Klacht: Refurbisched toestel verkocht als nieuw

op 02 augustus 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Vorig jaar heb ik bij jullie een abonnement afgesloten met daarbij een Iphone 6S. Omdat het best een duur toestel is, heb ik hierbij gelijk een verzekering afgesloten. Toen ik vorige week mijn telefoon pakte zag ik dat er een vlek op mijn scherm zat. Toen hij een dag later ook ineens heel snel leeg was ben ik naar de KPN XL store in Rotterdam geweest omdat ik niet beter wist dan dat hij daar gelijk gemaakt zou kunnen worden. Dit bleek niet meer zo te zijn, ik had dus net zo goed naar de KPN in mijn eigen plaats kunnen gaan, en ze gingen hem opsturen. De vrouw die mij hielp gaf aan dat het garantie was omdat er geen beschadigingen zichtbaar waren en het dus in het toestel zelf moest zitten.
Gister open ik mijn mail en krijg ik van Teleplan een mail dat het niet onder mijn garantie valt en dat het repareren €360 euro zou kosten. Hierop heb ik gelijk KPN gebeld dat het toestel gewoon verzekerd was. Na 6 keer doorverbonden te zijn en 1,5 uur verder kreeg ik te horen dat het toestel inderdaad helemaal verzekerd was en dat ze een nieuwe op gingen sturen. Kosten van eigen risico van €90,- moest ik wel betalen. Mijn oude toestel moest ik terug gaan sturen dus ook kwamen de onderzoekskosten van €36,50 er nog bij om het toestel terug te krijgen.
Toen ik daarna contact opnam met Teleplan om te vragen wat er nu precies aan de hand was kreeg ik te horen dat hij open was geweest, De schroeven zaten los, batterij zat er niet zo in als hoort, zegel was door en er zat een papiertje achter mijn batterij. Ik schrok hiervan omdat ik het toestel ‘nieuw’ bij KPN heb gekocht en ik hem nooit zelf heb laten repareren, ik had immers een verzekering op mijn telefoon. De telefoon moet dus al zo geweest zijn toen hij mij verkocht is bij KPN. Opnieuw gebeld om het uit te leggen en ze gaven aan dat ik naar de KPN winkel moet waar ik het toestel gehaald heb om te vragen hoe dit kan en een klacht moet indienen. Ondertussen ben ik dus alsnog €120 euro lichter en moet ik zelf overal achteraan. Ik voel mij zwaar opgelicht omdat ze mij een oud toestel als nieuw toestel verkocht hebben en ik nu overal voor opdraai.
Ik eis dan ook de kosten van €120 euro die ik nu gemaakt heb terug, een vergoeding voor het feit dat ik al die tijd voor een nieuw toestel betaald heb terwijl ik een refurbished toestel in mijn bezit had.
en dat mijn eigenrisico wordt rechtgezet. Indien mij een nieuw toestel was verkocht had het gewoon onder de garantie gevallen en had ik geen kosten hoeven maken. Ook zal ik nog naar de desbetreffende KPN gaan! SCHANDALIG!!

en dat mijn eigenrisico wordt rechtgezet.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rowan1993