Klacht: reparatie telefoon

op 20 juli 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Al vanaf 6 juni is mijn (1,5 maand oude) telefoon in reparatie bij belsimpel. Deze taak is uitbesteedt aan teleplan. Volgens het volgsysteem is 7 juni de order gesloten en vanaf die datum staat aangegeven dat mijn telefoon vervangen zal worden. Inmiddels 6 weken later nog geen nieuwe telefoon en zelfs nog niets vernomen.
Tijdens veelvuldig contact met belsimpel hoor ik dat ik geduld moet hebben en dat zij geen contact met teleplan op kunnen nemen. De belofte om terug te mailen of bellen wordt keer op keer niet nagekomen.
Ook krijg ik te horen dat zij inmiddels niet meer samenwerken met teleplan betreft Sony toestellen omdat ook zij vinden dat het te lang duurt. Desalniettemin legt belsimpel de fout bij teleplan. Dit terwijl ík een contract heb bij belsimpel en ook via hen mijn telefoon ter reparatie heb aangeboden. Ondanks dat neemt belsimpel geen enkele verantwoordelijkheid en kunnen zij mij niet vertellen op welke termijn dit opgelost zal zijn. Ik zal gewoon geduld moeten hebben..

edit: Inmiddels weer vaak contact gehad met belsimpel. twee weken geleden kreeg ik bericht dat de sony telefoons door e-repair zouden worden verzonden vorige en deze week. Echter ontvang je daar geen tracking code van dus weet je nog niet waar je aan toe bent. Inmiddels is het twee weken later en heb ik de telefoon nog niet ontvangen. (totale tijd is nu 8 weken.)
Eerder vertelde belsimpel mij dat ze dagelijks de reparatie monitoren en alles in de gaten houden. Echter hoorde ik bij het laatste contact dat ze helemaal geen inzicht hebben in de status?
Ook toen ik na deze 8 weken een exacte leverdatum én een tegemoetkoming eiste kreeg ik te horen dat ik maar gewoon geduld moest hebben. Op mijn andere vragen werd niet ingegaan.

Kortom, al 8 weken zonder telefoon. Geen zicht op wanneer er vervanging komt en ik word simpelweg aan het lijntje gehouden doordat belsimpel alles afwimpelt en niet ingaat op mijn vragen. De frustratie is enorm.

Zojuist vond ik op internet dat een reparatie max 30 dagen mag duren. Dit zou inhouden dat belsimpel zich niet aan de afspraken houdt.

Binnen zeer korte tijd, met exacte datum, een vervangende telefoon (gelijkwaardig of nieuwer), een tegemoetkoming in de kosten en teruggaaf van de abonnementskosten.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 09 augustus 2016 om 11:29 geantwoord

Heeft op 09 augustus 2016 om 18:06 geantwoord

Al vanaf 7 juni was duidelijk dat er een nieuw toestel kwam. Dat er nu, na ruim 8 weken, uit \"coulance\" een nieuw toestel is toegezonden is natuurlijk klinkklare onzin en heeft niets met coulance te maken. Ik verwacht nog steeds een compensatie of tegemoetkoming.

Alle klachten die gemeld zijn door saartje van elderen