Klacht: reis Amsterdam Sloterdijk – Alkmaar

op 24 maart 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

zaterdagavond op Sloterdijk ingestapt op trein van 22.48 uur naar Den Helder. Op de heenreis werden we omgeleid via Haarlem en dat verliep voorspoedig, maar deze trein stopte in Zaandam en we moesten met een bus naar Uitgeest > nergens een aanwijzing te vinden, waar die bus stond, ook geen NSmedewerker, die stonden ergens een sigaretje te roken, uit de wind, want het was heel erg koud en pas toen we het hele station 2 X doorgelopen waren, kwam er iemand aan, die vertelde, dat de bus aan de achterkant van het station stond. De bus vertrok om 11.15 uur en was om 11.45 uur bij Uitgeest. De eerstvolgende trein ging pas om 12.05 uur én DE WACHTKAMER was NIET open!! En dan sta je dus 20 minuten op een verlaten, ijskoud station. Om even voor 12.30 uur waren we in Alkmaar Noord en ik heb toen nog een mevrouw naar huis gebracht, omdat er geen bussen meer rijden om die tijd.
Natuurlijk snap ik, dat er vertraging optreedt, als er werkzaamheden verricht moeten worden aan het spoor, maar dit was te gek voor woorden.

Bij omleidingen, zoals deze >> duidelijke aanwijzigingen, waar vervangend vervoer staat; bij extreme koud, zoals afgelopen zaterdag 23 maart, mag er best een kopje warme drank aangeboden worden en in ieder geval moet er een wachtkamer OPEN zijn, evt. met een automaat voor een versnapering en/of drank.
En natuurlijk wil ik m'n reisgeld terug, ik heb een OV-chipkaart,m'n kaartno =3528 0234 1306 6688

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van NS

7 jaren geleden - Geachte familie van Baal.Het spijt mij te vernemen dat u op zaterdagavond (23 maart?) hinder heeft ondervonden tijdens uw reis van Amsterdam Sloterdijk richting Den Helder. Mijn excuses hiervoor.Uw reactie met betrekking tot de aanwijzingen voor de vertrek plaats van de bus en de gesloten wachtruimte heb ik doorgegeven aan de verantwoordelijke afdelingen. Door de registratie van klachten van klanten kan er een beeld gevormd worden van knelpunten en problemen, hier wordt dan op ingespeeld en waar mogelijk en nodig veranderingen doorgevoerd.U verzoekt ons het afgeschreven saldo voor deze reis aan u terug te betalen. Wij zullen aan uw verzoek voldoen en een bedrag van €3,80 overmaken naar uw rekening nummer.Ik hoop u zo naar tevredenheid te hebben beantwoord.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice

NS

Heeft op 26 maart 2013 om 11:54 geantwoord

klacht geregistreerd en klant beantwoord

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door meibloem