Klacht: Reparatie zelf betalen door storno

op 04 februari 2014 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

Heel blij geweest met de aankoop van mijn Apple Iphone 5! Ik dacht doe er een goede verzekering bij met zelfs Platinum service van, deze keer, “Actua” dan zit ik nooit zonder. Helaas is dat niet helemaal waar gebleken. Na ander half jaar gaat de camera spontaan kapot en dacht ik gelukkig ben ik verzekerd. Na het schadeformulier online te hebben ingevuld 2x is na eindelijk vier dagen een afspraak gemaakt voor het ophalen van mijn Iphone.
Bij het ophalen gaf de bezorger mij een vervangend toestel van het Merk Nokia en dan echt zo’n hele oude. Ik heb gelijk gebeld met Actua en kreeg een nogal geïrriteerde receptioniste aan de telefoon die mij gelijk zei dat ik het daar mee moet doen en blij moet zijn dat ik überhaupt een leentoestel krijg van hen. Als je een Iphone hebt en dan een Nokia leentoestel moet gaan gebruiken heb je daar dezer dagen weinig aan gezien bv. de contacten bij Iphone in je account staan en niet op de sim! Dit was ik niet gewend bij mijn eerdere verzekering van een Iphone 4 bij een andere ‘goede’ verzekeringsmaatschappij, daar kreeg je gewoon een soortgelijk vervangend toestel dezelfde dag nog! Even schikken dus en continu in je Apple account gaan zoeken naar je contacten om te kunnen bellen. Bij het sturen van een brief hierover naar deze maatschappij kreeg ik al vrij snel een reactie met een nogal heftige en aangevallen toon van aard- dat mijn beklaag niet gegrond zou zijn omdat alles in de kleine lettertjes zou staan. Dat werd dus zo van tafel geveegd! Maar…… het wordt nog erger…… Dat ze mijn dossier maar gelijk hebben bekeken en hadden ontdekt dat er door een storno op mijn rekening er niet op tijd premie betaald zou zijn en er dus maar geen dekking zou zijn voor deze schade en ik het straks zelf maar moet gaan betalen. Ik heb een factuur als herinnering ontvangen en deze dan ook overmaakt naar ze. Heb nooit een brief of aanmaning mogen ontvangen. De betaling was iets later vanwege een storno meer niet. Nu grijpen ze dit dus gelijk aan door te zeggen de reeds gedane premiebetaling gaan wij nu ineens niet accepteren en aan je terugstorten want er was een storno op de rekening (ze hebben zelf een acceptgiro naar mij verzonden voor de betaling (?)) dus je moet de reparatie zelf betalen. Ik ben anderhalf jaar trouwe klant bij hen (?) altijd keurig betaald en nu ingeval van een schade gaan ze weigeren uit te keren vanwege op één storno op de rekening. Dat kan niet eens want er is niet eens een aanmaning aan te pas gekomen….. Echt een zielig spelletje om niet te hoeven uitkeren. Als Dit niet wordt opgelost laat ik het er niet bij zitten. Ik hoop dus dat er alsnog een oplossing komt van Actua want dit gaat natuurlijk echt nergens over!

Als ik mijn IPhone snel weer 'gerepareerd' terug krijg gewoon onder de dekking van mijn verzekering.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Actua Verzekeringen in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actua Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actua Verzekeringen

Heeft op 05 februari 2014 om 08:08 geantwoord

Actua heeft een uitgebreide brief gestuurd naar deze klant met daarin duidelijk ons standpunt uiteengezet. Indien de klant het niet eens is met de inhoud van deze brief kan de klant rechtstreeks met ons contact opnemen en niet via dit medium.

Heeft op 05 februari 2014 om 10:39 geantwoord

Niet opgelost, zeer ontevreden.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Actua Verzekeringen beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Casa