Klacht: reparatie buiten garantie

op 12 mei 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn Samsung S7 gaapte aan de bovenkant. Met de telefoon naar de winkel geweest en daar werd mij verteld dat ik hem thuis moest laten ophalen door dynafix ivm leentoestel. Toestel is 9 maanden in mijn bezit. Tot zo ver alles keurig geregeld.

Krijg gisteren mail met twee wazige foto\’s dat mijn reparatie 276 euro moet gaan kosten vanwege drukschade. Wat was veroorzaakt door een val of iets dergelijks. Ook zou er een scheur links bovenin zitten en een deuk in de achterkant. Dit terwijl ik altijd mijn telefoon in een hoes heb. Dynafix schuift alles op de drukschade en dat valt buiten de garantie. Telefoon is niet gevallen en ik wil serieus antwoord op mijn vraag. Dynafix schuift het door naar de voorwaarden van Samsung. Vodafone mijn provider trekt de handen er vanaf en kan niets voor me doen.

Het is geen schade door val, maar omdat dynafix zich verschuilt achter Samsung is het voor mij slikken of stikken?

Dat ik gewoon een eerlijke beoordeling krijg onderbouwd waarom en het niet afschuiven op schade wat er niet is

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynafix nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw bericht. Wij vinden het spijtig dat uw ervaring met onze dienstverlening niet naar wens is verlopen. Uw klacht wordt in behandeling genomen door de verantwoordelijke afdeling en wij zullen binnen twee weken schriftelijk contact met u opnemen. Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons te berichten en gaan ervan uit dat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Indien u via e-mail wenst te reageren, dan verzoeken wij u het referentienummer #GC-17000819# in het onderwerp van de e-mail te plaatsen en uw e-mail te verzenden naar [email protected] Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Naar aanleiding van uw schrijven hebben wij uw zaak onderzocht. Tijdens de controle is gebleken dat uw toestel fysieke schade heeft in de vorm van een loskomend display, breuk in het display en lakschade. Deze vormen van schade vallen niet binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant waardoor wij de kosten voor een reparatie niet meer krijgen geclaimd. Met deze reden heeft de monteur een prijsopgave opgemaakt. In de bijlage van deze mail kunt u een foto vinden van de door ons geconstateerde schade. Wanneer u het niet eens bent met deze voorwaarden, dan kunnen wij u alleen adviseren om contact op te nemen met de fabrikant daar zij de garantievoorwaarden bepalen. De prijsopgave is terecht opgemaakt conform de garantie voorwaarden en zal ook gehandhaafd blijven. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 30 mei 2017 om 11:10 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 30 mei 2017 om 14:35 geantwoord

Goedemiddag,

De klacht ligt nog wel steeds bij Vodafone. Deze is er mee bezig omdat de medewerker van de Vodafone winkel mijn telefoon in handen heeft gehad en aan mij heeft verklaard dat er geen barst in het glas zat en ik daarom dus ook naar mijn mening oprecht twijfel aan de staat van het toestel waarin het zich nu bevind.

Ik krijg een leentoestel wat verpakt is alsof het de koninklijke kroonjuwelen aangaat en mijn telefoon word in een enveloppe gestopt met de brief die ik moest uitprinten. Het bewijzen van de vraag over de schade ligt steeds bij mij. Hoe kan ik bewijzen wat er gebeurd is met mijn telefoon vanaf het moment dat hij hier weggegaan is? Het is toch van de zotte dat ik volgens jullie overal maar foto's en bewijzen van moet hebben terwijl ik op die vraag niet eens antwoord krijg.

Reactie van de melder van de klacht Daantje73

4 jaren geleden - En daar komt nog eens bij dat jullie iedere keer mij terug verwijzen naar Vodafone terwijl Vodafone er de handen vanaf trekt en zegt dat ik het met jullie moet oplossen. Erg handig als jullie je of achter de voorwaarden van Samsung verschuilen of achter de voorwaarden van Vodafone. Zo is de consument hoe dan ook altijd "fout"

Alle klachten die gemeld zijn door Daantje73