Klacht: Reparatie mobiele telefoon.

op 03 augustus 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

De telefoon (samsung s5 mini) had de microfoon al een maand kapot (hierdoor was bellen geen optie) en nu wou de telefoon ook niet meer opladen. Dit lag aan het toestel en niet aan de batterij of de oplader. Samsung geeft aan dat er 2 jaar garantie op zit. Kortom wij hebben het toestel opgestuurd ter reparatie aan Samsung. Helaas komen wij er nu achter dat het toestel nooit opgestuurd werd naar Samsung zelf, maar naar Dynafix. Dit was ons van te voren niet bekend.
Ineens krijgen wij een mail van Dynafix dat de microfoon en het oplaadpunt niet gerepareerd worden, omdat er ook een barstje in het scherm zit. Volgens Dynafix is dit sowieso de oorzaak van de kapotte microfoon en het oplaadpunt.
Nu is het geval dat de telefoon die barst al veel eerder had, omdat de telefoon is gevallen nadat hij pas 2 week in ons bezit was. Ruim een jaar later gingen pas microfoon en weer een maand later, het oplaadpunt kapot.
Dynafix geeft aan dat zij niet alleen de microfoon en het oplaadpunt willen maken, maar dat het bij hun alles maken (dus ook dat scherm) of niets is.
Nu hebben wij tijdens het aanmelden van de telefoon nooit ergens gelezen dat dit alles-of-niets systeem aan de orde was.
Dynafix geeft aan dat het maken van alles neerkomt op €246,76 euro. Niks geen garantie dus, maar tegen een erg hoge prijs laten maken. En iets laten maken, wat we helemaal niet gemaakt willen hebben omdat de telefoon prima functioneert met het barstje in het scherm.
Kiezen we hier niet voor, is het mogelijk om de telefoon ongemaakt weer terug te krijgen. Kosten om je eigen toestel weer thuis te krijgen? €59.29!!!
Kortom, je moet betalen voor je EIGEN toestel, waar zij NIETS mee hebben gedaan. Verzendkosten lijken mij met 9 euro wel op te houden, dus wat doen zij met die overige 50 euro? Voor het personeelsfeestje?
Laten wij niets horen op deze mail, dan betaal je sowieso die €59.29 euro en wordt je toestel je terug gestuurd. Vind ik ook raar.
Mogen zij het toestel houden en vernietigen. Dat is alleen kosteloos.
Wij vinden dit een rare gang van zaken.
Om te vergelijken hoe raar:
Ik heb een Toyota. Mijn uitlaat is lek en dit valt nog onder de garantie. Ik neem contact op met de Toyota dealer. De Toyota dealer geeft aan deze te maken, maar uiteindelijk belandt mijn Toyota bij een bij mij onbekende garage.
Vervolgens willen zij mijn uitlaat niet maken, want ik heb er een jaar geleden een deuk in gereden en dit is volgens deze, bij mij onbekende garage, de oorzaak van de lekke uitlaat.
Willen ze mijn uitlaat maken, moet ik ook mijn auto laten uitdeuken en over laten spuiten. Want ze maken alles of niets.
Wil ik mijn EIGEN ongerepareerde auto terug, zijn hier erg hoge ondefinieerbare kosten aan verbonden.

Al met al zijn er te veel rare en vreemde haken en ogen aan dit service beleid van Samsung en/of (ik weet het ook niet meer) Dynafix.
Ook kan ik van te voren nergens op de gehele site van Samsung vinden dat mijn toestel niet naar hun, maar naar een ander bedrijf gaat ter reparatie. Dit staat alleen in de algemene voorwaarden, nadat je je toestel al hebt aangemeld ter reparatie.
Verder staat er in de garantievoorwaarden die je voor het aanmelden van je toestel voor reparatie, kunt lezen nergens dat Samsung en/of Dynafix er een “alles-maken-of-niets” beleid op nahoudt.

Dat wij onze telefoon waarschijnlijk niet meer terug zien, zullen wij helaas moeten accepteren.
Maar de volgende punten moeten duidelijker aangegeven worden.

- samsung moet aangeven dat als er een kras, deuk, scheur o.i.d. op het toestel zit. Dit ALTIJD, volgens hun, de schuld is van andere problemen.
- samsung moet van tevoren aangeven dat het toestel naar Dynafix gaat.
- Er moet van tevoren aangegeven worden dat alles-of-niets gemaakt wordt. En niet alleen je aangegeven problemen.
- Er moet van tevoren aangegeven worden dat als jij je toestel ooit nog weer terug wilt zien, je dit €59.29 gaat kosten.
- Er moet van tevoren aangegeven worden dat als jij niet reageert op de mail met de genoemde kosten van Dynafix, je toestel naar je huis wordt gestuurd en je verplicht die €59.29 moet betalen.

Pas als alle bovenstaande dingen duidelijk, herhaaldelijk terug komen op de website waar jij je telefoon aanmeldt. Is het eerlijk tegenover de klant.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 04 augustus 2017 om 12:49 geantwoord

Geachte klant,

Uit onderzoek is gebleken dat deze klacht reeds eerder is behandeld via Facebook. Hierbij hebben wij u duidelijk uitleg gegeven over de reden van de prijsopgave en waarom het display vervangen dient te worden. Mocht u toch nog vragen hebben over deze case, dan willen wij u graag vragen om dit via Facebook verder op te pakken.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door MariskaP89