Klacht: Reistijden.

op 21 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Na 10 jaren met volle tevredenheid gereisd te hebben met het openbaar vervoer van Veolia, dachten wij met dezelfde tevredenheid verder te kunnen reizen met Arriva. De eerste maand was goed, de tweede maand minder en nu helaas dramatisch!!! Lijn 30 van Sittard naar Geleen diende om 17.53 uur bij Zuyderland ziekenhuis te zijn en kwam slechts een kwartier te laat (18.05 uur). De chauffeur hierover aangesproken met de vermelding, dat wij helaas niet meer weten of, wanneer en hoe laat een bus nog komt!!! Wij kregen van de chauffeur een uiterst brutale en grote mond terug, met de mededeling dat we maar een klacht moesten indienen. Bij deze dan, in de wetenschap, dat hiermee niets zal worden gedaan!!! Als Arriva van mening is op deze wijze 15 jaar te kunnen profiteren van het Limburgs geld, mogen ze op deze wijze verder gaan. Ik hoop, dat Arriva dan binnen nu en een jaar failliet zal zijn!!! Want op deze wijze is het openbaar vervoer in Limburg niet meer leuk. Alle lof wat het reizen met Veolia betreft. Maar nu gaan we liever te voet, of met de fiets. En het is niet de eerste keer, dat wij tevergeefs op een bus van Arriva hebben staan wachten. Veolia kwam op tijd, de chauffeurs waren vriendelijk en de reis was vol plezier. Nu komen de chauffeurs, wanneer het hun uitkomt, ze zijn onvriendelijk en je bent blij, als je weer uitstappen kunt. Lang leve Veolia, maar hopelijk erg kort Arriva!

Aks Veolia terugkomt, of Arriva zich aanpast aan de wijze van vervoer zoals Veolia dat deed. En van chauffeurs met een grote bek houden wij niet. Misschien ligt dat niet aan de chauffeurs, maar aan de wijze, waarop de leiding van Arriva meent het vervoer te moeten regelen. Verbeter de wereld, het openbaar vervoer in Limburg en begin bij uzelf! Succes ermee.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 21 april 2017 om 21:09 geantwoord

Beste Aan u de keus.,

Niet leuk om te lezen dat lijn 30 om 17:53 te laat bij halte Zuyderland ziekenhuis is aangekomen en je al vaker tevergeefs op de bus hebt staan wachten. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio waar het verder wordt opgepakt en uitgezocht. Excuses voor het ervaren ongemak! Hopelijk ervaar je nu snel verbetering. Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^LH
Arriva Webcareteam

Heeft op 22 april 2017 om 20:03 geantwoord

De klacht is pas opgelost, als wij ervan overtuigd zijn, dat wij kunnen vertrouwen op de reistijden van Arriva en de bussen op de aangegeven tijden arriveren. Vijf minuten speling is geen enkel probleem, maar niet een kwartier of meer. Nu vliegen bussen vijf minuten te vroeg langs de haltes door, of ze komen een kwartier te laat, zonder een enkel excuus van de chauffeur. Arriva, jullie hebben nog een heel lange weg te gaan, alvorens het weer wordt, zoals het jarenlang is geweest. Wij hebben geen auto en zijn afhankelijk van het openbaar vervoer. Het is de eerste keer in dertig jaar tijd, dat ik helaas al diverse keren een klacht heb ingediend. En tot op heden wordt er door Arriva nog steeds totaal niets aangedaan! Nogmaals succes, maar dat zal lang niet zo succesvol zijn als in de tijd van al jullie voorgangers!

Alle klachten die gemeld zijn door Aan u de keus.