Klacht: reken methode

Diana van Oud op 12 september 2021 over International Card Services in de categorie Creditcards

Acht ik schrijf een klacht over ICS /Bijenkorf er komt toch geen reactie maar dan heb ik het wel van me af geschreven.
Op 5 augustus ontvangen wij een brief dat onze CC word stopgezet ivm gespreid betalen faciliteit die niet meer mag op onze account. Geen brief met die service bieden we niet meer aan, nee helemaal stopgezet. Op 6 augustus wordt het totale bedrag van de jaar bijdrage kaart en 2e kaart ingehouden. Tja die ga ik niet betalen natuurlijk. Gebeld : dat loopt los van elkaar. Ok 1 maand later wordt voor de 2e kaart gevraagd naar de beroemde identificatie plicht. Uiteraard wordt die kaart ook ingehouden als de hoofdkaart is gestopt. In de brief erbij staat : we hebben NIET gekeken wat er met de hoofdkaart is gebeurd. Ik reageer niet op identificatie (zinloos lijkt mij ) vervolgens bestookt ICS mij met mail sms etc vrij vervelend. Uiteindelijk bel ik op en vraag of dat gestopt kan worden omdat het zinloos is. Ja dat snapt de medewerker wel ( 3 kwartier in de wacht gestaan overigens) Gelukkig ontvang ik nog een brief waarin ze vragen om de identificatie en als dat niet gebeurd de kaart echt maar dan ook echt 6 oktober wordt gestopt. Nu is de kaart dan toch gestopt en moet ik 15 euro betalen voor een kaart die niet meer gebruikt mag worden. Tja beetje vreemd en daarbij ook al vast rente. Vervolgens probeer ik dit te betalen maar dat lukt niet echt want de account verstrekt die faciliteit niet meer want de kaart is gestopt. Nu maar wachten op een brief waar de betaalgegevens op staan. Snel betalen en weg ermee. ICS komt op mij over als een slecht georganiseerde maatschappij.
Klacht melden bij ICS is niet echt makkelijk en doe ik niet want ik heb genoeg van die eindeloze zinloze telefoontjes.
De hoofdkaard houder (mijn man ) wil niet met ze praten dus tja dan kunnen we niks voor u doen.
De regel in 1 huishouden of hoe je het noemen wil legt ICS uit hoe het hun uitkomt.

De 15 euro terug maar dat is een utopie.
Deze maatschappij gaat niet reageren en gebruikt de regels hoe het hun uitkomt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar International Card Services over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door International Card Services in behandeling genomen

Bericht van International Card Services

1 jaar geleden - Beste Diana van Oud, Wat een vervelende situatie is er ontstaan in verband met het stopzetten van uw Card. Onze excuses voor het ervaren ongemak. Uit uw bericht begrijpen we dat de kwestie niet alleen gaat over de gevolgen van onze beoordeling van uw financiële situatie, maar dat u ondertussen ook bent uitgenodigd voor de online identificatie. Nadat we besluiten dat een product niet langer passend is, blijft de Card-rekening nog enige tijd actief. Het kan voorkomen dat intussen het identificatieproces wordt opgestart en de uitnodiging hiervoor automatisch wordt verstuurd. We betreuren het dat dit voor u zoveel verwarring heeft veroorzaakt. Uiteraard mag u ervan uitgaan dat als u een melding bij ons doet over uw ervaring, we hierop reageren. Het spijt ons dat u lang heeft moeten wachten aan de telefoon en dat u het gevoel heeft gehad dat de gesprekken die u heeft gevoerd, zinloos waren. Helaas kunnen we u alleen met toestemming van de Hoofd Card-houder inhoudelijk informeren bij telefonisch contact. We vinden het jammer dat deze gelegenheid er niet is geweest. Als we een Card sluiten wordt er automatisch een verrekening gedaan van de teveel betaalde jaarlijkse bijdrage. Mocht er een bedrag overblijven om te betalen dan sturen we een papieren rekeningoverzicht hiervan. Hierop staan de gegevens gebruikt kunnen worden om het bedrag te betalen. Het spijt ons als dit u niet duidelijk is geweest. We bedanken u voor het delen van uw ervaring. We gebruiken dit om onze dienstverlening verder te verbeteren. Mocht er nog iets zijn dat we voor u kunnen doen dan horen we dit graag van u. Met vriendelijke groet, International Card Services

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat International Card Services een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

International Card Services

Heeft op 14 september 2021 om 17:28 geantwoord

Beste Diana van Oud,

Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren. We gebruiken dit om onze dienstverlening te verbeteren.

International Card Services

Diana van Oud

Heeft op 17 september 2021 om 11:47 geantwoord

Het antwoord is doorspekt met spijt maar daar blijft het bij. Mijns inziens moet er vooraf beter gecommuniceerd worden.de brieven die gestuurd worden zijn slecht en rommelig. Daarnaast vind ik de verrekening voor het gebruikt van 2 kaarten die nog 1 maand en de 2e kaart nog 2 maanden open staan erg fors maar dat zal wel aan mij liggen. Het slecht communiceren is eigenlijk de grootste klacht. Op hun eigen website een klacht indienen reageren ze niet maar wel op dit bericht. Ook hier weer : het spijt ons. ICS heeft ontzettend veel spijt maar verder veranderd er ben ik bang niet zo veel. Helaas moet ik het daarmee doen en 2,5 uur telefoongesprek en een betaald bedrag voor gebruikt van cc die niet meer gebruikt kon worden.
Tja

Alle klachten die gemeld zijn door Diana van Oud