben die ons nu dus niet aangereikt kunnen worden. In dat geval dienen we dus te wachten tot het artikel er daadwerkelijk is. Wij hopen dat we je telefonisch nog kunnen spreken zodat wij bovenstaande nogmaals kunnen toelichten en dat wij het artikel spoedig ontvangen zodat wij je verder kunnen helpen. Voor ons is de situatie ook erg vervelend omdat onze klantenservice graag de klanten zo snel mogelijk wil helpen. Mocht je ons vandaag niet meer kunnen bereiken dan zullen wij maandag een nieuwe poging ondernemen. Renata

Aktiesport

Heeft op 28 maart 2014 om 15:18 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Wij hopen dat we je telefonisch nog kunnen spreken zodat wij bovenstaande nogmaals kunnen toelichten en dat wij het artikel spoedig ontvangen zodat wij je verder kunnen helpen. Voor ons is de situatie ook erg vervelend omdat onze klantenservice graag de klanten zo snel mogelijk wil helpen. Mocht je ons vandaag niet meer kunnen bereiken dan zullen wij maandag een nieuwe poging ondernemen. Wij willen dit graag correct met je afhandelen ook al geef je op klacht.nl aan dat je geen oplossing wil.

Renata

Alle klachten die gemeld zijn door