Klacht: Remmen werken soms wel soms niet

op 01 juni 2021 over Volvo Nederland in de categorie Automerken

Agelopen jaar (nov 2020) een zo goed als nieuwe demo XC 40 gekocht bij Volvo dealer in Halsteren.
Tot aan afgelopen week tevreden over de auto, tot afgelopen donderdag(27-05-2021) bij het achteruit rijden de remmen niet meer werkte, resultaat schade aan de achterbumper.
Tot mijn verbazing reed ik weer vooruit en toen remde de auto wel, je begint dan wel aan jezelf te twijfelen, tot het volgende moment kort daarop een file op de A12 waarvoor ik moest afremmen, tot mijn grote schrik weigerde de remmen weer, een geluk dat ik in de rechterbaan reed en kon via de vluchtstrook tot stilstand komen, ik hoef niemand uit te leggen dat de schrik er toen wel goed inzat.
Na van de schrik bekomen te zijn ben ik stapvoets naar de Volvo dealer in Nieuwegein gereden en daar het probleem uitgelegd.
Ik heb een vervangauto meegekregen en ze gingen ermee aan de slag.
Tot mijn verbazing is de auto zonder mijn mede weten naar de Volvo dealer in Halsteren getransporteerd, erg vreemd!!!!!!
Op maandag 31-05-2021 kreeg ik een telefoontje van de Volvo dealer in Halsteren dat ook zij hadden geconstateerd dat de remmen soms weigerde en dat ze eigenlijk ook niet wisten wat dit kon zijn.
Vandaag 01-06-2021 weer een telefoontje gehad van de Volvo dealer in Halsteren met de mededeling dat ze niet wisten wat ze er mee aan moesten en ze contact gingen opnemen met Volvo Zweden, tevens werd mij medegedeeld dat de auto niet veilig was om er nu mee te rijden.

Ieder kan wel begrijpen dat het vertrouwen tot nul is gereduceerd, een smet op het blazoen van de zogenoemde veilige auto.

Auto omruilen(gelijk aan het aankoopbedrag) voor een andere XC 40 met als het een duurdere type is met bij betaling mijnerzijds.

een zekere coulance van Volvo Nederland is hier zeer zeker op zijn plaats.

Gelukkig is alles goed afgelopen, maar het had ook anders kunnen aflopen met alle gevolgen van dien.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volvo Nederland

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volvo Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Volvo XC40