Klacht: Refund zou uitbetaald zijn, is het niet.

op 03 augustus 2020 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op 20 februari vlucht P86ESW geboekt voor de meivakantie. Die is uiteraard geannuleerd. Door gezondheidsredenen de restitutie aangevraagd i.p.v. een voucher. So far, so good… Dat proces heeft een tijd geduurd.
6 juli kwam eindelijk het bericht dat mijn refund zou worden overgemaakt naar mijn bankrekening en ik die binnen 5-7 werkdagen wel zou hebben. Ik dacht eindelijk blij te zijn en wat leuks te kunnen doen in de zomervakantie met mijn centjes… niet dus. Nu bijna een maand en een aantal contactmomenten verder, maar nog niets op mijn rekening.
Ryanair blijft volhouden dat het niet hun probleem is en ik maar bij mijn bank moet nagaan wat daar het probleem is.
Ik heb al gevraagd of Ryanair kan verifieren naar welke rekening zij het bedrag hebben overgemaakt, maar er wordt aangegeven dat ze dat niet kunnen inzien.
Bij het volgende contact met customer service zelf mijn rekening nummer aangegeven en gevraagd of ze dat kunnen checken, maar daar werd geheel niet op gereageerd. Weer wordt naar mijn bank verwezen.
Ik heb eveneens aangegeven dat ik verwacht dat er mogelijk een probleem met de betaling kan zijn omdat ik in de tussentijd ben verhuisd; er staat dus een andere plaatsnaam bij de bankgegevens.
Ook hierop wordt niet gereageerd of geacteerd.

Dat Ryanair zelf gaat checken hoe betalingen zijn gelopen / of het geld wellicht is gestorneerd om wat voor reden dan ook. een spoedbetaling zodat binnen een week mijn geld op mijn rekening is bijgeschreven.
Excuses voor dit stugge proces waar in sommige gevallen toch echt maatwerk nodig is zou ook op z'n plek zijn..

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MissyZ