Klacht: Remmen werken niet

Cklasse44 op 09 april 2018 over Mercedes in de categorie Automerken

Met mijn Mercedes C Klasse ( uit 2011 en 130.000 km op de teller en al het onderhoud gehad ) rij ik de snelweg af en aan het einde van de afrit blijkt de auto niet te remmen (!). Bijzonder angstig zo’n moment. Gelukkig niemand voor mij dus de auto kon uitrollen tot ik stilstond. Pechdienst gebeld, auto opgehaald en naar Mercedes laten brengen.
Mercedes belt ons met de vraag wat er aan schort. Wij leggen uit maar zij doen er bijna lacherig over aan de telefoon, want niet remmen blijkt niet te kunnen ofzo. Ze gaan het probleem opzoeken maar ik moet weten dat dit in ieder geval €150, per uur kost. En ze hebben nu even geen tijd. Ik ben aan de beurt als ik asn de beurt ben ! Nou, vriendelijkheid ver te zoeken, mijns inziens alleen op geld belust en geen gerustellende noot van “ oh, vervelende en gevaarlijke situatie voor u. Wij gaan ernaar kijken en lossen het op voor u”, was niet te horen. Het is de toon die de muziek maakt in alles. Hier iswas de toon niet eens te horen.
Ik ben benieuwd naar de uitslag en de bijbehorende rekening…….. misschien bestaat er wel zoiets als coulance. Tot nu toe voelt het niet goed.
Met mijn andere Mercedes had ik na 100.000 km versleten tandwielen van de nokkenassen. Dit zou volgens Mercedes nooit kunnen maar soms dus wel. Kosten €3500, voor een E klasse van 5 jaar (!) Hier sowieso geen enkele coulance, want dat doen zij alleen met auto’s tot 3 jaar oud.

Na enig begrip en enige coulance in de kosten

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mercedes

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mercedes nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door