Klacht: Reparatie s7

op 14 februari 2018 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb mijn s7 opgestuurd voor reparatie met de klacht 4g valt vaak weg en kan niets meer dan (waarschijnlijk moederbord probleem zoals ik gelezen heb bij meerdere gebruikers op internet en dus een fabricage fout). Ik krijg een offerte gestuurd van dik 400 euro en een 3 tal foto’s zonder verdere uitleg. Na een telefoontje krijg ik te horen u toestel is opgemaakt door 3de , ik heb toen duidelijk laten weten dat dit onmogelijk is na contact met samsung krijg ik te horen dat het toestel druk of valschade heeft en dus ook de garantie dan vervalt , echter heb ik toen aangegeven dat bij val of drukschade er een impact punt moet zijn en deze is 100% niet aanwezig het enige dat te zien is is dat de lijmlaag van de achterkant iets los laat. Echter dit alles heeft verder niks te maken met de klacht en deze is ik heb een telefoon met een defect moederbord en volgens het consumenten kooprecht heb ik recht op een goed product en dit product heeft een fabricage fout welke dus ook kosteloos hersteld moet worden.

Kostenloze reparatie van het toestel zoals volgens de Nederlandse wet wordt aangegeven.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 week geleden - Geachte klant, Wanneer wij de gegevens van de betreffende reparatie erbij pakken zien we dat de monteur tijdens de controle heeft geconstateerd dat er een niet originele backcover (glas) op het toestel zit. Dit betekend dat er aan het toestel is gewerkt door een derde/onbevoegde partij. Wanneer dit het geval is vervalt de garantie op een toestel daar de fabrikant geen garantie meer kan geven op het product. Het product bevat een of meerdere onderdelen welke niet origineel zijn en dus ook niet van originele kwaliteit zijn. De fabrikant verleent alleen garantie op een origineel product. Wanneer u deze reparatie niet zelf heeft laten uitvoeren dient u zich te wenden tot de verkopende partij van uw toestel. Naast dat er aan het toestel is gewerkt door een derde partij zit er ook lakschade aan de niet originele backcover. Dit kan op meerdere manieren ontstaan, bijvoorbeeld door het proberen te openen op een niet officiële manier, door een te hoge druk of door stoten/vallen. Ook deze vorm van schade wordt niet gedekt door de fabrikant. De prijsopgave voor deze reparatie werd dan ook terecht opgemaakt conform de garantievoorwaarden van de fabrikant. Wanneer u het niet eens bent met deze voorwaarden dient u de klacht voor te leggen bij de garantieverlener. Wij kunnen spijtig genoeg niets voor u betekenen in deze zaak. We willen u verzoeken om, als u het toestel nog ongerepareerd retour wenst te ontvangen tegen onderzoekskosten, hier spoedig een bericht over te sturen. Wanneer u dit niet doet zal het toestel conform de algemene voorwaarden op de Samsung Dr. Mobile website milieuvriendelijk worden verwerkt. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Shinemar

1 week geleden - Geachte Dynafix, ik ben er zeker van dat er nooit gesleuteld is aan het toestel, wat u nu schetst is niet hetgene dat in de prijsopgave staat en zeker niet de fotos die u meegestuurd is als zijnde bewijs. graag foto's als bewijs meeleveren dat het zou gaan in jullie mening om een niet orginele backcover?

Bericht van Dynafix

7 dagen geleden - Geachte klant, Wanneer wij in ons systeem kijken kunnen we nergens terugvinden dat het toestel ooit eerder naar een officiële reparatiedienst is gezonden. Alleen bij het vervangen van een backglas (backcover) zal er geen imeinummer meer zichtbaar zijn op deze cover. Daar er geen eerdere (officiële) reparatie heeft plaatsgevonden en er geen imeinummer zichtbaar is op de backcover betreft het hier een niet originele backcover en is er door een onbevoegde partij aan het toestel gewerkt. Wie dit is geweest of wanneer dit is gedaan kunnen wij niet achterhalen. Op de schadefoto's welke u heeft ontvangen is zichtbaar dat het imeinummer ontbreekt. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door Shinemar