Klacht: Reparatie Megane II SD Express 17-LF-TZ

op 17 juli 2017 over Renault in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 23-06-17 ging mijn auto voor een All-in olieverversbeurt en APK. Hier werd mij verteld dat de rechterachterveer defect was. Deze veer zou pas maandag uit Alkmaar komen. De auto was verder APK-gereed en moest maandag terugkomen.
Zondag in Alkmaar wenste de auto nergens meer op te reageren. Auto gesleept naar Halo, die hem maandag afleverde bij Stokman Alkmaar. Ondanks dat ik de reparatie in Den Helder wilde laten uitvoeren, moest dit van alkmaar bij hun gebeuren (naar hun zeggen was de veer uit Den Helder reeds teruggestuurd). Vrijwel direct meldde men mij dat de stuurkolomgrendel defect was. Donderdagochtend kreeg ik van de monteur uit Alkmaar te horen, dat de stuurkolomgrendel niet defect was. Later die dag meldde de garage dat deze grndel wel defect was, maar niet de oorzaak van het probleem. Op vrijdag kon er niet gewekt worden, want de monteur was vrij. Maandagochtend was de oorzaak snel gevonden- een kabelbreuk. tevens werd verteld dat de stuurkolomgrendel wel defect was. De garage noemde dat bijkomende schade. Of ik de auto maar even wilde komen ophalen.
Gelukkig was Stokman Den Helder bereid om zijn monteur, die in Alkmaar woont, de auto naar Den Helder te laten brengen.
Meteen kreeg ik van Alkmaar de rekening waar eveneens een paar ruitenwissers op stonden. Den Helder had deze niet als defect opgegeven en op het keuringsrapport RDW staan ze niet vermeld.

Eindconclussie: chappeau voor Stokman Den Helder en dikke onvoldoende voor Stokman Alkmaar, die zijn mondelinge reputatie opnieuw waarmaakt door slecht klantvriendelijkheid en de schein tegen heeft onnodig werk uit te voeren.

Gewenste Oplossing:

De overbodige werkzaamheden van Stokman Alkmaar ven de rekening afgetrokken worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door De Heer W.G. Roodhuyzen