Klacht: Reparatie van fiets waar ik niet om heb gevraagd.

op 15 september 2016 over Metropool fietsen in de categorie Fietsenwinkel

Ik heb bij kassa, klacht.nl, Consumentenbond, consuwijzer en de geschillencommissie een klacht ingedient voor jullie manier van werken en afhandeling van mijn reparatie verzoek.

In week 35 van 2016 heb ik bij de metropool mijn fiets langs gebracht voor de reparatie van een lekke achterband. Mijn verzoek was voor het plakken van de achterband. Daar gaven ze aan dat de kosten voor het plakken rond de 10 euro is. Mocht het binnen band vervangen moeten worden dit rond de 25 euro zal gaan kosten. Hiermee ging ik akkoord.

Daarbij heb ik verzocht dat ze mij bellen voor akkoord mochten er additionele werkzaamheden/kosten noodzakelijk zijn voor akkoord. Dit is genoteerd en later bevestigd dat dit op het werk bon stond.

Ik bel op 8 september met de vraag of mijn fiets is gerepareerd. Deze is gerepareerd. De kosten: 38 euro. Na wat navraag waarom het bedrag hoger is gevallen dan afgesproken gaven ze aan de de binnenband en de buitenband zijn vervangen.

Ik heb aangegeven dat ik nooit werd gebeld en ook geen voicemail heb ontvangen van deze extra werkzaamheden en er ook zeker niet mee akkoord ga. Als reden van een missende voicemail geven ze aan dat er een bezet toon was tijdens het bellen. Na uitleg van dat dat technisch een onmogelijkheid is gezien ik mijn telefoon heb doorgeschakeld naar voicemail of naar een andere nummer. Werd niet geaccepteerd.

Na heel wat discussie kwam het erop neer dat ik maar gewoon moet betalen. Anders halen ze binnen en buiten band eraf en ik het dan met een kale velg mee moet nemen. Na het uitblijven van een gepaste oplossing en ik aan heb gegeven hier werk van te maken, zeiden ze \\\”veel success ermee, vindt maar een advocaat die deze zaak op zich wil nemen\\\”

Slechte klantenservice en totaal ongepast manier van werken.

1. De fiets naar zijn originele staat herstellen voordat deze is gerepareerd en ik het meeneem of
2. De kosten voor de reparatie max van 25 euro gezien ik hiermee akkoord ben gegaan. Je kunt het oude buiten band terug op zetten en de nieuwe binnen band erin laten want dat is waar ik mee akkoord ben gegaan.

Alle klachten die gemeld zijn door yifaxu