Klacht: retouneren artikel

op 01 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Vanmorgen (29.6.2016) was ik om 9.45 uur bij de retourbalie van Ikea Barendrecht. Er waren ongeveer 10 mensen voor mij. Toch heb ik 3 kwartier!!!!!! moeten wachten voordat ik aan de beurt was. Er waren maar 2 balies open, van de 10. Bij één van de balies was de medewerkster
meer druk met heen en weer lopen naar het magazijn, dan met het helpen van de klanten. Dat was ook voor een klant die een enorme bestelling had geplaatst. Economischer en een stuk klantvriendelijker is het wanneer dergelijke bestelling bij elkaar gezocht worden door magazijnmedewerkers ipv het baliepersoneel. Het geheel is zeer klantonvriendelijke en ik was niet de enige die hier over aan het klagen was.

Ik ben tevreden als er bij drukte meer balies open gaan en de wachttijd terug gebracht wordt naar maximaal 10 minuten en wanneer Ikea ea wat economischer en klantvriendelijker weet te regelen!

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 18 juli 2016 om 12:03 geantwoord

Hej Marja,

Bedankt voor je bericht. Soms zijn de wachttijden bij onze klantenservice in de vestiging langer dan verwacht. Bijvoorbeeld doordat er meer klanten bij ons langskomen dan dat we van tevoren hadden ingeschat. Of doordat we meer tijd nodig hadden om klanten die voor jou waren te helpen. We realiseren ons heel goed dat zolang wachten vervelend is en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. We stellen het zeer op prijs dat je de moeite genomen hebt om dit bij ons onder de aandacht te brengen. Van de ervaringen van onze klanten kunnen we immers veel leren. We hebben je feedback inmiddels intern doorgegeven.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Heeft op 18 juli 2016 om 12:21 geantwoord

Er is geen oplossing, jullie verontschuldigen je alleen en verder veranderd er niets. Dat jullie niet kunnen inschatten hoe druk het wordt, betwijfel ik. Ik hoor om mij heen heel veel mensen die klagen over de lange wachttijden . Toen ik klaar was stonden er zeker 30 mensen. Hoe lang moeten die op hun beurt wachten, 2 uur??
Nogmaals als een klant een grote bestelling heeft gedaan is het economischer als, of de bestelling al klaar staat, of dat de goederen bij elkaar gezocht worden door een magazijn medewerker. Dan kan de mevrouw achter de balie de retours innemen.

Alle klachten die gemeld zijn door M. van de Graaf