Klacht: Reparatie

op 20 juni 2016 over Typhone in de categorie Telecomwinkels

Ik heb vorig jaar een nieuwe Samsung S5 besteld bij een abonnement bij Typhone. Na 2 weken bleek mijn toestel steeds vast te lopen en allerlei problemen te hebben waardoor ik regelmatig in een reboot menu kwam. Na veel telefoontjes met zeer lange wachttijd (vaak meer dan een half uur wachttijd) kreeg ik op een minder klantvriendelijke wijze te horen u krijgt geen nieuw toestel en als er schade is moet u het toestel opsturen. Daarna naar een Samsung store geweest en die gaven aan dat dit een Samsung probleem is, Zij hebben een aantal aanpassingen gedaan en het advies gekregen om zoveel mogelijk rommel van mijn Telefoon te verwijderen door Clean Master. Dat ging een tijdje goed tot begin mei. Wederom contact gehad met Typhone en weer geen enkel klantvriendelijke reactie, Werd letterlijk afgesnauwd door de medewerker dat mijn telefoon te oud was. Die was toen pas 5 maanden oud. Toen mijn telefoon maar opgestuurd naar Dynabite. Na dik 2 weken kwam hij terug zonder dat er ergens contact was geweest, Ik was toen net onderweg naar vakantie. Na mijn vakantie mijn telefoon uitgepakt en aangezet en wat blijkt er zat een nieuw moederboard in. Van simlock vrij was mijn telefoon ineens gelockt. Daarnaast was mijn telefoon behoorlijk beschadigd alsof er mee was gesmeten terwijl ik altijd mijn telefoon in een rubber bumper heb zitten niet fijn dus als je zelf zuinig bent op je telefoon ze daar dat totaal niet zijn. Wederom gebeld met Dynabite die gaven aan dat ik bij mijn provider KPN moest zijn. KPN gebeld en die vertelde dat mijn telefoon niet gelockt was. Sinds dat nieuwe moederboard wel. Daarna op advies van Dynabite eerst met Typhone gebeld. Die werkte op geen mogelijkheid mee en reageerde totaal niet op mijn vraag en op mijn opmerking dat mijn telefoon erg beschadigd was. De medewerker aan de telefoon had geen idee waar hij het over had. Hij stuurde mij terug naar Dynabite die weer aangaf dat ik als het via hen moest ik wederom mijn telefoon op moest sturen zodat ze er weer een nieuw moederboard in konden zetten. De andere optie was dat Typhone het ging regelen. Weer gebeld met Typhone en daar weer iemand aan de telefoon die niet wist waar hij het over had. Hij zou een collega terug laten bellen. Na een week geen collega die mij gebeld heeft en weer hoorde ik totaal niets en had ik geen telefoon. Toen maar eens een bericht achtergelaten op hun Facebook pagina omdat ik daar binnen 4 uur een antwoord zou krijgen. Dat antwoord kwam maar dat was niet meer dan ik ga u helpen. Geen begrip geen actie. Aan het einde van de middag stopte de actie weer want het was weekend. Nu maandag erna nog steeds geen antwoord en de kans bestaat dat ik mijn telefoon wederom terug moet sturen naar Dynabite voor een nieuw moederboard en ik weer mijn telefoon 2 weken kwijt ben.

Mijn klacht richt zich vooral op hoe ze met klanten omgaan er is geen enkele klantbeleving, medewerkers doen geen moeite en zijn onbeleefd aan de telefoon of mail. Ze zeggen als iemand zal terugbellen zal dat nog wel komen terwijl er beloofd was dat er dezelfde dag zou worden teruggebeld. Daarnaast vind ik het totaal geen service dat ik binnen 2 weken geen nieuwe telefoon heb gekregen want zijn kunnen die telefoon gewoon verhalen bij Samsung. Dat ik nu al weer vanaf begin mei geen telefoon heb (er zaten 2 weken vakantie bij dus daar kunnen ze niets aan doen) en er geen enkele actie wordt getoond om te zorgen dat ik weer een telefoon heb.

Ik ben tevreden als ik een andere telefoon krijg. Ik snap dat hij nu iets meer dan een half jaar oud is maar hij is behoorlijk beschadigd op alle hoeken. Als hij niet beschadigd was zou ik tevreden zijn als ik binnen nu en 3 dagen mijn telefoon niet meer gelockt heb ik weer gewoon mijn telefoon kan gebruiken. Als ik kijk naar de behandeling die Typhone geeft zou ik tevreden zijn als ze in de toekomst wat meer klantgericht zouden zijn. Het gaat niet alleen om snel een nieuw contract sluiten en snel een nieuwe telefoon daarbij leveren. Het gaat vooral om als er problemen zijn dat ze laten zien dat ze klantgericht zijn. Ik denk dat zij moeten bekijken hoe ze het gevoel dat ik over hen heb kunnen verbeteren!!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Typhone

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Typhone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door karingirl